Ja, ik was vergeten een klinker te kopen.
Damn, heb je deze zo van Siebel ontvangen ja? Dan toch maar in de winkel zelf de bestelling ophalen denk ik.
Yes en de grap is dat de e-mail die hierop volgde, erop neer kwam dat ik het zelf gedaan zou moeten hebben. Wat bijna knap zou zijn in een kwartiertje tijd. Benieuwd waar dit nou weer eindigt.
Mede hierdoor besloten om ook langs de fysieke winkel te gaan. Ik zocht nog een chronograaf dus de Seiko SSC813 (Panda) kon ik nu niet laten gaan.
1e winkel Utrecht, klein mini krasje op de gepolijste kast (onoverkomelijk maar maak hem liever zelf). Plus de Google reviews over onvriendelijkheid klopten ook.
2e winkel langsgegaan en die was netjes .
Ze gaf inderdaad aan dat online bestellingen uit de winkel worden gehaald.
Momenteel is ze net klaar met invoeren van 13 bonnen . Andere vrouw keek even mee en zag hen uit mijn ooghoeken elkaar nee schuddend en verbaasd/licht verontwaardigd aankijken
.
Daarna toegegeven ook dat het dubbel voelt. Ze gaf zelf aan ook niet te begrijpen hoe Siebel dit kan doen en ze wellicht ook het verlies van dealership hiermee riskeren (oneerlijke concurrentie). Z
Afijn. Heb hem inmiddels op moment van schrijven in het tasje en niet op maat laten maken, dat doe ik zelf wel. De arme collega had in de tussentijd geeneens de tijd om pauze te nemen en haar noodles te eten. Siebel bedankt, ik ben verzadigd .
Dat heb ik ook met mijn Tsuyosa.
Ondertussen werkt de knop om de voorraad te zien bij fysieke locaties niet meer. Misschien commentaar gehad van de winkels over de gang van zaken met de bonnen?
Die hele bonnenaktie lijkt een soort financiële stuiptrekking van dit bedrijf….
Dit inderdaad. En anders is ‘t wel een goede zet richting de afgrond met massaal 50% korting zou je denken.
De winkel in Eindhoven gaat (is?) weg, dus ik zou de bonnen ook niet maanden bewaren maar zsm opmaken.
Ze verdienen, op de horloges iig, hier niks aan maar het kost ze ook vrij weinig. Ze hebben een groot deel van de voorraad kunnen opschonen (getuige ook dat overal opeens levertijd opzit).
Ze zetten aantallen om die ze anders waarschijnlijk niet halen dus aan het einde van het contract kunnen ze scherper onderhandelen.
Enige nadeel wat ik kan bedenken wat financieel heftig is is dat ze voor elke niet geïnde waardebon dit ze dubbel kost totdat ze vervallen.
Deze twee seiko’s stonden er vanmorgen trouwens kort op de site met best wat exemplaren. Denk dat ze die er weer af hebben gehaald snel. Denk dat ze die in de winkel dan nog wel hebben?
SRPK46J1
srpk75j1
Zou het?
Als de importeurs deze dumping doorhebben raken ze het dealership direct kwijt.
Ze adverteren er niet mee volgens mij en zolang het beperkt blijft tot een paar horlogegekkies van dit forum zal het zo’n vaart niet lopen.
De importeur zal er weinig moeite mee hebben want omzet is omzet. Misschien dat de fabrikant er wat meer moeite mee heeft maar ja, het is maar een kleine vis in de oceaan
Concurrerende dealers accepteren dit niet.
Daar vindt de ACM dan wel wat van…
Het is vooral gratis geld. Onmiddellijke cash flow om rekeningen te betalen. Daarnaast geen retourrisico: zodra het geld naar actie van de dag is, is het gegarandeerd bij Siebel in de boeken.
Al met al ben ik blij als mijn beschadigde retour is afgehandeld en ik het horloge weer in handen heb, want mijn onderbuik zegt dat deze financiële stuiptrekking verder gaat dan een marketingactie.
Ik vind het ook een soort veredelde crowdfund-actie. Super sympathiek dat jullie allemaal meedoen.
Juist, en dat kan een stuiptrekking zijn maar ook gewoon een injectie die ze sterker maakt.
Misschien overdenken we het volume dat wordt omgezet met deze cadeaukaarten. Dat wij er hier een stapeltje opscoopen en misschien wat andere websites ook, is in het grote geheel van Siebel omzet misschien gewoon verwaarloosbaar. Daarnaast, een bedrijf wat financieel in problemen verkeerd of ongezond is opent niet zo snel nieuwe filialen. Ik heb er persoonlijk wel vertrouwen in dat de paar bonnen die ik heb ik komende maanden probleemloos kan uitgeven.
En die hebben wij samen gefinancierd