Sinn only (Deel 3)

Lijkt haast alsof het bovenste laagje lume er af is :thinking: Misschien een foto van de lume vragen? Gezien de rest van het horloge kan het ook gewoon slijtage zijn.

Wat een mooie! Gefeliciteerd met de aanwinst

1 like

Echt geweldig cool!
Super!

1 like

Heel gaaf. Gefeliciteerd!

1 like

Gefeliciteerd, ik vind 'm heel gaaf! Ik ben wat minder gecharmeerd met de groene band combinatie (zeker geen rubber), ik zou 'm op een mooie robuste donkerbruine leren band zetten (met studs).

1 like

Thanks!
Nee, die rubber band ben ik ook nog niet over uit. Hij is trouwens ook “op”, 20 jaar laat zijn sporen na: bandje scheurt op meerdere locaties

Ik heb een stalen armband gescoord, een dunne versie met van de platte schroefjes (dus geen inbus), dat zal ‘m ook goed staan!
Maar een donker bruine band zal zekers matchen - die heb ik nog wel liggen en ik zal eens proberen hoe dat staat!

2 likes

Wat een prachtige groene dame, gefeliciteerd .

1 like

Dank voor de complimenten aangaande de groene 356 die nu vanaf binnenkomst continue om de pols zit!
Wel direct op staal gezet: draagt veel beter dan dat lange en versleten rubberbandje, en staat ‘m ook erg goed moet zeggen!

Hier de 356 naast m’n olijfgroene 556 uit 2018 (limited 150 stuks, ook Japan).
Best buddies :slight_smile:

Tot mijn schrik zie ik dat ik even met de Polywatch aan de slag moet rondom de datum/dag weergave
. :open_mouth:

24 likes

Prachtig duo!

1 like

Voor morgen heb ik alvast deze 356 EuroFlieger tevoorschijn gehaald. Net als de fraaie limited edition van @obi-wan-mtb werd deze uitsluitend voor de Japanse markt gemaakt, in dit geval in een editie van 300 exemplaren. Er zijn later ook nog een II en een III-versie gemaakt, maar dit is de eerste en mijns inziens de mooiste.

Enkele jaren geleden besloot ik dat deze wel weg mocht, maar ik vond geen koper - en misschien is dat maar goed ook, want ik denk dat ik er spijt van zou hebben gekregen. Ik wilde dit model uit 2000 al jaren, kocht hem in 2015 en liet hem in 2018 in Frankfurt servicen. De twee verticaal geplaatste subdials, het feit dat het een ‘lefty’/destro is en de lume die niet fosforescerend maar fluorescerend is (dus enkel oplicht onder UV-licht) maken hem echt apart. En de rotor van het 7750-uurwerk maakt dat het soms voelt alsof er iets levends op je pols zit

De 356 is nogal een tonnetje en omdat ik regelmatig zo onhandig ben om met mijn horloge tegen een deurpost of lantaarnpaal te tikken heb ik dit horloge altijd voorzichtig thuis gedragen. Maar eigenlijk is ook dat zonde: het acrylglas kan (juist) best wat hebben en een krasje kan worden weggepolijst.

Hij komt dus weer in mijn roulatie, te beginnen op Flieger Friday!

17 likes

Lekker stel! :heart_eyes:

1 like

Gewoon lekker dragen. Ze kunnen juist veel hebben en ook de hoogte went snel.
Ik draag mijn 356 nu een week achter elkaar en wil hem eigenlijk niet meer afdoen.

4 likes

Fanastisch deze!! Die ga ik ook zoeken :heart:

1 like

Hier is er bijv 1:

https://buyee.jp/item/jdirectitems/auction/u1202866500

Thanks, toffe site, heb je daar ervaring mee?

Jawel; best veel over te vinden op het forum ook:

1 like

Op Ebay staan er ook redelijk wat.

DĂ t is nog eens een uniek en speciaal horloge.

DIEnstag 3x Sinn 356

22 likes

Die Isetan-editie is zeldzaam en fantastisch!

2 likes