SKX madness

Kijk eens aan, dus toch.

New old stock dan. Seiko maakt ze niet meer.

FOMO en de waan van de dag. Er zijn zat horloges die nog veel gekker geprijsd zijn. Neem nu een stalen Nautilus.

Maar eerlijk is eerlijk, de SKX snap ik ook niet. Er zijn een miljoen miljard 5KX horloges te vinden, inclusief zwarte en pepsi’s, en Seiko maakt de Mini Turtle nog in Azië. Verder zijn de met alle Willards, SPB31x’s, 62MASsen en MM200’s in het middensegment veel interessantere horloges aan het maken, en als klap op de vuurpijl zijn er nog altijd plenty monsters en samurai’s te koop.

Ik kocht m’n goedkoopste SKX voo 180 Euro gloednieuw. Dat is met een listprijs van 350 Euro belachelijk weinig.

Zijn dat oudere video’s dan? Er zijn plenty alternatieven:

• Citizen Fugu
  • Citizen Barnacle
  • Orient Kamasu
  • Seiko Turtle
  • Seiko Monster
  • Seiko Samurai

En ja, ik besef dat je iets meer betaalt dan vroeger de SKX uit de bargain bin van eGlobalCentral. Aan de andere kant kost een liter benzine tegenwoordig ook met droge ogen 2,25 aan de snelweg.

Ik heb de 007j vrij laat gekocht omdat ik de SKX in mijn persoonlijke overhyped file had gezet. Maar nu ik er een heb merk ik de charme van de SKX pas echt. Een blijvertje voor mij.

Ik zou zeggen dat iedereen die niet met een Suunto duikt niet goed bij z’n hoofd is, maar de SKX is gewoon duikwaardig.

Maar laten we eerlijk zijn, als jij met je flesje in de rode zee een half uur op 10 a 15 meter bivakkeert om oe en aa te roepen tegen een vis op het rif, dan kan dat prima met een 5KX.

2 likes

Geen belasting betalen drukte daar wel de kosten https://tweakers.net/nieuws/165774/nederlandse-om-en-fiod-halen-webwinkel-eglobal-central-offline.html :slight_smile:

1 like

Ik denk het wel, oudere video’s en artikelen.

1 like

Exact dat. Mensen klagen steen en been over de pricing van Seiko op dit moment, maar als je dan weet dat de SKX ook een listprijs van 350 Euro had, zo’n 9 jaar geleden, en je bedenkt alle shady shit die er loos was om de voorraden die in 25 jaar opgebouwd waren te verkopen…

Ik begrijp donders goed waarom Seiko dat ding gediscontinueerd heeft. Het was een commerciële sta-in-de-weg geworden.

4 likes

Ik ben het met je eens, maar denk dat er wel ruimte is voor een ‘new skx’ naast de Turtle. Zelfde prijs als de Turtle (list € 470 als ik het goed heb), met een 4R36 en verder dezelfde specificaties als de orginele SKX. Dan hebben kopers de keuze voor een traditionele, niet-cushion kast als ze een instap-duiker van Seiko willen kopen. Mischien zit deze nog als re-issue in de pijplijn voor over een paar jaar?

King skx :joy:

1 like

Was de grap jaren geleden bij de introductie van de nieuwe SRP turtle niet iets als “als je een nieuwe SKX wil, pak je een turtle en een vijl”, de kast van een SKX past volledig in die van een turtle.

1 like

Wat een geouwehoer allemaal. Dit topic heeft een foto van dit icoon nodig. En nog wel een perfect uitgelijnde ook!

9 likes

Meh. Een k.

1 like

Je doet het erom he … :joy:

Ja hier zaten we nog op te wachten. Heb ook een J en geen verschil.

J :heart:

Welk verschil valt je op?

Je uitlijning? :joy:

En wat meer inkt.

Maar wel lekker hoor! :ok_hand:

21 jewels boomer

1 like

:joy:

Zo belangrijk

Werden paar jaar terug toch (droef te moede) zwaar gehyped door een aantal leden van dit forum?
Ik snapte het toen niet en nog altijd niet.Kwam slecht van die ombouwwoede ook.