Dat zeker .
Komt goed man .
Je hebt gelijk je moet ook nog leven he, af en toe moet er iets af kunnen
Allereerst; wat een sterke prestatie en wat een goede reden om voor jezelf uit te pakken!
Ik snap je overweging tussen Tudor en GS omdat dat bij mijzelf ook precies de afweging voor een spaardoel is. Volgensmij gaat het al aardig naar GS.
In mijn ogen is GS wel echt klassieker en tijdlozer waar de Tudor wat sportiever en “dagelijkser” is. Ik denk wat dat betreft dat een GS wel mooier bij je prestatie past, de 10 jaar zal uiteindelijk ook een prestatie zijn die altijd (en dus tijdloos) een mijlpaal zal blijven.
Succes met je keuze!
Mooi verwoord met het tijdloze.
Net vorige week op de mat geploft. En kan met recht zeggen dat het voor mij m’n comfortabelste horloge tot nu toe is. 37mm, 44mm LTL en 10mm dik. Voel 'm nauwelijks als ik 'm draag en hij kan zeker goed bij diverse activiteiten/kledingstijlen! De blauwe sunburst plaat is echt een parel om naar te kijken en de foto doet 'm hier echt geen eer aan. Al met al vind ik 'm heerlijk onder de radar, maar als je er goed naar kijkt gebeurt er van alles. Ik krijg niks anders dan lof links en rechts over deze recente aanwinst.
Echt super mooi horloge! Ik heb gelukkig nog even tijd om te kijken welk model het gaat worden. Maar die blauwe dial vind ik erg gaaf. Wit en zwart ook hoor. Maar ja, de roze en lichtblauwe ook. Dus alles ligt nog open hahaha.
Geduld hebben en nog even wachten kan zomaar in je voordeel uitpakken. De Yen-EUR koers kan nog verder dalen waardoor het importeren van een GS uit Japan nog aantrekkelijker wordt.
Ik heb ook zelf een tijd naar wit/champagne zitten kijken. Uiteindelijk toch voor blauw gegaan omdat het net effe wat interessanter is imo. Maar qua comfort kan je niet fout gaat met deze, echt een aanrader!
Prachtig
Grrrrr, nu zit ik (eindelijk) de Mannen Van De Tijd podcast te luisteren en daar komen de twijfels over de aanschaf van mijn eerste “grote” horloge aankoop volgend jaar.
Moet ik niet toch voor een Rolex gaan i.p.v. de zo graag gewilde Grand Seiko? Een vintage Rolex in dat geval.
Het voordeel is dat ik een groter budget ga hebben. Ik had het over € 2750,00 tot € 3250,00 maar dat wordt toch wel minimaal € 3500,00 wat ik bij elkaar ga krijgen.
Komende week krijg ik ook weer bijna € 500,00 van Catawiki terug aangezien mijn eerder aangeschafte Hamilton Spirit Of Liberty kapot was. Dat geld gaat direct in mijn spaarpotje.
Nu heb ik dus de afleveringen met @AmsterdamVintageWatches beluisterd en ga ik dus twijfelen. Sowieso is het de vraag of ik met € 3500,00 tot € 4250,00 een passende Rolex ga kunnen vinden.
Maar heb ik nu die irritante twijfel in mijn hoofd zitten. Is een Grand Seiko niet te luxe qua uitstraling? Ga ik hem wel vaak dragen?
Op dit moment is de keus vaan GS vooral een vanuit het oog. Foto’s en video’s, meer niet. Nog nooit in mijn handen gehad. Hetzelfde geldt voor een Rolex hoor.
Voordeel is dat ik nog anderhalf jaar heb voordat ik iets ga kopen, dus alle tijd om rond te kijken.
En misschien moet ik die twijfel er nu gewoon laten zijn. En daarnaast alle opties open houden.
Moeilijk, moeilijk. Loslaten en genieten van wat gaat komen.
I know. Een nieuwe Rolex is simpelweg buiten budget. Ik heb nooit aan een Rolex gedacht. Maar tijdens het luisteren naar de podcast ga ik dan dus ook de horloges opzoeken waar ze over praten en dan zie ik die gave horloges en slaat twijfel toe.
Mijn vrouw boeit het allemaal niets dus daar heb ik niets aan. Die vind alleen mijn Echo/Neutra Cortina 1956 3H All Black mooi.
Ik weet niet of het voor jou een rol kan gaan spelen maar hou rekening mee met periodieke onderhoudsbeurten die per merk en complexiteit nogal uiteen kunnen lopen .
Oh joh, gaat me zeker niet om het kroontje (de naam) hoor. Meer dat ik hun vintage horloges echt übergaaf vind en ik had daar al lang niet meer bij stilgestaan. En door zo’n podcast wordt ik daar dan weer aan herinnerd en dan ga ik weer twijfelen.
En dan ga ik heel internet weer afspeuren naar een vintage Rolex. En daar begint dan de twijfel over welk merk en welk type ik dan wil.
Ja dat is wel een goeie. Daar had ik nog niet bij stilgestaan nee.
Vandaag trouwens de Brunot deel 1 (Seiko) geluisterd op de podcast, nog 2,5 minuut. Brunot deel 2 (Grand Seiko) komt daarna. Dus wellicht word ik gewoon weer teruggezogen in de GS bubble .
Die zijn toch hetzelfde als de huidige, op een mm’tje en een regeltje letters na
Het is inderdaad appels met peren vergelijken op het budget na. Er bestaan natuurlijk ook “vintage” Grand Seiko’s.
Denk dat je vooral moet kijken wat je wil voor je bijeen gesprokkelde centen. Ik denk dat je voor je budget een stuk frissere GS koopt dan wanneer je een ouwe -sorry- vintage Rolex zou kopen. Nog buiten het blijkbaar beruchte vintage Rolex-mijnenveld.
Zeker en vast, de smiley aan het einde van m’n zin moest een teken van mijn kennisgebrek zijn .
Nou, dat mijnenveld voor vintage Rolex had ik inderdaad al over gehoord. In dat geval moet ik bij een (vintage) dealer kopen en prijstechnisch is het dan gelijk ook boven budget denk ik.
Beste vriend , een Seiko , nee een grand Seiko
Ik moet zeggen na 1 Seiko in me collectie, Seiko ? Nou jou topic zal menigeen die dit draadje volg op andere gedachten brengen , ik heb dit draadje met interesse gevolgd !!!
Nou, en anders heb ik mijzelf wel haast op een andere gedachte gebracht .
Volgende week ben ik een weekje vrij (wel merendeel week weg) maar eens kijken of ik dan een horlogezaak kan gaan bezoeken. Eens kijken of ik een GS mag gaan vasthouden en kijken hoe dat er in het echt uitziet. Eens zien of mijn hart sneller gaat kloppen van een GS of toch van iets anders.
Succes bij het passen Reinier. Benieuwd of de GS liefde opbloeit of onderkoeld raakt
Nee en zeker niet voor een uitgewoonde vintage.
Als je geen budget hebt vallen een aantal merken buiten de boot voor je.
Bij twijfel over GS, het zijn krassenmagneten lees ik wel eens, als horloge wat dagelijks om de pols zal gaan een Tudor nemen.
Zit je toch een beetje in de Rolex-hoek.
Maar goed, de dag dat het budget beschikbaar komt is nog ver weg dus je kunt nog even verder twijfelen.