Al een tijdje neig ik weer is naar een nieuw horloge (jullie schuld).
Ik heb nu o.a. 2 Citizens a 41mm diameter, mijn polsmaat is maar 16,5 cm. Voor mijn gevoel is dit wel zon btje de maximale maat en kan ik het maar ‘net’ hebben. Sommige tijden vind ik het zelfs te groot en zou ik liever iets kleiner willen.
Nu ben ik op zoek naar een Chronograaf horloge (zoiets als Seiko SSC819P1 39mm).
Dit is 1 van de weinige chronograaf horloges die ik vind in een wat kleinere maat en trouwens nog te duur ook naar mijn zin, maar zoiets vind ik wel mooi.
Ik begrijp dat het persoonlijk is maar ben toch benieuwd naar wat jullie aanhouden voor diameter maat met kleine polsen? En ik ben ook benieuwd naar de lug to lug maat, heeft dit er veel invloed op? En welke maten zijn dan interessant?
Alvast bedankt!
Op mijn 17,5 cm pols houdt ik 40mm als max aan maar er zijn uitzonderingen zoals de Casio Duro met 44mm en 48mm lug to lug. Die valt toch goed omdat de lugs mooi meegebogen lopen, iets dat wel belangrijk is.
De vorm van de kast, de vorm van de lugs en hoe plat het horloge op je pols ligt is allemaal belangrijk. Handopwinders en quartz horloges zijn algemeen wat platter op de pols dan automaten.
Hier ook een kleine pols, rond de 16.5cm. De diameter van je pols is 1 ding, hoe plat je pols is verschilt ook enorm. En foto’s met je telefoon vertekenen enorm, dus neem ik altijd foto’s van hoe een horloge oogt in de spiegel. Voorbeeld:
Lug to lug vind ik ook veel belangrijker. Ik heb ook kleine polsjes en dan denk je met Longines wel weg te komen met hun <40mm modellen…hebben ze van die achterlijke l2l afstanden. Ik denk dat ze alleen daarop al veel potentiele klanten mislopen.
Neem je bijv. een Speedmaster Pro met zijn 42mm, daar kom je met een kleinere pols gewoon (meestal) mee weg, puur door de kastvorm en lugs.
Met mijn platte 16,5 polsen ben ik er wel achter dat tot max 40 en een lug to lug tot max 47 bij mij het beste past.
Hangt ook af van Male of Female endlinks.
Ik vind de l2l indd ook het belangrijkste aan het horloge. Ikzelf heb een 17cm pols omtrek en kan nog net mijn ssk003 verdragen met 42.5mm omtrek, maar een beperkte l2l
De moderne speedtimer heb ik eens gepast, zit super. Als je die overweegt gewoon even gaan passen. Je kunt ook zoals ik en vele andere leden daar passen en online kopen
ikzelf maak er mij eigenlijk niet zo druk over,
ik heb verschillende maten horloges, van 36mm tot 44mm, van zeer dun 3.5mm tot wel 15mm dik
dus heb ik een leuke variatie en kan ik naargelang m’n gemoed een horloge nemen die ik dan op dat moment wil dragen, is dat nu klein of groot, ik kan het