Solliciteren wat draag je, je Submariner of je Swatch?

Als dat niet commercieel is, weet ik het ook niet meer.

:cowboy_hat_face:

Het is mogelijk om commercieel bezig te zijn op een ethische manier op zodanige wijze dat je rekening houdt met de wensen en eisen van je klanten. :slight_smile: Ik hoop altijd maar weer dat anderen beter worden van wat ik doe, dat ligt in mijn aard als technisch raadgever.

Pre-sales is niet voor niets het technische geweten van sales.

Ik ben nog steeds benieuwd naar de functie waarop OP solliciteerde, wie z’n publiek was, en hoe het gegaan is met of zonder Submariner. :slight_smile: Want dit gaat heel erg ver off topic.

Welnee joh. 322 antwoorden op een vraag “zal ik A of B” doen is volstrekt normaal :laughing:.

Dit soort opmerkingen heb ik nooit begrepen.
Prive ook hoor. Familie en vrienden die zeggen… ’ jij hebt echt geluk hè, dat je voor jezelf werkt’

wtf denk ik dan. Hoezo geluk? De ballen uit mijn broek gewerkt zul je bedoelen. Een werkdiscipline erop nahouden die de meeste als gekkenwerk zullen bestempelen.
Ik heb geen luxe gehad. Ook geen makkelijke opstap.

Andersom denk ik juist: Die mensen in loondienst. Die hebben het pas makkelijk. Netjes hun uren werken. Auto v/d zaak. Vakantiegeld. Pensioen geregeld. Beetje lallen bij de koffieautomaat…

Nee @blauwbeer. Jij ziet het niet helemaal goed. Voor iemand anders werken zal niet altijd rozengeur zijn. Maar voor jezelf werken als een luxe bestempelen is ook weer zo’n ander uiterste.

Wanneer je niet meer hoeft te werken, dat is pas luxe :slight_smile:

4 likes

Mijn opmerking was slechts een reactie op wat je hier zei:

je hebt moeite om andermans regels na te moeten leven, dus is het een luxe dat je voor jezelf kunt werken.
Ik heb geen moment gedacht dat je het makkelijk hebt.

Overigens heb ik geen lease-auto en lal ik niet bij de koffieautomaat :joy:.
En ach lasteraar, als ik je horloges en je auto zie dan heb je het op dat punt toch wel wat beter dan ik, dat is toch ook een beetje luxe? :wink:

2 likes

En voor het eerst zijn we het honderd procent eens.

Ik stel mezelf liever de vraag of het dragen van een Credor gepast is bij een potje petanque op het dorpsplein dan of een Sub gepast is bij een sollicitatie.

Overigens ben ik het ook met je eens dat voor jezelf werken niet per se een luxe hoeft te zijn. Ikzelf heb die propositie nog nooit aantrekkelijk gevonden, en zou het graag vermijden als het kan.

Gelukkig heeft iedereen andere ambities, anders was de concurrentie moordend en de wereld saai.

Ik ook. Daar mis ik de nodige capaciteiten voor.

Helemaal eens. Bij mij is dat als ik 69 ben. Ik hoop dat jij eerder kunt stoppen.

1 like

Zeker.
Maar uiteindelijk is dat horloge, en die auto voor mij maar blik. Als ik het morgen kwijt ben , of weg moet doen doet het mij niks.

Als ik een zomer op zou moeten geven om door te werken en hierdoor niet op vakantie kan met mijn gezin. Of vrije tijd heb met ze. Dat is wel een gemis. Het is voor mij een luxe om 2 a 3 weken op vakantie te kunnen gaan.

Terwijl dat voor vele een vanzelfsprekendheid is. En niet als luxe beschouwd wordt.

1 like

Met mijn levensstijl moet ik de 69 eerst maar eens zien te halen :sweat_smile:

3 likes

Trouwens, dat zou je de gemiddelde thuiszorg-medewerker, productiemedewerker, slager, loonwerker, receptionist, catering-kok, conducteur of lasser maar niet zo moeten zeggen.

Zomaar een tip.

Wauw jij bent tof!
Jij zou zeker aangenomen worden bij mij denk ik

:unamused:

1 like

Daarom heeft Rolex wachtlijsten…heb je toch het idee in aanmerking te komen maar hoef je niks op te halen…

OT…Rolex gewoon om de pols…hoe meer je erzelf bin stilstaat, des te meer het zal opvallen…Stel je voor dát het opvalt, wat dan nog…belangrijk is dat je representatief overkomt (passend bij de functie), jezelf bent en een goed gesprek hebt…

Als de topic starter echt objectief advies wil heeft ie het toch maar lastig met de vele self fulfilling profecies hierboven.

İemand zegt dat hij het juist heel leuk vond dat een sollicitant een duur horloge om had. En dat lees je op een horloge forum. Da’s toevallig zeg!

3 likes

GE-WEL-DIG !
Die ga ik serieus uitprinten en ophangen.

En Holy wat een hoop reacties … had niet verwacht zo’n discussie en meningen los te krijgen met mijn vraag. Vandaar dat ik ook geen Poll wilde maken (maakt het in mijn beleving weer zo groot) want was gewoon op zoek naar wat ervaringen.

Even wat zaken benoemen die ik voorbij zie komen, ja ik heb nog werk maar ik werk al heel lang ( ga bijna mijn 4de lustrum vieren bij mijn huidige werkgever) bij dezelfde werkgever en ben tot op heden altijd gevraagd of ik ergens wilde komen werken (jup dat was een hele andere tijd).

Dat maakt dat ik nu wat ouder ben, en merk dat ik wat meer mijn best moet doen om een andere interessante (let op dit is een saillant maar belangrijk detail) baan te vinden. Ik heb wel wat noten op mijn zang (branch / locatie / werkzaamheden / sfeer, dus denk niet meteen aan primaire beloning want dat vind ik inmiddels niet het belangrijkste).

Moge duidelijk zijn dat ik inderdaad in een nette broek en overhemd solliciteer en niet in pak, en mijn eerste sollicitatie ik het NET niet ben geworden (nr 2) en daar nog steeds ziek van ben.
Dus zenuwachtig nee, maar zeer zeker wel zeer bewust / weloverwogen over mijn eigen presentatie.
Vorige keer geen sub gedragen, en ik ga dat ook niet doen.

Wel ga ik mijn C.V. aanpassen en horloges bij mijn hobbies zetten (wat een mooie opmerking was dat van @HorloG !
Want als oplettende forumlezer heeft u vast al gezien dat mijn smaak op zijn minst nogal uiteenlopend is en ik ook groot fan ben van de 007 collecties van Swatch.
En dan draag ik hopelijk t.z.t. bij mijn volgende gesprek het Hugo Drax horloge van Swatch waar ik nog steeds naar op zoek ben maar dan gevonden heb via dit fijne forum :slight_smile:

Of … misschien toch ook nog een DateJust ga aanschaffen want die zag ik ook voorbij komen als tip, en moet zeggen dat ik daar ook wel van gecharmeerd ben.

Voor de stijl gevoelige ( @HanDavinci :slight_smile: ) onder u kan een DJ wel gedragen worden bij een pak ?

3 likes

Come as you are.
Ik draag dan ook mijn dure(?) favoriete klokje als ik solliciteer.

Ja. Dat kan altijd, een DJ bij een pak. Graag 36mm.

2 likes

Een Smartwatch met luie accu.

1 like

Dan zie je eruit alsof je gemaakt bent voor succes :ok_hand:t2:

1 like

waar kan ik solliciteren? zit er ook een 13de maand bij?

1 like

Nee slimmer