Dik!
Al een tijdje de “grotere” Sinn klokken het meest om de pols:
De U1 DS en de UX. Meest op staal ook.
Het substantiële gewicht vind ik erg lekker.
Een vraag aan de Sinners alhier.
Mijn 104 heeft origineel een H-link band, maar ik draag het horloge eigenlijk nooit op de H-link. Eigenlijk vind ik blasted en brushed mooier bij mijn Sinns. De Limited 104 bestellen heb ik kort overwogen, maar vond ik een beetje te ver gaan. Liefst heb ik staal om de pols.
Zou het wat zijn om de band te (laten) brushen?
Past de band dan nog bij de kast, of moet de kast dan ook?
Of juist niet doen?
Nu draag ik leer, soms canvas en zomers MNstrap.
Maar ja, steel rulez.
Hoe mooi die band ook is, ik vind hem totaal niet passen bij de hoekige kastvorm van de 104 dus mijn keuze, naast leer en rubber, is op een alternatief gevallen.
Het lijkt mij een beetje gek staan als de band helemaal geborsteld is en de kast helemaal gepolijst
confessions of a bracelet addict
Ik draag hem ook altijd op MN strap, maar heb er een squalemesh voor besteld. Als dat me niet bevalt kan hij nog altijd op mijn squale onda
Tja, mesh…
Niet echt mijn ding, als ik eerlijk ben.
Staal is top, maar dat hoogglans op de band trekt krassen aan als je er naar kijkt en dat vind ik niks.
Pfff.
De Chronissimo leren band is erg mooi, maar stug en “tilt” het horloge op als het ware.
Eens.
Kast ook laten brushen dan?
Nee, het lijkt mij zinvoller om naar een andere Sinn op zoek te gaan als ik jouw bezwaren zo lees. Of een compleet ander merk…
De 104 is cool. Die blijft. Om meerdere redenen. Ook sentimentele.
Ik heb de zijkanten van de H-link gepolijst. Vond de brushing heel mooi maar dit past beter bij het geheel. De band lijkt hierdoor beter aan te sluiten op de lugs. Zelf zou ik de 104 nooit brushen. Draag hem dan op leer!
Ik vind het een lastige. Persoonlijk vind ik de gepolijste delen in de band wel mooi namelijk. Heb geen idee hoe een compleet gebrushte 104 eruit zal gaan zien.
Het ding is, de gepolijste delen zien er niet meer mooi uit. Dat kan ik laten herstellen, maar dan is het toch weer snel lelijk.
Ik wil wel staal dragen ,maar geen krasjes staal.
In dat geval zou je het kunnen proberen hem helemaal te brushen. Ben zeker benieuwd hoe dat gaat zien.
Het zou toch spijtig zijn om de originele afwerking te vervangen? En tuurlijk komen er krasjes op. Laat dat lekker gebeuren. Je zegt zelf dat er een sentimentele waarde aanhangt, dan mag je toch ook best zien dat het horloge geleefd heeft? Mijn 104 had binnen het uur de eerste haarlijntjes. Had hem in de zomer besteld, naar mijn ouders laten opsturen, en vlak na het uitpakken van het horloge impulsief in hun tuin beginnen werken met het gloednieuwe horloge om. Fijne herinneringen
Voor Watchbuys heeft Sinn een speciale versie van de 104 gemaakt, volledig mat. Op hun website hebben ze ook de matte stalen band apart te koop. Ik kan me herinneren dat er van de 103st ook een volledig matte versie is gemaakt, ook wel mooi. Sinn kan het namelijk wel, maar enkel op speciale aanvraag (net als al die Japanse specials).
I know!
Heel erg cool!