SKX007 of toch maar SRP777?

Hoi,

Op zoek naar ideaal vakantiehorloge. Keuze tussen SKX007 en SPR777 (prijs niet echt van belang). Heb al gelijkaardig topic gevonden, maar dat is van toen de SPR net uitkwam. Iemand ervaring met de 2 modellen?

Mvg

Persoonlijk SRP777 101 %

1 like

Heb beide al (verschillende keren) gehad … en eigenlijk wel een moelijke keuze …
Maar goed, als ik er 1 zou moeten kiezen mss toch eerder de SRP777 …

Doch als prijs echt niet van belang is … ga dan ineens voor een MM300 :wink:

2 likes

Tja, kwestie van smaak. Srp777 heeft wel beter uurwerk, maar verder is het vooral het ontwerp, dus subjectief.

Ik vindt de skx mooier, dus idealiter een skx met 4r35 :wink:

1 like

Beide gehad en moet zeggen dat ze beide voordelen hebben.

Voordelen SKX
-Goedkoper
-Wat lichter
-Oranje accent op de wijzerplaat

Voordelen Turtle
-afwerking iets hoger niveau
-kast heeft eigen smoel
-rubberen band is veel comfortabeler

2 likes

Turtle +1!

2 likes

Helemaal eensch.

Kleine toevoeging. Ik vind staal op de Turtle niks. Maar dat is puur een kwestie van smaak.

De plaat van de Turtle is machtig mooi!!

1 like

Ik heb ze nu ook beide in verschillende uitvoeringen (gehad). De turtle heeft als grootste voordelen de handwinding en de opgelegde markers. Toch vind ik de skx mooier in balans, vooral op staal.

1 like

Heb zowel de Turtle als de SKX. De Turtle oogt en voelt kwalitatief beter dan de SKX, zeker met de rubberen band! Door het formaal wel veel meer aanwezig op de pols, dus bij relatief smalle polsen wellicht toch voor de SKX gaan.

2 likes

Heb je misschien ook plaatjes?

1 like

De SKX007 by a mile…

mooier ontwerp, kleiner, comfortabeler, betere bandenswapper

en op staal top

in mijn review Turtle VS Sumo haal ik aan het einde de 007 er kort bij, maar vooral voor Turtle plaatjes wellicht leuk

3 likes

Ik zou hem idd wel op staal willen… voorkeur gaat naar de nieuwere 777, maar de vorm van de 007 is mooier. Enkel denk ik ook dat 777 beter is afgewerkt.

1 like

klopt helemaal

de Turtle is hoogwaardiger qua materialen, afwerking en uurwerk

maar de 007 heeft de looks en het comfort

zeker voor de kleinbepolsten onder ons is de Turtle wat aan de grote kant en zou de 007 de winnaar zijn denk ik

1 like

Pff moeilijke keuze…

1 like

En als je niet kan kiezen, dan weet ik nog wel ergens een gloednieuwe SRP777 wijzerplaat voor een zacht prijsje die ik zo in je SKX plof.

De SKX777

4 likes

Ik lust wel saffier en keramiek op mijn 007 mag dat ook?:joy:

2 likes

Bij twijfel pick them both​:grin::+1:

5 likes

Voorstellen graag via pm, dan offerte retour

4 likes

The battle of the legendary Seiko divers :grin::+1:

De opgelegde indices zijn mooier, terwijl toch de SKX kast mooier is: Beter van maat, beter voor banden, en gewoon eleganter.

Daarom stel ik voor een SKX007 met SKX171 wijzerplaat en dag/datumschijf, eventueel met saffier.

En ja, dat is wat ik zelf ook heb. :slight_smile:

Hier nog wat schaamteloze cross post foto’s op een Bond NATO:

Dan nog even dit:

Dat hangt er maar net vanaf wat je onder “beter” verstaat. De 7S26 die je in de SKX vindt is eigenlijk een uurwerk met exact dezelfde spec als de 4R36 wat betreft gangnauwkeurigheid.

Natuurlijk hebben ze hacking en handwinding toegevoegd, maar back-hacking van een 7S26 is niet moeilijk, terwijl hij bij het oppakken al loopt.

Ik heb meerdere 4R36 uurwerkjes liggen, thuis, en ze lopen uiteindelijk niets anders dan de 7S26jes.

Een echte stap omhoog is de 6R15.