Sinn only (Deel 2)

Ik zit er over na te denken mijn Sinn 103 St te verkopen (het heeft weer wat nieuws gezien hoor) maar ben een beetje zoekende naar wat ik er voor kan/mag vragen. Online zie ik ze vaak 2e hands nog vaak voor de retail prijs te koop staan. Heeft dit te maken met de beschikbaarheid?

15 likes

Leder staat hem ook mooi.

15 likes

Grijze nato ook…

16 likes

23 likes

Zeker!

1 like

Nice,
Maar hee?! De (kleine) seconde wijzer is anders dan op een Sinn 103 uit de jaren ‘90…!

1 like

Scherp opgemerkt!

Hij wijkt op meer gebieden af, zo ook dial (zie bijvoorbeeld onderkant van de 10 en bovenkant van de 4) en serienummer (begint met 412 ipv 103). Wel alles origineel.

Eerst dacht ik aan serviceonderdelen, maar door de dial en het serienummer ben ik gaan twijfelen. Alle afwijkingen zijn namelijk in lijn met zeldzame Sinn 103 Mondphase modellen uit dezelfde tijd. Grote kans dus dat dit afwijkend Bell & Ross model tezamen met deze modellen is geassembleerd.

Argh!
Praat me niet over de Mondphase….

:sob:

De Mondphase had trouwens veel uitvoeringen :slight_smile:
Ook zonder dat tuutje aan de secondewijzer, zie beide versies hieronder.

Let ook op de verschillende maantjes :wink:

Over de serienummers:
De oude Sinn 103’s van begin jaren ‘90 hebben allemaal serienummers beginnend met 212 of 412.
Volgens mij ging Sinn rond 1994/1995 over op 103 serienummers.

Hier mijn Sinn 103 212 serienummer:

Foto al eerder gepost, maar let eens op de lugs: die zijn recht in plaats van puntig.
Sinn maakte deze kasten alleen in 1993 en 1994 en ging in 1994 al over op de meer puntige lugs zoals jouw Bell & Ross.
Mogelijk waren in die periode beide kasten zelfs in productie, maar dat kan ik niet bevestigen.

13 likes

Kijk wat een bak aan kennis, leuk en interessant om te lezen! Bedankt :smile:

Dan is het serienummer minder opvallend als gedacht. Weet je toevallig ook of het verschil in dial (met name font van de numerals) ook periode gerelateerd is?

:slight_smile:

De echte kenner van de 103 kun je hier vinden:

Daar zie ik dat er ook 112 serienummers zijn van de 103!!
Die zullen van de eerste jaren ‘90 zijn…

Op zijn website zie je ook een 103 met de afgevlakte 0 van de 10.
Maar de meeste hebben een gewone 10.
Interessant, was me nog nog niet eerder opgevallen.

Koesteren die 103 B&R van je! Mooi ding!

Hier een foto van mijn andere “212”, ook met de brede chrono seconde:

Maar ja, deze panda wijzerplaat is natuurlijk niet vergelijkbaar met de arabische.

Trouwens ik zie ook dat jij “T SWISS MADE T” hebt staan, wijkt ook weer af :grinning: (zie je dan wel weer op de Mondphase - hoewel: mijn Lost in Transit Mondphase heeft alleen “SWISS”…… ?!)

14 likes

29 likes

Toch lekker hoor, een horloge welke je gewoon onbezorgd kan dragen tijdens alle klussen en tuinwerkzaamheden

22 likes

:scream:

Daar zijn G-Shocks toch voor?

3 likes

Ok…. Misschien niet alle klussen…… maar ik maak me met de EZM om de pols weinig zorgen……

1 like

Blijft een beauty!

Vrolijk pasen alvast.

18 likes

Z’n broer, met rood haar :joy::

25 likes

Incoming!
Weer een vintage tritium Sinn, kon het niet laten!
Mijn eerste Sinn met dag, een 103 B Auto van omstreeks 1995.
Leuke oude doos erbij ook, heb ik nog nooit in handen gehad, ben benieuwd.
Nu nog bij de “douane”, hopelijk staat de bezorger snel voor de deur.

29 likes

Prachtige staat ook zo te zien!!!:star_struck:

1 like

Heel vet! Tot wanneer zijn ze eigenlijk door gegaan met het gebruik van tritium?

1 like