Ik had nog contact met Serious Watches, Nederlandse dealer van Sinn, hieromtrent.
Volgens hen past de bracelet zonder aanpassingen.
Dus weet niet wie er nu gelijk heeft.
Ik lees op meerdere websites dat de stalen band aansluit op beide kasten. Zelfs de aftermarket-band van Unclestraps lijkt op beide kasten perfect te passen. Toch niet zo duidelijk, dat antwoord van Sinn
Eerder volkomen fout vermoed ik.
Op de end links van de Sinn bracelets staat aan de kant die tegen de kast komt een nummer van het horloge waarop de end link past. Dat wist Serious Watches mij te vertellen.
Op de end link van mijn 556a staat het nummer 356. Dus 356 en 556 zijn compatibel.
Jij hebt altijd wel wat bijzonders van onze Duitse vrinden
Groeten
Rutger
Hi
Vandaag kwam deze binnen.
Al heeeeeeeel lang op m’n lijstje.
Spreekt me aan vanwege de gebruikte techniek.
En ziet er ook wel gaaf uit.
Mooie vleeskleurige dial
Echt een van de mooiste chrono’s die Sinn maakt🤩
Geniet ervan!
Ja, die snelle foto’s laten weinig detail van de dial zien.
Ik heb een zwarte 556a, daarom voor deze versie gekozen.
Jouw EZM3 stond ook nog op mijn radar.
Ik heb heel lang getwijfeld tussen de 356 en een IWC 3706. Uiteindelijk gekozen voor de 3706, maar ik blijf de 356 met de koperkleurige plaat echt schitterend vinden. De wijzerplaat is inderdaad fenomenaal. Wie weet komt ie er ooit nog wel eens
Nogmaals veel plezier met je nieuwe aanwinst!
Staat em goed!
NWA
Als fervent IWC fan (en dan vooral de jaren 90) was deze Sinn de logische keuze voor mijn eerste Sinn. Na het verkopen van mijn Rolex 214270 kwam een 244ti F voorbij voor een goede prijs. Volgens mij gaat dit een mooie daily zijn in mijn collectie. Tot dusver in ieder geval super blij mee!
Nice!
Die zie je niet veel…
Thanks! Inderdaad… de 244ti was kostbaar voor een Sinn (door alle technologische hoogstandjes) en de Fadenkreuz (F) versie was minder populair… dus is nu het meest zeldzaam.
Heel mooi model.
Hoe draagt deze (36mm?) tov de explorer qua grootte?
Dankjewel! Hij draagt qua maat eigenlijk gelijk. Hij draagt iets hoger (dikker) maar zeker niet te dik… ik zal eens kijken of ik een foto van beiden kan maken.