Sinn 556i of damasko ds30

Ik ben aan het rondkijken voor mijn volgend horloge. Heb de optie voor een damasko ds30 te kopen in goede staat of een sinn 556i met stalen band. De sinn heeft namelijk wat krasjes en is ook een jaartje ouder.

Beide zijn voor de zelfde prijs te koop. Wat zou jullie mening zijn over beste koop tussen deze 2? Ik vind het namelijk zeer moeilijk kiezen.

1 like

DS 30 :star_struck:

1 like

Lekker dagelijks dragen en geen last van krasjes :wink::sunglasses:

3 likes

Dit is nu echt de uber toolwatch :upside_down_face:

1 like

Sinn :innocent:

14 likes

De krasvrije Damasko. Ik heb ook lang getwijfeld tussen deze 2 modellen. Maar de Sinn is ook een mooi horloge.

4 likes

DS30 zonder twijfel. Heb ze allebei gehad, de Sinn vond ik saai en de Damasko zou ik zo weer kopen

2 likes

Altijd de Damasko boven de Sinn.

1 like

Jij hebt er ook jaren bij gezworen toch? :ok_hand:
Ben ook nog wel eens benieuwd naar een Damasko.

1 like

Absoluut. Ik sluit nog een Damasko in de toekomst niet uit.

1 like

Ik ook :joy:

Lachend de DS. Zou zomaar voor de 3e keer terug kunnen komen. Sinn is…boring.

4 likes

Voor allen van jullie die een damasko hebben, wat is de accuraatheid van het horloge?

De damasko heeft een ETA2836-2 en de sinn een top graded ETA 2824.

Ik heb een Sinn en Damasko tegelijk gehad, lees ook even hier want het zijn twee totaal andere horloges (geldt qua uitstraling ook voor het staal van de DS)

Blijft subjectief natuurlijk, maar als het je enige horloge is dan de 556 omdat hij in meer gelegenheden te dragen is. In een bredere collectie of als je een meer toolish look wil de DS. Verder sluit ik me helemaal aan bij wat al gezegd is, de 556i is ook naar mijn mening een beetje saai.

Die DA36 heeft @PLP destijds overgenomen en nu te koop staan.

1 like

Ik heb nooit (nog :stuck_out_tongue_winking_eye:) nooit een damasko gehad maar wel een Sinn 556 en die vond ik idd een beetje saai, zelfs de versie met blauwe sunburst plaat die ik had.

Duidelijk toch? :wink:

6 likes

De vraag is, wil een stalen band of niet…

Damasko biedt wel een band aan, kost behoorlijk wat!

De Sinn heeft hem erbij!

Ik persoonlijk zou waarschijnlijk de Sinn nemen…. Alhoewel Damasko een tof merk is!

DS30, maar dat is logisch :wink:

4 likes

Beide nog nooit gehad, maar de Damasko spreekt mij zo mee aan qua look en (digital) feel

Zeker, maar die is het wel waard! Ik heb later een bracelet bij mijn DA gekocht. Dat deed veel goeds aan de Damasko.

@Tefuly

Ik vind de Sinn toch wat meer all round.
Kun je bij meer gelegenheden dragen en heeft dus
wat mij betreft een langere 'houdbaarheidsdatum.

De Damasko vind ik meer toolwatch en military die
je naar bepaalde banen of wat meer formeel niet
kunt dragen.

En de Sinn heeft ook wat meer ‘warmte’ vind ik.
De Damasko vind ik wel erg kil en koel.

Mijn persoonlijke voorkeur zou dan uitgaan naar
de Sinn 556 A op bracelet.
Kun je evt. ook een mooie lederen band op zetten.
De datum tussen 4 en 5 vind ik absoluut niet storend
mede omdat deze horizontaal geplaatst is.

3 likes