Skin diver topic!

Pics please! :slight_smile:

Net afgelopen week mijn superman heritage verkocht, en sinds vanmiddag :kissing_closed_eyes::ok_hand:

zou alleen nog wel mooi zijn om die ene wijzer opnieuw in te laten kleuren…

5 likes

Ik vind ze echt mooi qua design.

4 likes

Prachtige collectie divers !

Ik heb het in het verleden wel geprobeerd maar dat kunststof kan ik maar niet aan wennen.
Al moet ik zeggen dat bij Yema die 19mm tropic aanlokkelijk is maar met z’n €59 wel aan de mep…

Ja dat heb ik ook een beetje. Weet niet of het echt iets voor mij is.

1 like

Ik heb er nu een watchbandit opzitten two piece nato erg comfortabel :ok_hand:

1 like

Is dit die nieuwe van hen? Ik vind het sowieso een gaaf merk.

1 like

Ik denk dat de C-!000 duiker inmiddels hun flagship model is geworden.

Hoort eigenlijk niet in een skindiver topic thuis, maar ik vind em te gaaf om niet te posten. :wink:

3 likes

Mijn twee Helbros skindivers

In zwart-wit ook fraai (vind ik zelf dan)

10 likes

Vind ze zelf ook tof. Ben vaak gecharmeerd van de soms typische designkenmerken zoals gekke cijfers of lettertypes. Ook de onbekend-is-vaak-betaalbaarder-factor vind ik prettig, haha.

Huidige in de collectie:
Typische skin diver kast met hoekige lugs:

Kekke cijfers. Sjabloontje komt wel vaker voor. Verder kandidaat voor stoerste naam ooit voor een duikerachtig horloge.

Lettertype van het merk :heart_eyes:

11 likes

11 likes

Bifora skindivers

11 likes

Voor de mensen die niet zo’n fan van vintage zijn, maar wel van skin divers houden.

Toffe Kickstarter campagne voor een soort heruitgave van het horloge van Neil Armstrong. Als quartz en als automaat.

4 likes

@Janszoon leuk, vooral de meca quartz no date versie!

Heb er een voor mijn vriendin gevonden!

Hieronder afgebeeld naast die van mij, om een idee van de maat te krijgen.

4 likes

5 likes

Wat ik me afvraag is waar de term vandaan komt. Mijn gedachte was omdat het horloge op de huid (dus zonder wetsuit, duikpak) werd gedragen. Daarmee verklaart het ook de gering(ere) waterdichtheid.

1 like

Had deze eens tegenkomen en vond deze wel héél tof. Volgens mij wel een skin diver . Niet mijn foto’s. Vooral de kast is heel mooi afgewerkt bij deze. Verder gewoon een prachtige staat. Ook de wijzerplaat vond ik best mooi, maar de sierlijke “barracuda”. Indien iemand zo eentje heeft en er vanaf wil… stuur maar een bericht.

8 likes

Hoogstwaarschijnlijk voor waar de horloges voor bedoeld/ qua marketing op gericht waren. Skin diving. Een term voor ondiep duiken/ snorkelen.

Wellicht zonder wetsuit inderdaad. Dus denk dat je aardig in de goede richting denkt.

In het artikel in de openingspost staat er meer over.

2 likes