Ik heb tot twee keer toe vriendelijk om een voucher gevraagd bij Sinn, een ‘rückholer’.
Kosten waren 50€ heen en weer, je krijgt dan een code waarmee je je pakketje bij een UPS punt kan inleveren en zij vervolgens een label printen.
De voordelen zijn vanzelfsprekend lijkt mij
Ik moet wel zeggen dat mijn Duits vloeiend is en ik dit telefonisch met de kundendienst regel.
Feitelijk regelt Sinn dan het transport hun verzorgen het transport label. Ik heb er meer vertrouwen in dat Sinn een vergoeding krijgt van de transporteur dan ik als privé persoon.
Goeie vraag van @Proenski, de Sinn die ik laatst voor service aan Sinn stuurde ging ook via een label die ik kreeg van Sinn (weet niet meer of het UPS was of DHL). Totaal niet bedacht of dat een verzekerde service is.
De vorige Sinn die naar Frankfurt ging voor onderhoud heb ik per postnl verstuurd (verzekerd), en dat ging foutloos….
Het ligt er natuurlijk aan wat is afgesproken. Ook als prive persoon kun je gewoon een vergoeding krijgen als het mis gaat. Daar hoef je geen bedrijf voor te zijn.
Wat wel een addertje is dat veel transporteurs standaard een maximaal bedrag uitkeren. Vaak 500 euro, dus als je geen risico wil lopen moet je bijverzekeren maar lang niet iedereen biedt dit. Of het kost een vermogen.
Bij Sinn doen ze dit waarschijnlijk dagelijks en sowieso zullen ze een goede klant zijn bij de door hun gebruikte verzendservice.
Ik heb daar wel vertrouwen in en bij een probleem denk ik dat ze iets meer invloed hebben dan dat ik dat heb.
Bij postnl kost verzekerd versturen (tot 5500 euro) 28 euro, vind ik nog meevallen.
Boven de 5500 wordt het moeilijker een verzender te vinden.
Volgens mij kan het via DHL express, maar geen idee of dit makkelijk te doen is voor een particulier.
Zoek het uit en laat het weten hier . Grootste struikelblok voor mij hoe ik de waarde ga bewijzen.
En ik vind deze service van Sinn gewoon erg gemakkelijk.
Ook gedaan. Is de beste weg. Verzending via UPS zelf doen op maandag dinsdag woensdag. Meestal de volgende dag levering. Niet later verzenden en zeker niet op een vrijdag, want dan kan het pakketje zomaar ergens blijven liggen.