Solliciteren wat draag je, je Submariner of je Swatch?

Thanks, de vraag stellen beantwoord hem eigenlijk ook, en ja ik voel me er soms ongemakkelijk bij omdat de meeste mensen in mijn omgeving anders met hun geld om gaan dan ik en er soms met veel verbazing wordt gereageerd als men even heeft gegoogled wat een Sub nu echt kost.

Dus ik geniet er van maar weet ook dat bepaalde meningen snel gevormd zijn en kortzichtig kunnen zijn.
Terwijl ik gewoon netjes mijn centjes jaren lang op zij heb gelegd om dit mooie horloge te kopen (en te dragen).

Vandaar een beetje de 2 strijd denk ik.

4 likes

Say what :crazy_face:

1 like

SIDENOTE:

Een Sub tijdens een sollicitatiegesprek kan niet trouwens. Of ga je niet op gesprek met een jasje aan en gestreken manchetten?

Een Sub en pak is no go. Ik zou je niet aannemen vanwege de fashion crime.

26 likes

Nee, één van de twee ondervragers. :wink:

2 likes

Weet je zeker dat het een sollicitatie gesprek was… :rofl:

4 likes

Dat waren niet mijn woorden :slight_smile: wel een hele handige edit …

Intern niet. En gezien de hoeveelheid klagers om mij heen, denk ik dat ik een goede werkgever heb.

Het was in ieder geval een goed gesprek. Lekker kort. :wink:

2 likes

Daarom de sub dragen

1 like

Mijn sollicitatie was niet met jasje, al deel ik uw mening niet dat dit niet kan maar dat is een andere discussie.
Maar tot op heden heb ik mijn sub nog niet gecombineerd met een pak, en ook geen geld om daar wel een passend horloge bij te kopen. Nu eerst weer even sparen.

1 like

verkeerd geplakt … maare gewoon dragen wat je wil, swatch, een string, een sub, niemand die het ziet…

1 like

Ik zou het gewoon niet doen. Dan heeft het in ieder geval ook geen nadelige gevolgen. Het horloge heeft, lijkt mij, geen toegevoegde waarde bij het gros van de gesprekken.

2 likes

Als je je schaamt voor je sub, kun je hem beter helemaal in de kluis leggen. Dragen dat ding! Ook bij je sollicitaties, tenzij je natuurlijk op zoek bent naar een passende plek voor je taakstraf… :sunglasses:

Ps toevallig gisteren een intake gehad met de SMP om de pols, keurig pak aan met dasje natuurlijk. Het horloge viel de interviewer op en voor ik het wist zaten we fijn te keuvelen over horloges. Of ik de klus heb gekregen? Ûh, dat weet ik nog niet! :wink:

5 likes

Als ik al ergens naar toe zou moeten met een pak
Dan ga ik al niet

10 likes

Ik moest meteen weer denken aan dit topic, om onverklaarbare redenen.

2 likes

Het is afhankelijk waarvoor je gaat soliciteren maar over het algemeen zou ik zeggen niet de sub. Draag een onopvallend horloge. Onbewust zal men er op letten als je een opvallend of bepaald horloge aanhebt en onbewust zal er dan een bepaalde, meestal foutieve, mening over je gevormd worden zelfs al was het gesprek goed.

7 likes

Raar maar waar

1 like

nekhaar stijgend dat woord… een klik gesprek… zou zo bij ons kunnen zijn…

3 likes

Zou me niet schamen voor het horloge dat ik die dag om de pols draag :joy: your choice and game tijdens het solliciteren :ok_hand:

3 likes

Exact! :sunglasses:

DISCRIMINATIE!!! :joy::rofl:

1 like