Solliciteren wat draag je, je Submariner of je Swatch?

U riep? :wink:

@Argeus,

Het glas in belangrijk. Zo weten ze op het fotografieforum en dus zullen ze je adviseren daar je geld aan te besteden. Ik snap de vergelijking met welk horloge moet je wel of niet dragen tijdens een sollicitatie niet helemaal.

Wat ik ook niet snap is het eeuwige “Rolex wordt gezien als een pasterhorloge!” …door wie dan? Ik heb dat echt nog nooit ervaren hoor en ik heb er best veel om de pols gehad. Ja, ik lees het hier - binnen HF - wel eens maar dan vooral van mensen die een tikje afgunstig klinken. Dat is prima natuurlijk, maar da’s niet de hele buitenwereld of het merendeel van de mensen. Echt niet. Wij maken ons er druk over, de mensen bij jou in de straat zal het waarschijnlijk allemaal een worst zijn…

2 likes

Ja, dan zeggen ze het niet tegen je natuurlijk :joy:

1 like

Je kan van mij wel een dagje een horloge lenen van rond de € 800,-. Val je geen buil aan en dat is ook logisch als je uit je Opel Astra stapt

2 likes

Nee want dat durven ze natuurlijk niet… :rofl: :joy: hou op joh. Je slaat trouwens de spijker op zijn kop met dit verhaal:

We denken dat we weten dat anderen denken dat we patsers zijn als we een Rolex dragen. Of zoiets?! Ik zeg: Onzin! Ja, er zijn ook patsers met een Rolex, maar ook met een Seikootje of Swatch…

1 like

https://www.daskapital.nl/4923182/patsers_met_patrijspoorten_kun/

1 like

De meeste mensen valt het geen seconde op welk horloge je draagt.
Misschien als ik een casio rangemen van 55 mm ga kopen. Wil je status, koop dure sneakers.

3 likes

Iedere crimineel rijdt ook in een Audi tegenwoordig… oh wacht, dat is ook de realiteit! :wink:

Dat dus.

Dit geeft het antwoord op heel veel topics.

@Blauwbeer zei het ook al en terecht wat mij betreft.

2 likes

Op een forum met horloge fans zal de kijk op een duur horloge anders zijn dan ergens anders. Net zoals voor non foto hobbyisten het van de zotte is om duizenden euro’s aan glas uit te geven, maar op een fotografie forum niet. Snap je dat? Dus als je serieus advies vraagt voor een potentieel heel belangrijk gesprek is dit niet de meest subjectieve plek.

Hier zitten ongetwijfeld veelal hobbyisten die het gewoon gaaf vinden en soms lang voor sparen. De meeste Subs die ik in de grote boze wereld zie zijn niet van hobbyisten maar mensen die een dikke bonus hebben stukgeslagen bij de juwelier en geen idee hebben wat voor technologie of historie om hun pols hangt.

5 likes

Zal ik het dan maar gewoon zeggen? Omdat niemand anders het doet?

IK bijvoorbeeld dacht vroeger dat Rolex patshorloges waren. Toen ik nog niet op het forum zat zag ik Rolex als het ultieme statussymbool voor patjepeeërs. Hoe kwam dat? Omdat je altijd foto’s ziet van rappers en voetballers met gouden bling-rolexen, zeer prominent in beeld. En zakenlieden die nog geen woord van drie letters fatsoenlijk konden uitspreken.

Toen kwam ik op het forum en zag ik dat er inderdaad patsers zijn met Rolexen, maar ook heel veel niet-patsers. Ik leerde ook dat er Rolexen zijn die ik echt mooi vind. Zoals die rode van Rammeldarm, die groene van Nathalie en die blauwe met die mooie band van Han (ja ik houd van kleurtjes). En de Milgauss. En ik zag buiten het forum een Rolex om de pols van een hoogleraar die beslist geen patser was.

Maar dat was toen ik op het forum kwam. En de meeste mensen zitten niet op het forum maar alleen maar in de echte wereld. En die vinden een horloge van 8000 euro absoluut patsen. En geef ze eens ongelijk, want het is ook wel een dingetje om op je werk aan te komen en te laten zien dat je een horloge van 8000 euro hebt gekocht. Wanneer ik met een Rolex op het werk aankom dan sturen ze me waarschijnlijk een weekje met ziekteverlof.

Let wel: ik zeg niet dat Rolex voor patsers is, maar ik denk dat nog heel heel veel mensen die geen horlogemanie hebben het wel zo zien. Daarmee doen ze de meeste bezitters onrecht, maar laten we wel met één been in de niet-horloge-maatschappij blijven staan en ons realiseren dat er nog wel een weg te gaan is voordat het misverstand is uitgeroeid. En laten we wel wezen: het IS ook voor velen een statussymbool.
En die foto’s van bekende Nederlanders uit de muziekindustrie die op de showpagina’s trots hun gouden Rolex van 30 K voor onze neus houden helpen daar niet bij.

En is dit topic niet sowieso al een bewijs van het feit dat in de gewone wereld op een bepaalde manier tegen Rolexen wordt aangekeken?

11 likes

Nu wel, dank je wel! Ik neem aan dat je met “subjectief” objectief had willen schrijven… :wink:

1 like

Yep :sweat_smile:

1 like

Iets dat past bij de kleding die je draagt en waar jij je comfortabel bij voelt.

Ik draag op zo een sollicitatie eerder een oude Seiko dan een nieuwe Rolex. Omdat ik eigenlijk niet wil dat er iets zal afleiden. Al verwacht ik niet dat het iemand zal opvallen of boeien.

Oké. Lets agree to disagree… :slight_smile:

Kan jouw verhaal overigens in de context van de bling bling “kijk mij eens dik doen” scene wel plaatsen, maar een stalen sport Rolex… er zijn er niet veel die dat als een patser-Rolex herkennen hoor. Da’s mijn waarneming. Als gezegd ik heb in twee weken tijd al meer commentaar gehad op mijn SMPc dan in een tiental jaren dwellers, subs, gmt’s van diverse pluimage om de pols.

En vwb het solliciteren ben ik het eens met de opmerking dat je vooral moet doen waar je jezelf goed bij voelt.

17.000 leden 17. 000.000 Nederlanders dus 0.1% van de Nederlanders is lid van HF. Acht de kans dus iets groter

Bij een sollicitatie draag ik mijn Tissot. Het is mijn werkhorloge, en solliciteren schaar ik onder werken.

Zo van: wanneer koop je nou eens een beetje knap horloge. :joy::wink:

7 likes

:joy: :joy: :joy: …koffie op mijn iPad!

1 like

Nee, maar dat zeg ik ook niet. Sterker nog: er zijn er niet veel die überhaupt een Rolex herkennen. Ik bedoel dat men het mérk ziet als een patsermerk.

1 like

Oké. :sunglasses:

1 like