Sinn only (Deel 2)

Klopt inderdaad. Je kunt dan nog kiezen uit een grote en kleine sluiting voor de siliconen band. Ik heb alleen de grote en ben daar erg tevreden over. Zit ook een mechanisme in waarmee je de lengte van de band een beetje kunt aanpassen (micro adjust). Ook een goed ‘contragewicht’ voor de toch zware kast.

1 like

De grijze vind ik mooier in balans met de kast en dial.
De witte valt teveel op ten opzichte van het horloge.
Wel een hoop geld, maar als je van plan bent hem nog jaren te houden, dan nu kopen. Anders zonde van het geld.

1 like

Na wat wikken en wegen ga ik niet happen. Maar wil hem toch delen met jullie. Ik vind die 144 prachtig, Titanium is lekker licht. Maar 2 7750’s van Sinn zou wat te veel zijn!

Ik denk nog wat verder waar ik naartoe wil (in hrt leven :thinking: :rofl:

https://uhrforum.de/threads/sinn-144ti.539978/

2 likes

Mooie strap! :heart_eyes:

1 like

Dankjewel, voelt erg goed en staat wel vindt ik. (Ali)

Heb hem ook in het groen.

13 likes

Dat contrast vind ik juist mooi, bij mij nog groter vanwege de zwarte kast. Met de grijze band lijkt het wat monotoner (wat wel een beetje een trend lijkt nu).

7 likes

Nee dat is zou ook zonde van mijn tijd zijn…… die tudor straps passen helemaal niet op de U50 :joy::wink:.
Maar het feit dat tudor nog debielere prijzen vraagt voor een stukje rubber wil toch niet zeggen dat de prijzen van Sinn gerechtvaardigd zijn?! Helaas weten ze dat ze het gewoon kunnen vragen. Horlogenerds zoals wij kopen het toch wel. Al vraag ik me wel vaak af in hoeverre ze niet beter toch de helft kunnen vragen en veel meer verkopen. Ze zullen er wel over nagedacht hebben :smiley:.

Dit had ik gelezen inderdaad. Dat spreekt me wel aan. Vooral in de zomer met uitzetten van de pols lijkt me dat wel prettig.

Dat was ik altijd bij elke NA van plan :joy::wink:. De praktijk blijkt helaas toch anders. Maar inmiddels zit ik wel in een fase waarin de aankopen wel zo goed als allemaal blijven hangen. Volgens mij ben ik er eindelijk achter wat bij me past :crossed_fingers:t2:.

Wel echt ook weer een topper van Sinn…… :wink:

Vind ik ook. En wel mooi zomers. Ik heb het horloge straks ook al op grijs staal dus wit wisselt dan wel mooi af. Aan de andere kant staat grijs denk ik weer beter op mijn EZM 13.1……. Als het goed is past die band daar ook op. Lastige keuze

Wit staat erg vet op jouw u50!

4 likes

:blush::point_up:t2:

2 likes

Net zoveel als de stalen band.

Ik heb voor mijn UX en U1 de siliconen (want helaas is het geen rubber) band niet overwogen vanwege de prijs en wat het doet met de pasvorm.
De rubber band voegt namelijk, ook optisch, veel volume toe aan het horloge. In het geval van een U1 en UX van 44mm vond en vind ik dat teveel van het goede.
Op een U50 heb ik het niet live gezien, maar ook daar loopt de band eerst een stuk verder weg van de kast alvorens rond je pols te gaan, om het zo maar even uit te drukken.

Ik zou, indien mogelijk, eerst eens kijken of dit wel de uitstraling is die je wenst alvorens dit bedrag op te hoesten. Maar uiteraard is dat geheel aan jou.
Kleur kan ik niks zinnigs over zeggen.

O ja, ik had ooit voor mijn EZM13 een siliconen band gekocht, die was “maar” 75 euronen, maar dat ding draag ik nooit wegens een enorme stofmagneet. De band waar jij het over hebt doet dat minder, maar die gaat na verloop van tijd wat meer “glimmen”.

Nou ja, dit waren mijn ervaringen. :sweat_smile:

1 like

Ik vind dat best meevallen, maar je hebt vast gelijk als je het met, bijvoorbeeld, een canvas band vergelijkt. Het komt visueel natuurlijk ook een beetje omdat de band perfect aansluit op de kast, en niet pas vanaf de lugholes wegloopt (zie foto).

Misschien heeft deze perceptie ook een beetje te maken met de maat van het horloge dat je draagt. Als je een zo groot mogelijk/ polsbedekkend horloge draagt, kan ik me voorstellen dat de band graag zo soepel mogelijk hebt. Maar ik zie graag wat band aan beide kanten als je er direct op kijkt.

4 likes

Bij een U50 valt het mee, zo lijkt het. Bij een L2L van 51 bij een UX/U1 is het echt te bar, naar mijn mening.
Mijn voorkeur ligt dan inderdaad bij de canvas-band.

1 like

Gutemorgen!

17 likes

:heart_eyes:

1 like

Guten Tag

14 likes

Een dikkerdje is het wel, maar bevalt nog steeds goed!

21 likes

Heel fraai!

1 like

Absoluut mooi!

1 like

Prettige Sinndag-avond!

16 likes

14 likes