Dat is wel heel bizar, je zou toch op zijn minst verwacht dat iemand even zoekt naar het horloge waar je een bieding op uitbrengt…
Overigens voldoet dit kavel niet aan de eisen van Catawiki dat het een minimale waarde van 75 euro moet hebben.
Dat is wel heel bizar, je zou toch op zijn minst verwacht dat iemand even zoekt naar het horloge waar je een bieding op uitbrengt…
Overigens voldoet dit kavel niet aan de eisen van Catawiki dat het een minimale waarde van 75 euro moet hebben.
Mijn hemel, daar wil je met je veilingmeestershoofd toch niet naast staan?
Portuguese moet ergens van betaald worden…
Ik vind het wel een verschil of dat de wijzerplaat opnieuw is opgemaakt door een professionele horlogemaker of is overgeschilderd door een Indiase Swami.
Groet,
Tecco
De veilingmeester gaat niet op de rem staan toch?
Heb me een breuk gelachen. Dank hahahaha
Denk dat ik mijn gouden Enicar en Longines ook maar eens op Catawiki smijt. Met een reservetje kan ik er niet aan verliezen denk ik zo.
Dat zal je tegenvallen mijn ervaring is dat een forse reserve een enorme rem is op de uiteindelijk uitkomst, gewoon geen reserve is het beste, bij eBay is dat riskant vanwege het snipen bij Catawiki heb je dat niet.
Ik ben gewoon ‘bang’ dat een ‘leek’ geen waarde aan een Enicar in 18K zal hangen dan de gemiddelde horlogefreak dat doet. Als hij niet over de 500EU gaat ga ik zelf moeten bieden om hem ‘terug’ te kopen.
Je gaat toch niet bieden op je eigen horloge? Zo krijg je dus onrealistische bedragen met dit soort fratsen.
Beetje onzinnige reactie. Linksom of rechtsom, ik merk persoonlijk niets van deze omzet voor zulke horloges natuurlijk.
Over de biedingen kan ik heel kort zijn: resultaat van vooraf geen onderzoek doen.
Aan de andere kant is men over het algemeen erg blij met de nieuwe aankoop, wie zijn wij dan om over die mensen te oordelen?
Bied wat je bereid bent te betalen, makkelijker kan het niet worden gemaakt
Wordt uiteraard op gemodereerd.
Ik vind het een erg leuke site, maar ik geloof niet dat er veel echte ‘koopjes’ weg te halen zijn.
Ik heb er één horloge gekocht (ook net iets te duur, maar ik wilde hem graag) en vanavond loopt mijn tweede verkoop af. Mijn eerste verkoop verliep wat teleurstellend en die van vanavond lijkt juist naar alle ‘tevredenheid’ te gaan verlopen.
Al die kleurtjes van die Indiase Favre-Leuba’s op ebay zijn trouwens echt tenenkrommend.
Hetzelfde kun je (helaas) soms ook zeggen over de schattingen/taxaties van de veilingmeesters.
Zie bijvoorbeeld: Catawiki
Groet,
Tecco
Was een, weliswaar beetje flauw, grapje. Ik veronderstelde niet dat je op courtagebasis werkte, natuurlijk betaalt Catawiki gewoon een goed salaris
Maar nu je toch reageert; Catawiki pretendeert toch HET online veilinghuis te zijn voor verzamelaars? Dan hoort in mijn ogen daar een realistische taxatie van elk object bij. Tevens zou op het meebieden door de aanbieder veel strenger gecontroleerd moeten worden. Dit was vroeger echt een doodzonde bij een fatsoenlijk veilinghuis, maar gebeurt bij sommige grote veilingen jammer genoeg steeds meer. Ik ben daarom benieuwd wat dat modereren inhoudt.
Volgens mij kun je als verkoper niet op je eigen kavel bieden. Dat kan je natuurlijk wel door iemand anders laten doen maar dat kun je bij geen enkele veiling uitsluiten.
Wel dat bedoel ik dus. Als je geen reserve inzet maar een vriend bv. in casu de goudwaarde laat bieden zodat je geen dom verlies lijdt. Enige wat je verliest is dan de veilingskosten van het winnende bod. Ik betaal liever 30 EU op Catawiki dan 300euro verlies lijden op een horloge dat objectief meer waard is.
Dat zou je idd kunnen doen, niet om de prijs op te drijven maar om je eigen kavel veilig te stellen.
Ik heb zelf de laatste tijd ook aardig wat horloges daar verkocht zien worden die ver onder de marktprijs gingen. Niet van mijzelf gelukkig maar wel van verkopers die ik ken. Blijft een veiling dus het kan raar gaan.
En een veilingmeester die zijn valuaties nogal met de losse pet doet naar de mening van velen hier.
Je kan toch de goudwaarde plus de commissie instellen als reserve? Er is niemand die dat raar vindt en het is logisch dat je je gouden horloge niet voor een paar tientjes weg wil laten gaan. Je moet alleen uitkijken dat je niet de hoofdprijs instelt als reserve, dan verliest men interesse.
Wordt het niet verkocht, kost het je niks en kan je het altijd nog een keer proberen of zonder reserve als je het aandurft.