Sinn only (Deel 2)

Sinn 103 jaren ‘90

19 likes

Klop, hey ik geroggeld, lang lang geleje…

Maar, scherp. Ik wilde wat meer contrast en heb destijds (horloge is 16 jaar in bezit) de vraag bij @GerardNijenbrinks van HPN neergelegd. Kostte hem uiteindelijk ook een half jaar maar Sinn heeft het willen doen met originele onderdelen van de 303 silber 12. Dus deze 103 is uniek, nog afgezien van de gravering van de namen en geboortdata van mijn zoons in de rotor.

Groeten
Rutger

2 likes

Heb nooit een Sinn gehad, maar sommige van de modellen die ik hier zie maken toch wel hongerig zeg.
Ik blijf dit topic met plezier volgen iig, een :+1: voor de Sinn posters.

2 likes

Moest die nu eens gesegmenteerd staal hebben

Sinn maakt al heel lang horloges van topkwaliteit. Ik denk dat ze relatief weinig liefde krijgen hier op het forum omdat de nadruk bij veel modellen meer op “tool” licht. Dus weinig glanzende delen en meer functionaliteit dan schoonheid.

Ik heb er inmiddels meerdere (gehad) en kan Sinn echt aanraden! Super gave horloges.

4 likes

Voor mijn gevoel komt Sinn toch wel vaak voorbij op dit forum. Zeker gezien het feit dat het een kleinere speler is die hier relatief lastig te krijgen is.

1 like

En niet onbelangrijk, eigenlijk altijd zeer positief.

2 likes

Is denk ik een beetje afhankelijk van welke topics je vaak bezoekt. Naar mijn gevoel zie ik er weinig :grinning_face_with_smiling_eyes:. In het sinn only topic zijn (wederom naar mijn idee) het ook al heel lang een beetje dezelfde die-hards die hier posten met af en toe een nieuwe enthousiasteling.

Dat kan ook bijna niet anders :wink:.

2 likes

Niet correct. Heel veel Sinn op HF.

12 likes

Zoals ik al zei:

Mooi zo! :+1:

1 like

Ik wou dat ik hier nog iets kon posten :wink: inmiddels een ex-Sinner, toch wel enige spijt dat ik ze heb verkocht met name de 103 St Sa met tritium dial.
Hopelijk in de toekomst weer een Sinn in de collectie :crossed_fingers:t4:

14 likes

Blijkbaar waren ze vroeger veel goedkoper dan nu. Met de bouw van hun nieuw hoofdkantoor, hebben zij de prijzen herzien.
Ik ben er ingestapt net na die prijsherzieningen.

Let wel, het is nog zeker interessant voor wat je ontvangt als je kijkt en vergelijkt met Breitling, B&R en andere duurdere merken die zich richten op de tool enthousiastelingen.

3 likes

Ja klopt, de bedragen die ik destijds ervoor heb betaald daar krijg je tegenwoordig geen 103, 144 of EZM3 meer voor :frowning:

1 like

sinn is next level in kwaliteit, zie het meer als een instrument dan een horloge maker… wat sinn maakt is ook echt goed en purpose build.

3 likes

NA, Sinn 103 st

18 likes

Prachtige set!

Proficiat met je nieuwe aanwinst! Een geweldige Sinn :wink:

1 like

Thnx!

Heb naar aanleiding van onze minimeeting en jouw Sinn mijn Sinn weer uit de ziekenboeg gehaald.
Hij loopt niet meer, kan alleen nog maar in de la liggen.
Maar, maar, deze meneer EZM2 gaat daarom wel als pakketje bkort naar Frankfurt.
Nieuwe olie, overall check en een nieuwe long life batterij.

Aantal keer getwijfeld, contact gezocht met dem MeisterSinner @obi-wan-mtb, advies gekregen en overdenkingen mogen lezen. (Dank nog :smiley:)

Hier praten we over…

19 likes