Sinn only (Deel 2)

Ik had pas een oproepje geplaatst of iemand die binnenkort een keer naar Sinn afreist, een poetsdoekje voor mij mee wilde nemen. De verzendkosten naar NL vind ik namelijk ietwat overdreven (€20 voor een doekje van een €10tje :dizzy_face:)

@junior had de oproep een weekje later gezien en die vroeg me of ik al wat had. Nee nog niets was m’n antwoord.
Hij bleek er nog 1 te hebben liggen waar hij niets mee deed.
Dus die wilde hij wel opsturen.

En vandaag kwam ie binnen!

@junior hartstikke bedankt voor deze actie!!!

22 likes

Graag gedaan!
Blij dat het goed aangekomen is … :ok_hand:

18 likes

Topactie van je!

4 likes

17 likes

Mooi zeg op dat bandje :+1:t2:

1 like

Bedankt man. Deze mop dial kan vrijwel ieder kleur bandje aan. Hoe lukt dat met jouw u50?

O jee!

Ik ben dus in Düsseldorf geweest bij de beurs.
En ik heb daarna dus de knoop doorgehakt voor de Hanhart 417.

Maaruh, ik heb dus ook bij Sinn staan kijken. En passen. Best een tijdje.
En toen zag ik de U1 SE weer. Die zwarte duiker die ik al sterk overwoog en op het punt stond aan te schaffen toen op dat moment de Limited U1 DS voorbij kwam. En ja, die dus gekocht. Geen spijt van.

Maar nu zit de SE in m’n kop. Maar het budget is op, want DS en Hanhart.

Nu dacht ik:

Er komt een chrono in, dus chrono uit: de EZM13.
Niet omdat ik die niet tof vind, maar wel klein met 41. Het is m’n kleinste. Ik hou van groot. Ik ben ook groot. De maat is het enige dat ik als minpunt zou kunnen noemen.
Tegen de SE spreekt: ik heb al een U1, ook al is de uitstraling heel anders. Voor: bruut en groot.

Dus: wat te doen?

Niet zeiken, EZM13 houden en SE ooit later kopen?
Chrono in, chrono uit?
Sowieso geen SE, want al DS?

Help!

Jullie overwegingen welkom.

• EZM13 is cool, houden, SE later
  • Chrono in, chrono uit, SE kopen
  • Geen SE met DS

0 stemmers

3 likes

Kijk aan, dat zijn verstandige stemmers :innocent:

1 like

Want? Vind je het echt niet kunnen binnen de collectie, of heb je een andere overweging?

1 like

De ezm13 is er eentje om nooit weg te doen. Krijg je zoizo spijt van. Daarnaast zijn 2 U1’s wel wat overkill. Verder heb ik ook een zwarte kast van Sinn, leuk als afwisseling, maar ik heb toch het liefst een gewoon grijze kast. En wat is er mis met 2 chrono’s?

Zit met een soortgelijk dilemma, maar dan in de CWC hoek. Bij Sinn is het duidelijk welk model het volgende word :blush:

1 like

Voor de 13 spreekt dat hij niet meer te krijgen is. Volgens chrono24 is de waarde nu zelfs gestegen. Van de UX trouwens ook.

Ik ken trouwens een gast die heeft zowat alle U1 uitgaven.
Ook de Professional die met 100 stuks limited was in Amerika.
Die zou ik echt heel graag willen, maar ja, niet aan te komen en dan alleen voor teveel geld.

1 like

Hoe is de stalen band, gesp en hoe bevalt de hoogte van de kast ?

Het hoeft idd geen Rolex shizzle te worden :confused:

1 like

:point_up:

… of, een optie die ik zo snel niet zag staan, gewoon “ruilen tegen een bijna nieuwe Squale 1521”. Sinnig? Ja hoor! Ik stem voor. :sunglasses:

Maar even zonder gekheid, de EZM13 is wel echt een topper! Vind ik. Ik zou hem niet wegdoen, krijg je spijt van. Sparen voor de U1 SE, voor erbij is denk ik de beste optie.

2 likes

De hoogte van de kast bevalt me prima. Niks op aan te merken. De stalen band valt me tegen. Hij rammelt vrij veel. De gesp is ok…… niet goed niet slecht. Ik breek alleen wel iedere keer bijna een nagel als ik de veiligheidssluiting open probeer te maken. Dat ding zit knetter vast.

1 like

Zou je je daar door laten beïnvloeden? Voor mij zou dat echt irrelevant zijn.

Ik ben natuurlijk niet helemaal objectief maar… Ik vind de DS ook gaver dan de SE en dat zou voor mij de grootse reden zijn om niet ook nog de SE te kopen. Dat de EZM 13 nu niet meer (nieuw) te krijgen is en dat hij in waarde is gestegen zou ik niet te zwaar mee laten wegen.

10 likes

Mijn eerste “24h Sinn 903”… Hoe lees ik in hemelsnaam de tijd af? Als ik de minutenwijzer helemaal ronddraai, verspringt de urenwijzer (voor mijn gevoel) maar een half uur…

:thinking::cold_face:

9 likes

Nu is t 23:00. Soort omgekeeerde cosmonaut

2 likes

Is dat belangrijk dan? Het is toch een tof klokkie?

1 like