SKX in de gracht 😢

helaas tijdens een leuk feestje in de prinsengracht afgelopen zaterdag is bij een val mijn Seiko SKX007 een stukje gaan zwemmen. heb mijn val kunnen breken door aan de reling vastgrijpen maar hierbij is bandje geknapt of pushpin losgeraakt en foetsie.
Geen idee of hij eventueel met een magneet eruit gevist zou kunnen worden. Zou dit werken?

anyway RIP SKX :cry:(Squale heeft ook het nest verlaten. nu rondkijken voor een nieuwe duiker in de collectie)

4 likes

Ai wat waardeloos. Ben bang dat je eerder een fiets vangt dan jouw Seiko…

10 likes

Ik heb ooit wel mijn autosleutels met een sterk magneet uit de gracht gevist. Twee keer het lood laten zakken en al raak.
Ik had het toen wel meteen gedaan. Hoe langer je wacht, hoe groter de kans is dat hij van zijn plek af is.

2 likes

Je zou even @koekoek kunnen vragen of hij met een Tuna om de pols zijn duikpak aantrekt. :wink:

Anyway. Balen man!

10 likes

Balen hoor. Aangezien het een duihorloge is zou ik het zeker proberen om deze met een sterke magneet uit het water te krijgen.

Balen man!

Maar ja, het is een duiker hè. :wink:

2 likes

Balen zeg!

Stel dat je een stuk van 3 bij 3 meter moet aftasten, dat kan best even duren natuurlijk. Gewoon met een maat en wat te eten en drinken op een comfortabel stoeltje langs de kant gaan zitten. Wel supercool als je hem terugvindt!

4 likes

Veel soorten RVS zijn niet magnetisch, misschien moet iemand eerst even met een SKX proberen of het werkt, anders zit je straks een hele avond voor nop te vissen. :sunglasses:

6 likes

Vissen met een magneet lijkt me nog wel het proberen waard ja.
Gooi je meteen alle andere troep in de prullenbak? Dan ben je echt goed bezig.

Zou het uurwerk overigens dan gemagnetiseerd kunnen raken? Dat lijkt me minder…

3 likes

Ik heb zo’n magneet liggen mocht je er één willen lenen. En ik woon dichtbij Amsterdam :+1:

1 like

jij neemt de term “Duiker” wel heel letterlijk. een voordeel van het verlies is dat de zoektocht naar een nieuw horloge weer kan beginnen.

2 likes

100% zeker. Gewoon demagnetiseren.

Je hebt denk ik wel een heel sterke magneet nodig om het beetje ijzer wat er in 316L zit (en in het kaliber zelf) aan te trekken zodat hij aan de magneet blijft hangen.

1 like

ik woon zelf in Leeuwarden en was even te logeren in Amsterdam. voor wat het waard is acht ik de kans dat die nog op dezelfde plek ligt en als ik hem er al uit haal klein.

Mocht er iemand zijn die met dit mooie weer wil magneetvissen is Prinsengracht 646 een mooi plekje. Ben benieuwd of iemand hem eventueel vindt.

5 likes

Idd denk niet dat het zal werken, tenzij je zo’n magneet hebt waar je autos mee kan optillen. Maar goed, ik denk dat je dan veel meer gaat vinden dan alleen een horloge.

1 like

Ja en sterkt met het verlies tenzij je hem nog vind

Vraag me wel af wat je daar allemaal mee zou vinden zo kort na de pride :slight_smile:
Gok dat het horloge wel best makkelijk zal weg ‘waaien’ in de prinsegracht, maar mensen hier die in Amsterdam wonen kunnen natuurlijk altijd een poging wagen

Vervelend! (relatief) gelukkig had je niet de Nomos of de Speedy om

1 like

Dat dacht ik destijds ook, maar had echt in twee keer mijn autosleutels terug. :nerd_face:

Dit is overigens wel een reclame voor NATO’s als je gaat watersporten. :roll_eyes:

3 likes

@Stefanmol “nomos” is een hommage horloge. en speedy is bewust thuis gebleven. de zondag erop al wel bij Gassan binnen gelopen en de tudor black bay en 58 omgehad. helaad geen click ermee.

1 like