Small second van max 1.200 E, tips?

En toch zou ik voor een club of een tetra gaan. Jong gebruikt zeker te vinden voor die prijs. Met zichtbodem wel. Je kan me later wel bedanken.

Wat @contre-la-montre voorstelt is ook wel een goeie hoor

Erg populair model die je niet snel meer weg zal doen.

8 likes

Echt, die flippo’s van Patek kunnen er ook niets van:

1 like

Deze junghans! :heart_eyes:

1 like

Dat is correct. Er zijn verbazingwekkend weinig Calatrava’s in balans.

De nieuwe hebben eindelijk, eindelijk een beter uurwerk voor de kastmaat.

Zeg nou zelf: Da’s veel beter. Ik vind het skeer, dat je 25000 ballen betaalt voor een simpel horloge waar het ene in het oog springende detail fout staat.

1 like

Andere Stowa, de Antea KS. Wijzerplaat vind ik zelf mooier dan de voorgestelde Marine (deze is een korrelig zilverwit).

Dat is correct. De Marine had ik zelf maar heel erg kort in huis vanwege de waanzinnige hoogglans van die plaat. Hier staan wat foto’s voor TS:

1 like

In de hoek van Nomos kun je vast vinden wat je zoekt. Daar is al een aantal keren naar verwezen in bovenstaande reacties. Ook ik krijg de kriebels van een kleine seconde die te dicht op de uren/minuten as zitten. Niettemin een weak spot voor Nomos. Vrees dat ik deze week naar een leuke exemplaar ga kijken. Maar daar hebben we het nu niet over.

En @Fate_Amenable_To_Change: die Tourby is een blijvertje, vrees ik zonder vrees. Maar als, als, als, dan weet ik je te vinden…

3 likes

Mooi man. Ik ben blij dat ie zo goed bevalt.

2 likes

@contre-la-montre

Ik denk dat het en UG gaat worden👌🏻

1 like

NOMOS prachtig al ben ik snel weg van een brand die 100 opties heeft en prijsverschillen van duizenden euros.

Ik ga eens kijken naar een Universal Geneve. Heb een op het oog op Chrono24. Dat heeft voor mij meer karakter en een ziel… een mooi verhaal en geschiedenis.

Waar zou ik op moeten letten?

4 likes

Bedankt voor de link, was hier serieus naar aan het kijken. :face_with_raised_eyebrow:

2 likes

Hier een eerdere post over de Universal Genève FS met een paar links voor leesvoer.
Kijk ook eens op eBay.it

1 like

Pardon? Je zou dus geen Rolex kopen omdat de OP 15.000 goedkoper is dan de 1908? Of geen Patek omdat een Calatrava goedkoper is dan hun minute repeaters?

Dat is een wat rare tic. De Neomatik horloges van Nomos zijn gewoon erg strak gedaan met eigen uurwerken, de instap-serie met Alpha uurwerken die afgeleid zijn van de Peseux zijn verklaarbaar simpeler, en hun Weltzeit is natuurlijk een super coole complicatie.

Als je horlogemerken afserveert omdat ze in verschillende prijssegmenten opereren blijft er niet heel erg veel meer over.

Daar is wat voor te zeggen, al vind ik vrijwel alle opties van Nomos goed om aan te gluren. Ik geef toe dat de Peseux-geïnspireerde uurwerken wel de zwakste broeders zijn.

3 likes

Welke is dit dan!? Zie hem niet op hun website?

1 like

Daar dacht ik ook aan. Er is ook een zwarte als groen te heftig is.

1 like

Beter niet aan UG beginnen dan

2 likes

Ik denk dat je mij verkeerd heb begrepen. Dit is een compleet andere type horloge. NOMOS heeft een stijl met alleen andere technische specificaties.

Deksels! Mooi bandje op die FS! :ok_hand:t3:

1 like

UNIVERSAL GENEVE MARK 2 FS Mooi zeg!

Op eBay zie ik er aardig wat. Ben aan het kijken naar een mooi exemplaar redelijke prijs ook voor dit prachtige uurwerk!

1 like

Is het zeker, en ook behoorlijk populair de laatste tijd.

1 like