Mocht een horloge een gespreksonderwerp worden, dan zou ik gaan voor een horloge met een, voor jou, bijzonderheid.
wat is er bijzonder aan het horloge,
wat is er voor jou bijzonder aan het horloge,
waarom draag je juist nu dit specifieke horloge.
Dan is prijs minder relevant. Het gaat om het gespreksonderwerp. Geen idee wat voor werk je doet maar wanneer je mensen leest, kan de manier waarop de verteller verteld een hoop duidelijkmaken over de persoon.
Eens met @Blauwe, als horloges een hobby zijn, pak dan het horloge waar je het meest trots op bent en een (leuk) verhaal bij hebt. Daarmee laat je wat van jezelf zien en dat doet het meestal goed bij een gesprekspartner
het is een prachtig horloge dat past bij de gelegenheid, of je nu een pak draagt of (iets) meer casual gaat
als je gesprekspartner een WIS is, kan hij het merk zeker op prijs stellen.
hij kan niet de indruk krijgen dat je aan het patsen cq. boven je stand aan het leven bent met een Rolex (het is weliswaar een relatief anonieme Explorer, maar toch).
Persoonlijk zou ik punt 3 trouwens echt onzin vinden, maar het gebeurt. Succes met je gesprek!
Per definitie een meistersinger. Het enige horloge waar je van iedereen opmerkingen over krijgt.
Van alle horloges die ik ooit heb gehad kreeg ik alleen op de meistersinger veel reacties. Overige (veelal veel duurdere horloges) werden vaak alleen gespot door iemand die zelf ook horlogegek is.
Dus de meistersinger en vervolgens je lekker gedragen zoals je normaal ook bent! Werkt t beste
Dat ligt er aan welke indruk je wilt wekken. Wil je overkomen als een stijlvolle, smaakvolle bescheiden intrinsiek gemotiveerde professional: Nomos. Wil je overkomen als een arrogant manneke, van wie ze blij mogen zijn dat hij komt omdat hij eigenlijk te goed is voor dit bedrijf omdat ‘deze jongen’ het al lang gemaakt heeft: Rolex.
Je maakt je druk om niks volgens mij. Mannen die Rolex dragen kunnen het over het algemeen geen fuck schelen wat andere mensen vinden over hun horlogekeuze.
ik denk persoonlijk altijd bij dit soort gelegenheden: wat zou Cee Lo hebben aangetrokken;
Ik zou Nomos of Meistersinger aan doen, de eerste omdat ie ingetogen doch stijlvol is, de tweede omdat ie een gespreksonderwerp is. Maar als de Eterna die je noemt deze is:
Waarom dan niet de Kontiki? Bij business casual ook absoluut niet raar, iets sportiever, geen enkel gevaar voor een patser-factor, maar toch een geheel eigen smoel en zeker ook een horloge waar je het over kunt hebben.
Overigens: Mooie collectie van de Rolly naar de Duitsers naar de Eterna. De keuze is reuze.
Lijkt me best leuk om op zo’n gesprek totaal “anders” te verschijnen, in punk
of drag, met smeltjus in je haar gesmeerd en plak- tattoos en een G.shock of Lego horloge.
dan komt er op je huidige werkplek een feedback van “what the hell hebben jullie daar rondlopen ?”
vervolgens kom je de volgende dag weer in je grijze kostuum met Nomos
op je werk alsof er niks aan de hand is.