Hahahaha, het sparen is deze maand begonnen he. Zit al € 100,00 in de pot .
Ja man, dat is echt nog een lastige. Tot op heden nog geen in real life gezien of vastgehouden. Zal van het voorjaar wel worden.
Het liefst dus een Spring Drive maar die is waarschijnlijk buiten budget. Niet waarschijnlijk, zeker weten. Maar wellicht dat ik daar t.z.t. wel wat voor vrij kan/ga maken.
Denk eerst maar eens naar een dealer te gaan om wat te bekijken. En denk dat Van Baal voor mij het dichtste bij is.
En van daaruit verder kijken hoe of wat.
Goed dat je clean bent!
En jammer dat tudor van de map is, hahaha een zwarte met gouden indices black bay 58 is toch wel je van het in mijn ogen.
Grand Seiko is niet mijn persoonlijke ding dus daar ga ik verder niet al te veel over zeggen.
Waar ik wel nog ff over mee wil wegen, zag hier boven nog een paar discussies over Quartz vs Manuel/automaat.
Ik zou echt 100000% zeker niet voor Quartz gaan. Het ziet er naar uit dat dit iets speciaals wordt. Een horloge met een 2 jaar spaar plan. Iets waar je dus jaren naar uit gekeken hebt en wat zelfs ook nog voor een betekenis staat. Dit horloge moet leven, kloppen, het moet van binnen een uurwerk hebben zoals horloges als decennia gemaakt worden.
Ik zou dus altijd aanraden, ga voor een mechanisch horloge. Just my opinion!
Quizvraag: wanneer kwam de eerste quartz op de markt?? Trek dat jaartal af van het huidige en kijk eens waar we over praten
En kijk direct ff wie minstens één van de pioniers waren, dan heb je meteen een stukje heritage
Mooi onderwerp, ik laat me verrassen met jullie meningen.
Ik heb een voorkeur voor de Spring Drive puur vanwege die mooie vloeiend zwevende secondenwijzer die niet tikt.
Niet nodig, ik ken de geschiedenis.
Een magnetron maakt eten ook sneller warm dat wil niet zeggen dat ik mijn biefstuk liever daar uit heb. Ik heb een aantal Quartz horloges, het is alleen maar een mening voor de eerste. (En stiekem ook de 2de, 3de , 4de :p)
Seiko/Grand Seiko hebben best wel wat kijk op quartz .
Oeh die groene Citizen is mooi en bijzonder… welke referentie is dat?
Dank je, ik heb er veel plezier van. Dat is de AQ4100-06W ‘Ibuki’. Een limited van 250 stuks.
Er staat er op Chrono24 eentje die op voorraad is in Japan, de rest zijn “This item must be procured” advertenties. Ik denk dat hij voor 2950 op je mat kan ploffen, na import.
Er zijn er bij mijn weten twee van in Nederland. En er zwerft minstens één blauwe rond.
Ik ga me er eens een beetje in verdiepen. Bedankt zover.
Thanks maar deze is blauw :
De zwarte hebben altijd een zwarte datumschijf met witte cijfers dacht ik.
Gister deze even om de pols gehad van een mede forumlid. Heel erg mooi model en in het echt mooier dan op de foto!
Bij mindere licht omstandigheden is het blauw wat donkerder en ziet er dan heel bijzonder uit.
Ik snap je punt wel, en deel gedeeltelijk je mening, maar zó stellig een GS quartz afserveren vind ik wat sterk.
In dit geval maakt de magnetron de biefstuk niet alleen sneller klaar, maar de GS geeft je én een kwalitatief beter bereid stukje vlees, én de magnetron is top afgewerkt, én je hebt er geen omkijken naar. Je kan ook een pan van GS krijgen, alleen moet het budget daarvoor toereikend zijn.
En wat dat betreft, @Weppenzeiler : die Citizens zijn wel heel erg gaaf hoor, zou ik zeker eens in handen proberen te krijgen als je het als alternatief voor een GS zou overwegen. GS heeft voor mij persoonlijk wat meer eeh, allure, maar dat komt vooral omdat ik minder bekend ben met Citizen, en al een beetje Seiko fan ben.
Boze tongen beweren zelfs dat hij niet blauw is, maar turquoise of aquamarijn. Ik zoek me te blubber naar foto’s waarop dat duidelijk wordt, maar camera’s en dat horloge zijn niet de beste vrienden. Het is moeilijk de kleur eer aan te doen.
Ik ben geen kei met kleuren, ik heb laatst per ongeluk @safety een groene band verkocht als olifant-grijs, maar deze GS in elk geval niet zwart.
, maar ik ben er nog steeds blij mee.