Zit je nou moeilijk te doen, man? Gewoon met trein, bus of auto naar Amsterdam, daar bij de Seiko Boutique langs, en dan naar Schaap en Limoen of Gassan of zo. Dan kun je zowel Rolex als Grand Seiko passen.
Overigens: Geit en Citroen, Van Willegen en Eugene van Baal hebben ook allemaal GS. Je hebt opties. Eugene van Baal zit op een half uurtje van Zwolle af, in Nijmegen.
Je wilt eigenlijk helemaal niks echt. Want als je echt iets wilde zat je niet te eikelen of het nou dit of dat merk zou moeten worden.
In mijn optiek koop je voor dat geld gammele shitzooi van Rolex. Tuurlijk kun je bepaalde zaken onder list krijgen en zo, maar voor een knappe Rollie heb je in mijn optiek meer geld nodig.
Niet doen. Gewoon ophouden met filmpjes en podcasts en al die flauwe kul.
Ga passen, of hou er over op. 
Vintage Rolex is bij vlagen mooi, moderne Rolex is vooral afgrijselijk. Ik maak een uitzondering voor de nieuwe 1908 met guilloche dial. Die is mooi.
Trouwens, @Weppenzeiler als je de gang naar de juwelier voor het passen van Rolex en GS te moeilijk vind moet je het me laten weten. Ik woon om de hoek, en heb drie Grand Seiko’s die je kunt passen. Dat heb ik al eerder aangeboden, en er is vast iemand in de buurt te vinden met een Rollie.
Krassenmagneten? Welnee man. Ik heb viijf jaar met een 44GS kast rond gelopen alsof het een G-shock was, en dat ding was prachtig. Ook toen ik 'm verkocht. Natuurlijk kwamen er krasjes op, maar dat maakte 'm niet minder mooi.
Bovendien is daar de Elegance lijn, de Banaan-kast uit de Heritage lijn en de 62GS kast, alle drie minder vatbaar, en alle drie zeer OK met wabi-sabi.
Als je een krassenmagneet wilt zien schuif ik m’n Santos wel weer over tafel. Op de bezel uiteraard. 
Niet gevoelig:
Bijzonder gevoelig:
@Weppenzeiler, als ik jou zo in je openingspost hoor over je sparen en zo… Blijf in godsnaam weg bij vintage Rolex. Als ik aan herstelwerkzaamheden en beurten begin te denken vrees ik dat dat een zwart gat voor je wordt. Je begeeft je in een wereld waar 1000 Euro voor een nieuw bezeltje niks is, en waar de duvel en z’n ouwe moer willen cashen. Dan ben je beter met je oorspronkelijke idee van een Tudor.