Zeg nou zelf: Da’s veel beter. Ik vind het skeer, dat je 25000 ballen betaalt voor een simpel horloge waar het ene in het oog springende detail fout staat.
In de hoek van Nomos kun je vast vinden wat je zoekt. Daar is al een aantal keren naar verwezen in bovenstaande reacties. Ook ik krijg de kriebels van een kleine seconde die te dicht op de uren/minuten as zitten. Niettemin een weak spot voor Nomos. Vrees dat ik deze week naar een leuke exemplaar ga kijken. Maar daar hebben we het nu niet over.
En @Fate_Amenable_To_Change: die Tourby is een blijvertje, vrees ik zonder vrees. Maar als, als, als, dan weet ik je te vinden…
NOMOS prachtig al ben ik snel weg van een brand die 100 opties heeft en prijsverschillen van duizenden euros.
Ik ga eens kijken naar een Universal Geneve. Heb een op het oog op Chrono24. Dat heeft voor mij meer karakter en een ziel… een mooi verhaal en geschiedenis.
Pardon? Je zou dus geen Rolex kopen omdat de OP 15.000 goedkoper is dan de 1908? Of geen Patek omdat een Calatrava goedkoper is dan hun minute repeaters?
Dat is een wat rare tic. De Neomatik horloges van Nomos zijn gewoon erg strak gedaan met eigen uurwerken, de instap-serie met Alpha uurwerken die afgeleid zijn van de Peseux zijn verklaarbaar simpeler, en hun Weltzeit is natuurlijk een super coole complicatie.
Als je horlogemerken afserveert omdat ze in verschillende prijssegmenten opereren blijft er niet heel erg veel meer over.
Daar is wat voor te zeggen, al vind ik vrijwel alle opties van Nomos goed om aan te gluren. Ik geef toe dat de Peseux-geïnspireerde uurwerken wel de zwakste broeders zijn.