Solliciteren wat draag je, je Submariner of je Swatch?

You have to serve somebody …

Nou een Sub is relatief duur, maar het is geen Daytona of DD, laat staan een edelmetalen AP of PP.
Toen deze hobby me echt te grazen nam, vond ik een modaal maandsalaris een duur horloge, inmiddels is dat een modaal jaarsalaris geworden …

2 likes

Zit wat in. Ik speelde, nu niet meer, met regelmaat, 1x per week op het dorpsplein, nou ja plein van de stad, petanque. Heerlijk vanaf ongeveer april tot oktober. Wijntje of een biertje met een sigaartje erbij en de stadsgenoten. Nu is het altijd stoffig en die ballen zijn ook best wel hard, dat was niet altijd goed voor het horloge specifieker voor de stalen band die ik droeg. Krassen bij de vleet…

Dus mocht je een dezer, nadat je tussen de wijnranken hebt gesnuffeld en in je Citroën naar het dorpsplein bent gereden om petanque te gaan spelen, willen weten of het verstandig is die Credor te dragen, mag je mij altijd een pb zenden voor advies. :v:
:beers:

1 like

Nog even iets heel anders, aanvullend.

Als we nou allemaal Italianen waren en met trots een Rolex dragen. Zou deze vraag er dan ook zijn en ons bezighouden. :see_no_evil:

Ben bang van niet.

Daar dragen ze gewoon wat ze mooi vinden. Of niet.

Iets met cultuur schat ik zo in. :sunglasses:

1 like

Ik zou die Rolex omdoen en die Swatch gewoon dragen of thuis laten.

Ahh nou snap ik het
Ik ben van Italiaanse afkomst

2 likes

Sterker nog, de eerste keer dat wij elkaar ontmoette, was bij een sollicitatie. Met je breitling om. De HR dame vroeg na een tijdje of ze ons alleen moest laten.

2 likes

Oja, mooi was dat hé.

1 like

Mooi man
Al die discussies :joy:

Als ik ooit in de positie kom om me een Daytona of DD te kunnen veroorloven, en dat sluit ik niet uit, vind ik een Sub nog steeds een duur horloge.

Verschillende mensen, verschillende kijk op de wereld I guess.

Werkt dat zo? Ik vind een half modaal maandsalaris al een duur horloge. Ik hoop niet dat ik ook die richting in ga :joy:.

Wacht maar

Damn, jij zit op de praatstoel vandaag :grin:. Maar ik ben daar niet bang voor. Ik ben gewoon te zuinig om een horloge van 1000 euro te kopen. Dat besteed ik liever aan andere zaken. Dus no sweat.

Geduld
Komt wel
Beetje hard werken :joy:

Kwestie van tijd helaas, straks gaan die drie van driehonderd naar één van duizend.
Er is maar één manier om hieraan te ontkomen, weg van dit forum. :stuck_out_tongue:
Maar troost je, vaak daarna weer terug naar af. :wink:

1 like

Werkt niet.
Bwah. Ik ben bang dat ik een levenslange ban moet gaan organiseren. :frowning:

3 likes

Volgens mij ben ik hier de enige normale. The fools have taken over the asylum.

2 likes

Dat zeggen ze allemaal in het gekkenhuis. :joy:
Beidt uw tijd, of scheer u op tijd weg. :scream:

2 likes

4 likes

Als je loopbaan adviseur bij het UWV bent is het lastig een Sub te dragen. Project manager bij Rijkswaterstaat, zou kunnen indien je op een topfunctie solliciteert. Locatiemanager verzorgingshuis, geen Sub.

Ik denk persoonlijk dat een Sub een van de meest herkenbare horloges is die er is. Dus alleen tijdens sollicitatie als het ook bij de functie kan.
Ik zit regelmatig tegenover klanten en partners die horloges verzamelen. Zelfs een Sinn liefhebber.
Maar m’n vorige directeur (hij is ontslagen vanwege incapabel) had als argument tegen loonsverhoging dat ik genoeg verdien om een Omega te kunnen kopen. Vanaf toen was m’n doel aan te tonen aan HQ dat hij incapabel is. :muscle::heavy_check_mark::upside_down_face:
Bovendien bij een sollicitatie die ik samen met hem afnam, hem na de sollicitatie horen zeggen dat hij het pak en het spleetje tussen de tanden van de sollicitant niet vond aanstaan. De kandidaat was perfect voor de functie overigens.

Wat iedereen zegt, waar jij je prettig bij voelt. Dat zou ik dragen.

1 like