Solliciteren wat draag je, je Submariner of je Swatch?

Sorry maar dat vind ik ronduit pauper en vloeken in de kerk … of mis ik uw sarcasme hier volledig ?

Nee ik kidding niet.
Ik heb ik mijn werkbare leven veel interviews afgenomen en keek zeker ook naar uitstraling, kleding en wat voor sieraden werden gedragen.
Protserige dingen werden niet direct positief ontvangen.
Dus gewoon geen opsmuk en rariteiten of dure horloges, misschien denk de interviewer wel dat het van een vrachtwagen is gevallen.

Vloeken in de kerk is toegestaan, althans het ligt er wel aan welke kerk.

1 like

Opvallen ja, maar dan door relevante werkervaring lijkt mij en niet door hobby’s. Het hangt natuurlijk af van de positie waarop je solliciteert en vooral het stadium waarin je je bevindt in je carrière, maar als ik in een kort CV hobby’s zie staan, dan wijst dat voor mij eerder op een gebrek aan punten die wel relevant zijn.

maar dat is een heel ander argument dan

en zelfs dan vind ik dat het slaat als een lul op een drumstel. Als ik door een werkgever word benadeeld omdat ik een duur horloge draag tijdens een sollicitatie hoef ik de baan al niet meer…

1 like

Kijk je geeft zelf al het antwoord.
Het scheelt de werkgever een postzegel op de afwijzing.

Bij ons op het werk werken best veel mensen voor idioten. Telt dat ook?

1 like

Inderdaad
Kom zeker voor de lol werken

Deze?

2 likes

Haha ohja klikgesprek was het :v:t2:

1 like

afbeelding

1 like

Hoewel ik mijn Sub heel graag draag en mijn ervaring is dat bijna niemand ziet dat het een “duur” horloge is, zou ik hem bij een sollicitatie niet om doen.
Je wilt graag de baan en het dragen een Rolex kan een verkeerde indruk wekken.
Als ze je kennen en weten dat je een goede kerel bent die onevenredig veel geld aan een horloge uitgeeft, is dat geen enkel probleem.
Hoewel het tegen mijn principes indruist: je moet kunnen dragen wat jij wilt, zou ik voor een sollicitatie gesprek een uitzondering maken. Gewoon lekker de Swatch omklatsen en die baan scoren.

5 likes

Ik neem aan dat die idioten weer zijn aangenomen door andere idioten. Dus dat telt dubbel.

Nu dwaal ik wel heel erg af en wordt het bijna filosofisch:

Ik wil graag geloven dat bijna iedereen functioneerde toen deze persoon werd aangenomen, maar door niet goed gemanaged te zijn niet meer op de juiste plek zit. Het is ‘makkelijk’ om te blijven zitten ipv op zoek te gaan naar een werkplek waar je wel gelukkig wordt. Dat kan ook zijn door een stap terug te zetten. Het peterprincipe helpt niet altijd mee (https://nl.wikipedia.org/wiki/Peterprincipe).

Je zit het grootste deel van je wakkere bestaan op je werk, ik zou het oprecht jammer vinden als ik daar niet mezelf zou kunnen zijn. Een baan waar ik van te voren weet dat dit niet kan, zou ik niet aannemen.

Last but not least: Kies een manager waar je mee op 1 lijn zit en probeer daar achter te komen tijdens het sollicatiegesprek waar je die Sub om hebt (hehe, gelukkig weer OT :sweat_smile:).

1 like

Hier hoeven geen aanhalingstekens hoor.

Ja, maar jij bent Jurk en niet een “jerk”. Als jij authentiek overkomt is dat wellicht een voordeel.

Maar er zijn ook mensen die juist minder kans maken als ze dicht bij zichzelf blijven. Dat zijn de eikels van deze wereld. En die spelen een rol. Bijvoorbeeld de rol van sociale en aardige persoon, terwijl ze dat niet zijn.

@Schoen kent mij vrij aardig, dus ik laat het antwoord aan hem (plus of dit telt als woordgrap :wink:)

Ok, true. Dat lijkt mij heel vermoeiend. Je zal maar de hele dag hier op het forum rondhangen en niks met horloges hebben :rofl: Al die referenties uit je hoofd leren, elke dag iets posten op 'wat dragen we vandaag’
The hell. :scream:

Ik had laatst het zelfde dilemma; dragen of niet. Ik denk dat het ook wel iets te maken heeft in welke sector je solliciteert. Bij bankiers en advocaten is het heel acceptabel, bij andere weer niet. Ik heb 'm ook gewoon om gedaan. Ik zou alleen niet je jasje uittrekken en je mouwen opstropen. Dan wordt het zo’n statement :sunglasses:

1 like

Ho ho. Voor kermisexploitant, hip-hop ster, maffiabaas en tweedehands autoverkoper is het een pré. :slight_smile: Ik verzin het niet, he? Ik heb het ook maar in de krant gelezen:

Sorry. Kon het niet laten.

1 like

Ik weet niet of je sowieso een sub moet kopen als je daarna jezelf afvraagt wanneer je deze wel en niet kan dragen. Dan heb je gewoon niet het juiste horloge gekocht lijkt me.

1 like