Sinn only (Deel 2)

Sinn zou idd een saffier glas kunnen monteren, de 356 is beschikbaar met zowel plexi als saffier.
De plexi heeft echter behoorlijk meer “dome” dan de saffier. Die extreme dome vind ik juist wel tof.
Maar ik ben wel meer aan het opletten met dit horloge dan bijvoorbeeld met m’n EZM2 met saffier, ach ook wel weer grappig, dan ben je er meer bewust van dat je een mooi horloge om hebt :-).

1 like

Hier ook maar eens voorzichtig een plaatje spammen :slight_smile:

17 likes

Ik heb er vandaag wel Sinn an :grin:

18 likes

Sinn, Sinn, baby :smiling_imp:

18 likes

Zugabe

18 likes

Happy Flieger Friday!

Sinn 356 UTC

17 likes

Staat mooi met zo’n NATO

1 like
Samenvatting

Na wat twijfelen tussen een grand seiko en de sinn UX toch maar de UX gekocht. Vooral het feit dat het uurwerk bedoeld is om dagelijks te dragen heeft mijn keuze bepaald. Na een weekje deze balans.

Pro:

• rugged zonder twijfel (in mijn mening beter dan G-shock waarvan ik er twee heb versleten)
  • afwerking case is veel beter dan verwacht
  • toch al positieve commentaar gekregen op de mat grijze finish
  • leesbaarheid wijzers
  • kroon staat perfect en geeft geen problemen met kledij of knelling van je huid
  • zeer nette band met totaal geen knelling van haartjes of huid
  • zeer nauwkeuring af te stellen qua polsomtrek (drie keer gewijzigd en nu de ideale stand gevonden)
  • methode om een schakel te verwijderen is een verademing, geen pinnetjes die je eruit moet kloppen…
  • bezel is supervast en zeer mooi afgewerkt qua cijfers, kleuren, schroefjes en ribbels aan de zijkant
  • binnen de midweek geleverd

Contra:

• aankoopmethode online zal me nooit bekoren en Duitsland ligt nu even buiten het bereik
  • saffierglas is moeilijk proper te krijgen, even over je broek wrijven is meestal niet voldoende
  • toch wel teleurgesteld in het lock mechanisme van de kroon. Zeer weinig draad tot vast. Bij mijn omega draai je letterlijk enkel rondjes tot vast. Hierdoor ben je veel zekerder dat hij pakt en dat deze dicht is. Deze UX heeft met een half rondje voldoende en dat is toch te weinig
  • eens het kroontje los is heb je drie posities en die zijn zeer slecht gedefinieerd. Meerdere keren op pos. 3 (complete stop uurwerk) gestrand alvorens ik pos. 2 (aanpassen datum) heb gevonden
  • je kan de datum enkel naar voor toe snel aanpassen. Had dit niet veracht.
  • in de seconden 1-30 stop de wijzer na het seconden teken en tussen 30-59 stopt hij dan voor het merkteken. Zeer vreemd
  • er is hoe dan ook een bounce van de seconden wijzer. Als je neurotisch komt van dit soort dingen dan is dit zeker niet het uurwerk voor jou. In dat geval moet je naar grand seiko, elke seconde spot on!!!
  • het gewicht. Mijn citizen titanium 95gram, omega automaat 165gram en deze UX 205gram!!!. Ik raad dit uurwerk dan totaal niet aan voor frêle mensen. Denk niet het komt goed, het is gewoon een zware bakbeest.
  • de onzichtbare gedeeltes van de sluiting (knikelementen) zijn zwaar uitgevoerd en zien er top uit. Jammer genoeg zijn de zichtbare gedeeltes uit plaat gestampt en die zien er ietwat ‘goedkoop’ uit. Had beter gekund.
  • de leesbaarheid 's nachts is zeker niet perfect. Voor mij net doenbaar.

Nu ja, ik hou hem zeker maar moet toch enkele dingen aanvaarden…

9 likes

@stefanvdb dat is nog eens een uigebreide samenvatting! :+1:

11 likes

Wachten op de parking met de Sexy Plexy Sinn :kiss:

8 likes

Hiermee zou ik het moeilijk hebben. houd mij ook telkens tegen om tikkende horloges te kopen.

Verde is het wel een pracht van een horloge. Dat GSG 9 logo vind ik cool.

1 like

Dat is typisch voor dit horloge.
De high torque quartz moet flink door de olie drukken om de wijzer rond te draaien.
Het is zeker geen “fout” of tekortkoming.

De UX is een uniek horloge met eigen karakter.
Je gaat er veel plezier van hebben.

3 likes

Nice!
1/100
:+1:

1 like

Zo moet een review zijn! Top :+1:

Meteen doen.

Aanvankelijk had ik toch enige twijfel, maar het horloge heeft mij volledig overtuigd.
Sowieso mijn favoriete Sinn op dit moment.

Ik zat laatst te denken: als ik van de 104, EZM13 en de UX er maar eentje zou mogen houden, welke zou dat dan zijn?

UX. Zeker weten.

Ben benieuwd of dat straks anders wordt met de U1 DS Limited erbij.
Echter gaat er geen enkele Sinn de deur uit.

4 likes

Heb vandaag niets Sinn-igs te zeggen :upside_down_face:

16 likes

17 likes

Draai het horloge eens 180 graden dwz met de 6 uur aanduiding nu boven. Ziedaar probleem opgelost (euh omgedraaid :wink:)
Leg het horloge ook eens horizontaal en kijk hoe de secondewijzer nu de minuten raakt…

1 like

Het had supergaaf geweest had deze bounce constant geweest. Soms wel en dan eens niet…
Diepzwart inderdaad, wat nog toffer is het feit dat de minuut en uurwijzers centraal ook zwart zijn waardoor ze lijken te zweven in het uurwerk. Veel diepteverschil zie je ook niet in de wijzers, enkel als ze elkaar passeren zie je een hoogteverschil.
Als je gaat zwemmen met het uurwerk en er ligt een laagje water op (bolvormig door adhesie) dan is het effect van leesbaarheid dwars op het uurwerk nog indrukwekkender.
Mijn pols begint wel lichtjes protest te leveren op het gewicht van het uurwerk…

1 like

Inderdaad dit zijn vervelende effecten van dit oliegevuld uurwerk. Dan denk ik aan de grand seiko die op de µm correct viel ongeacht de stand van het uurwerk. Jammer genoeg waren dit meer weekend uurwerken dan dagdagelijkse.

Zou het geen idee zijn om de secondenwijzer gewoon te laten wegnemen? Hebben we werkelijk een secondenwijzer nodig???

1 like