Solliciteren wat draag je, je Submariner of je Swatch?

Haha!

Nee.

Ik denk dat het bij @HanDavinci onderdeel van de strategie is:
“kijk schat, we kunnen dit weekend wel weer naar je ouders gaan zolang je maar beseft hoe het kan aflopen”

2 likes

Ik heb niet het hele topic doorgelezen daar ik direct een antwoord kan en wil geven op je vraag.

Er is waarschijnlijk nog geen 0,00001 ‰ binnen nederland een horlogefreak die gaat kijken wat jij om de pols hebt. Dat heb ik niet uitgerekend(dat zal hier vast iemand willen doen). Er vanuit gaande dat je in nederland of bij een in nederland gevestigd bedrijf solliciteert. Al die gekken die dat wel doen vind je op horloge fora.

Draag dan gewoon een Sumo of Le Locle als je toch denkt dat je gesprekspartner hier een mening over zou kunnen hebben en je toch iets wil dragen dat die mening niet zal beĂŻnvloeden.

Mijn mening

Complimenten voor deze welhaast filmische beschrijving.

Tropa de Elite, Brazilië 2007.

1 like

Ik zal je zelfs erger vertellen: hoewel onze verhouding nu zo warm is als Barrow bij nacht, is er nog steeds een gezamenlijke rekening. Om niet te hoeven gaan overleggen over kleren, contributies, schoolgeld, zakgeld en nachtlenzen van de kinderen.

Ik vind dat je het juiste horloge bij de juiste setting moet laten passen. Ik heb een paar horloges die breed inzetbaar zijn, en die prima kunnen bij een sollicitatiegesprek. Maar ik zou een Submariner, en een Swatch beide niet als breed inzetbaar aanduiden.

Het hangt ook van je persoonlijkheid af of een Sub als over the top wordt gezien of niet. Ga je ergens solliciteren waar een functie-eis is dat je er bovengemiddeld netjes verzorgd uit moet zien, en je hebt aandacht besteed aan je kleding, schoen, trui, overhemd, etc. Dan kan een Sub misschien best. Maar ga je ergens solliciteren waar je je handen uit de mouwen moet steken (een verhuisbedrijf ofzo), dan is je Swatch misschien een beter idee.

En zo is er ook vast iets tussenin waarbij een derde horloge beter zou zijn. Bijvoorbeeld bij een accountants- of administratiekantoor, waar je er wel netjes uit moet zien, maar je niet patserig over wilt komen omdat een klant niet het idee wil hebben dat je uurtarief te hoog is.

Da’s dan wel weer goed. Kan je ook geen gezeik krijgen wie wat moet betalen.
Wij hebben alleen n dikke rooie kat. En mijn vrouw bestelt al jaren online speciaal voer, waar ik nog nooit aan heb mee betaald :shushing_face:

1 like

Oris

1 like

DJ met Hawaii Nato moet wel kunnen toch

1 like

A, Je quote niet goed. De bovenste regel ( een dergelijk, enz.)is een quote van sj44k,
B. Er is een heel verhaal geschreven door je, waarbij hetgeen wat ik schreef zo ongeveer de zelfde lading had maar dan in drie zinnen.

Dus ergens snap ik 'm niet. :thinking:

Jaren geleden mijn PO, die ik toen nog had, gedragen bij een sollicitatiegesprek.
Stomtoevallig droeg de werkgever dezelfde, althans de wat duurdere chronograph.
Het gesprek ging grotendeels over horloges en ik werd direct aangenomen.
Of het ook zo was uitgepakt als ík de duurste van de twee droeg blijft natuurlijk de vraag
 :blush:

@sj44k Ik zou je meteen aannemen als je de Sub draagt.:ok_hand:t2::smiley: Maar op die stoel zit ik niet. :grimacing:

On a more serious note
Als jij je goed voelt wanneer je de Sub draagt, dan zou ik hem zeker dragen naar een sollicitatiegesprek! :muscle:t2:
Ja ook met pak aan. Beetje buiten de lijntjes kleuren, niks mis mee.

De kat bleef bij mij. Dus die kosten had ik ook nog :joy::money_with_wings:.

1 like

Djeezus, als je meer dan vijf uur druk bent per dag moet je gewoon zelf meer personeel aannemen. Klaar.

Voor op z’n “Death Star”

tenor

1 like

Even serieus
 Pas je aan aan je publiek. Iedereen kan wel roepen dat je moet doen wat je lekker vindt, maar soms moet je dat doen wat gepast is.

Het hangt van de functie en de mentaliteit van het bedrijf af of ik daarmee zou openen. Als meewerkend voorman in een sociale werkplaats? Nja. Neuh. denk het niet.

Als sales bobo bij een IT bedrijf? Jazeker wel. Daar wordt het verwacht.

3 likes

Een knap horloge kan ook in je voordeel werken.
Ik droeg eens tijdens een sollicitatie een IWC, en toen mij de volgende dag het salaris voorgesteld werd, was dit €1k p/mnd boven verwachting. Toen ik het voorstel en de baan accepteerde, vertelde de directeur (bleek horloge gek te zijn) me later dat ze bang waren dat als ze me te weinig zouden bieden, ik weg zou lopen, omdat ik duidelijk een goed salaris gewoon was, gezien auto en horloge (belachelijk, maar waar).
Dat ik die dag alleen mijn 911 beschikbaar had om heen te rijden (bedrijfsauto in moeten leveren), heeft blijkbaar ook al niet tegengewerkt :joy:
Mijn cv sloot naadloos aan op wat ze zochten. Dat is nog steeds het belangrijkste. Als je twijfelt kun je ook geen horloge om doen, maar evengoed wel precies op tijd komen. Kleding is ook belangrijk. Nooit over- of underdressen, maar passend bij de functie.

2 likes

Jazeker. Maar dan heb je ook geen partner. :stuck_out_tongue_winking_eye:
Of vrinden

:beers:

Als dit items zijn in jouw tak van sport moet ik eigenlijk een beetje lachen. Zit je echt iedere dag in ‘zo;n millieu’?

Draag geen horloge. Dan kom je over als iemand die bij de tijd is, en met zijn tijd meegaat.