Solliciteren wat draag je, je Submariner of je Swatch?

Da’s een goeie vraag. Nijd, jaloezie en een zekere apenrots-neiging zijn in mijn ervaring universeel. Ze kunnen zich wat anders uiten, maar steken altijd de kop op.

Daarom is die Submariner vraag een interessante, en hebben we 401 replies op zoiets lulligs.

402 nu

Wel leuk te zien dat er soms zo makkelijk over solliciteren wordt gedaan. Het is toch een selectie die je moet doorgaan om ergens te raken waar je het grootste gedeelte van je wakkere tijd door gaat brengen. Als je beseft hoeveel mensen ongelukkig zijn in hun functie.
Kan solliciteren best een big deal zijn. En ik denk dat een solicitatie voor een persoon in een commerciële functie (extrovert) vaak makkelijker is dan voor een meer introvert persoon.

5 likes

BAM spijker op zijn kop !
Al ben ik trouwens geen introvert persoon maar ook niet solliciteren op een commerciële functie :slight_smile:

Voor mij is het inmiddels duidelijk trouwens.
Geen Sub om had gisteren trouwens een succesvol gesprek dus ook niet bij het 2 de gesprek volgende week.
En nog wat geleerd ik heb nog een Date Just nodig die ik bij mijn pak kan dragen.

Kleine noot

Ik ben nieuw op het forum en ik stel de vraag dus kan je ook antwoorden krijgen die niet zo leuk zijn maar mensen die beweren dat ik niet een juist horloge heb gekocht vanwege deze vraag vind ik rond uit stom. Ik ben namelijk dolblij met mijn horloge, maar vind het nogal kortzichtig als je niet snapt dat er een verschil is tussen een sollicitatie moment en b.v. vrije tijd of aanwezig bent op je werk waar men je al lang kent.
(wie de schoen pas trekken hem aan)

8 likes

Ik mag geen Crocs dragen, zelfs niet in mijn eigen kantoor.

The story of my life.

Mooi man!

Ah joh, je doet prima mee. Vergeet niet dat er 17000 leden op het forum zitten waar jij je vraag aan stelt.

Laatst deed @westate dolblij een bericht dat zijn gestolen Rolex terug was en 20 minuten later werd hij beticht van verzekeringsfraude :roll_eyes: :joy:

Zo gaat dat met zoveel meningen. Je kan het beter langs je heen laten gaan en af en toe een mooie meid in haar blootje posten, dat is veel leuker :+1:t2:

7 likes

Inderdaad
Gewoon met een korreltje zout nemen
Is toch leuk die discussies

405 comments en eindelijk spijker, kop, raak. :+1:

Als bandenboer kan je gelukkig wel een 2-tone Rolex dragen.

Top, succes met het 2e gesprek.

2 likes

Hahaha nou ja Henman :joy:. Je kunt toch niet ontkennen dat jij ook wat dingen hebt geroepen die de wenkbrauwen deden fronsen. Maar het doet me goed dat je ook kunt relativeren.

Haha
Dat zou kunnen maar dat noem ik toch meningsverschillen
Is toch fijn als mensen eerlijk zijn
Al pas dat bij sommige niet in hun straatje
Anders kunnen we ook nergens over kletsen
Wordt het ook heel saai
Al met al leer ik hier wel een hoop over horloges
En dat vindt ik zeker gaaf
Vintage of nieuw

1 like

Een merk kan naar mijn mening niet bepalen wat voor persoon iemand is of welke persoonlijkheid iemand heeft, vooroordelen zijn er helaas altijd maar dit zegt meer over mensen met vooroordelen. Mensen hebben deze vooroordelen echter ook niet zomaar. Dit heeft weer te maken met het feit dat te veel mensen juist een bepaald merk kiezen om te laten zien dat ze het kunnen betalen.

1 like

Een Sub is een relatief duur horloge.
Ik zou hem bij een sollicitatiegesprek niet om doen.
Ook niet in een kennismakingsgesprek met een mogelijk belangrijke klant.
Zelden werkt het - als eerste indruk - in je voordeel.
Ik reed ooit een BMW X5, had hetzelfde effect.

1 like

Nogmaals…het hangt allemaal zóoo af van de industrie waarin je werkt en het functieniveau waarmee je te maken hebt…

Zit je bij een multinational op C-level te praten? Dan ligt er echt niemand wakker van je Rolex of je X5 hoor…

2 likes

Helemaal eens. Hoewel Rolex en X5 niet alleen relatief duur zijn, maar voor sommigen ook vrij schreeuwerig.

Iemand met een BMW X5 zou ik ook afwijzen. Dat getuigd natuurlijk van absoluut geen smaak.

1 like

Mee eens en ik zou mijn Sub ook gewoon lekker om doen als ik daar zin in zou hebben.

Laten we het omdraaien, los van de kans dat als je een horloge liefhebber tegenover je hebt en daardoor er een extra klik kan zijn, is er een sollicitatie-situatie te benoemen dat de Sub je extra kansen op de baan gaat bieden? :thinking:

:joy::+1:. Compensatiegedrag, aan zo’n streber hebben we sowieso niks. :wink:

1 like

Maar met een i3 daarentegen niet natuurlijk. Die neem je meteen aan. :+1:

2 likes

Met alle respect, maar ik zie het verband niet tussen het hebben van idealen en het keihard werken voor weinig geld. Ik heb wel degelijk idealen, heb ook lang keihard gewerkt. Maar niet voor een aalmoes.

2 likes

Nederland is vol met mensen met idealen als ze maar niets kosten. Mezelf incluis.

1 like

Ongelooflijk dat een topic als dit nog steeds zoveel reacties geeft. Stop met dat gezeur om wat zal ik dragen of wat niet…! Maak je druk over echte zaken! Als iemand je afwijst op basis van zoiets moet je je afvragen of je ubehaupt bij een bedrijf als dat wilt werken!

Een beetje intervieuwe die het ‘eventueel zou opmerken dat je een sub draagt’ zou doorvragen naar het waarom of helemaal niet en er geen oordeel over vellen…

Zo’n gedoe altijd… welke zal ik kiezen? Wat moet ik omdoen? Wat te dragen? Maak een keuze, draag je horloge met trots!

Stel je bent gek van auto’s en hebt keihard gespaard voor een mercedes of bmw… laat je die dan ook thuis naar je sollicitatie?

Je hebt een hobby, punt! Je hebt er misschien wel keihard voor gespaard, punt! Misschien geerfd, punt! Misschien iets anders, lekker boeiend! Het is jou hobby, jou passie, iets wat in gesprekken vaak ook naar voren komt! Benoem het gewoon en laat het zien! Laat tenminste zien dat je bereid bent voor je doel te gaan!

4 likes

Hoewel alles wat je zegt superredelijk is, is het vervelende van deze wereld dat er genoeg mensen zijn van wie je enig ogenblik in zekere zin afhankelijk zult zijn die een stuk minder ruimdenkend zijn.

Een beetje interviewer zal er inderdaad geen oordeel over vellen. Maar je weet niet of je niet een bekrompen ziel tegenover je zult krijgen.

1 like