Dat valt wel mee denk ik. Afgelopen week meerdere winkels bezocht. Toen ik zei dat ik bonnen had, vroeg de medewerkster “oh, Actievandedag?”. Zieden dat er veel wordt verkocht op die bonnen, vooral horloges.
Allema goede punten. Daarnaast denk ik dat veel voorraad van Siebel een jaar, misschien wel 2 jaar geleden is ingeboekt. Dus is ingekocht voor een lagere prijs dan die nu wordt betaald voor inkoop. Ik ken een ondernemer, die ik vaak hoor klagen over orders uit 2022 en 2021, die nu moeten worden besteld bij de fabriek, en met verlies worden uitgeleverd. Andersom denk ik dat zelfs na de 50% korting op de 2024 prijs, er wordt verdiend op producten die zijn ingekocht in bijvoorbeeld 2022.
Ook houden mensen altijd wel een paar tientjes over op die bonnen, worden er toch weer wat kettinkjes en armbanden bij verkocht.
De winkel in Eindhoven gaat niet sluiten. Ze zijn gesloten vanaf 11 maart t/m 21 maart in verband met een verhuizing naar Demer 4. Ook een locatie in het centrum (bij het 18 Septemberplein).
Precies dit. Denk dat de schaal erg beperkt is en de marges erg hoog.
Ah duidelijk, dan heb ik het verkeerd. Excuus.
Nee tuurlijk niet. Waarom zouden ze daar wat van vinden?
Hij zal wat groot zijn naar de smaak van sommigen, maar de lens van een telefoon zo dichtbij helpt ook niet mee
Recent nog met 1 van de hogere mannen van Seiko NL gesproken. Ze hebben er daadwerkelijk moeite mee als hun producten aan hoge kortingen verkocht worden. Er is een afgesproken max-percentage bij bepaalde situaties. Ze zijn ook (vooral in België) een heel deel van die department-store en “lagere klasse” juweliers hun licenties aan het ontnemen.
Hey het lijkt Grand Seiko wel
Maar dat is hier dan weer niet aan de orde. De producten worden tegen listprijs verkocht. Ik denk het lastig is om hier iets als leverancier tegen te ondernemen. Komen overigens steeds nog nieuwe modellen online
Balen dat ik deze gemist heb! Wat een beauty!
Dat moet je dan weer niet tegen die mannen van GS zeggen. Dan krijg je meteen "I work for Grand Seiko. Not Seiko. Different company.
Goh, ja en nee. In theorie wel, maar het is ook maar een schijn hé. Als Seiko morgen zegt “Voor jouw geen horloges meer” dan is het ook zo.
Proficiat! Ik zit er ook over na te denken één aan te schaffen.
Thnx! Staat er één in het blauwe
Die heb ik ook.
Dank, ik zie het. Maar met kortingsbonnen nieuw zelfs goedkoper volgens mij.