Sparen voor horloges, flipperitis

Richten op een bepaald merk is ook een beetje een keuze, al is het natuurlijk ook smaak gerelateerd.
Zou ik een Rolex bij elkaar kunnen sparen? Vast wel, maar ik ben een verzamelaar en ik ben gek van (vintage) chrono’s. Als ik me dan op Rolex ga richten maak ik het mezelf wel erg moeilijk; misschien kan ik er dan met veel pijn en moeite over 10 jaar eentje kopen en dat is dan helemaal geen bijzonder model.

Als ik me op goedkopere merken richt kan ik een leuke collectie aanleggen met bijzondere modellen. Op het moment richt ik me vooral op Tissot. Een merk met een behoorlijke historie, maar relatief bescheiden prijzen. Dat betekent dat zelfs de allerduurste en zeldzaamste modellen niet per definitie onbereikbaar zijn. Ik vind dat veel leuker dan krom liggen voor één instapmodel van een exclusief merk.

Maar ook dat is uiteraard persoonlijk. :sunglasses:

6 likes

Ik begrijp eerlijk gezegd niet waarom er überhaupt nog gewerkt wordt als ik dit topic zo lees…

wat moet je anders doen in je vrije tijd ?

3 likes

Als je 2 modale inkomens hebt, wordt het al een stukje makkelijker natuurlijk.

klopt. Maar met kinderen vind ik niet dat je beide vol aan het werk moet zijn. Kinderen gaan voor werk en/of hoog inkomen.

Nu kan je met sommige beroeps vormen dik en ver boven modaal verdienen met halve dagen werken.
Maar dat geluk heeft niet iedereen natuurlijk.

Goedkoop huis kopen werkt ook goed mee in horloge geld overhouden.

Opties genoeg.

4 likes

Volledig mee eens. Echter werk ik graag en dus fulltime, de vrouw werkt 3 dagen maar onregelmatig. Dit scheelt ook een hoop omdat we elkaar veel kunnen afwisselen. Ons kind is vaak bij een van ons waardoor we weinig oppas nodig hebben. :+1:t2:

Woon in omgeving Amsterdam, goedkoop een huis zoeken is niet echt een optie :wink:

Zo hoort het.

Wij werken wel beide full time.

Echter, in de ochtend en na school is er altijd 1 van ons thuis. . Ik start im 5uur in de ochtend bijv.
Daardoor nooit oppas of opvang nodig.

De kids zijn 1o 12 en 14 dus FF alleen is mogelijk. Maar des ondanks kiezen wij ervoor dat er altijd iemand thuis is voor en na schooltijd.

In de vakanties werk ik max halve dagen. Vaak ben ik dan rond 1o uur thuis en de vrouw is dan of vrij of her en der wat losse uurtjes als het wacht niet anders kan.

Met andere woorden, kids gaan voor en wij hebben alles zo gecreëerd dat dat dus ook mogelijk is. Gelukkig!

3 likes

Ja precies. Mijn kleine is nog maar 1 jaar oud. Dus even weggaan zit er niet bij zonder oppas.

En om toch weer wat meer te gaan verdienen proberen we onszelf te ontwikkelen zodat er wellicht een andere/ betere functie in de toekomst voorbij komt en daar op toe te happen. Zo blijft er uiteindelijk weer meer over voor leuke dingen, zoals bijvoorbeeld een horloge :wink:

Mijn huidige overstap van starters woning naar eengezinswoning inclusief volledige verbouwing (alleen de verdiepingsvloeren en muren stonden nog.) helpt ook niet mee aan het overhouden van een potje :joy:

Als ik het hier zo lees, dan moeten sommigen zich echt dingen ontzeggen of pijn doen om horloges te kunnen kopen…

Is dat wel verstandig?

Ik koop gewoon een horloge die ik leuk vind en moet daar niks voor laten, is gewoon geld dat er is en kan het gewoon gebruiken. ( Als ik geen commentaar krijg van mijn vrouw :wink: )

Tuurlijk kan ik ook een Rolex kopen, maar ik wens gewoon geen 8000 euro te spenderen aan een horloge, dan ga ik liever een reisje doen van 8000 euro.

Maar je hebt mensen die voor zo’n reisje naar de Maladiven gaan lenen, maar dat is toch echt niet verstandig, na 2 weken zijn de centen weg en kan je nog maanden verder aflossen aan de lening.

Als je echt zoveel moeite moet doen voor je hobby, is het niet beter je hypotheek sneller af te lossen met deze centen en daarna als die van de baan is meer beginnen hobbyen?

Zo heb ik al eerder geschreven, heb jaren aan opbouw van mijn zaak gewerkt en sober geleefd, maar nu dat allemaal goed uitgepakt is kan ik de vruchten plukken.

Langs de andere kant moet je nu doen wat je graag doet natuurlijk, voor je het weet doen ze het licht uit. ( Vriend van me heeft vrijdag hersenbloeding gekregen op 45J leeftijd :cry: )

Ik flipper om ervaring op te doen met een horloge dat ik dan graag wil en die “smaak” wisseld nog al eens. Daarnaast wil ik er niet te veel en niet te weinig en wat dat is is ook erg persoonlijk en wisseld ook :crazy_face:.
Daarnaast wil ik niet met te dure horloges lopen omdat ik mij daar niet prettig bij voel, ik ben (erg) zuinig op mijn horloges, het geld er niet voor (over) heb en Het ook wel belangrijk vind hoe het op mijn klanten over kan komen.
Kortom iedereen moet lekker doen waar hij / zij zich goed bij voeld en wat binnen de mogelijkheden ligt.

Mvg. Bertjan

Heftig man! Sterkte🙁

1 like

Heel eerlijk.

Toen ik het allemaal net rond kon krijgen vond ik sparen en iets moois kopen erg veel voldoening geven.

Nu we het goed hebben en het vaak gewoon kunnen doen als het op de heupen komt is er minder voldoening van alleen dat ene.
De grens wordt verlegd. Toen, zoeken zoeken naar dat 1ne koopje en dan wauw!
Nu, gaan voor van a tot z. Mooie zaak vinden, dat kopje koffie en service verwachten. Als dat er allemaal niet is weer verder kijken. Dat koopje telt niet, de beleving geeft de wauw.

Of, vakantie.
Vroeger als we gingen, dat eten mee enz enz en dan genieten.
Nu, ga ECHT niet zelf voor eten zorgen als ik de complete beleving en luxe van uit eten kan pakken tijdens de vakantie.

Ga zo maar door. Gaat overal in mee.

Dus, jezelf ontzien of pijn doen om een doel te bereiken vind ik een heldendaad voor het persoon zelf.

Je hebt het zelf ook gedaan. Net als wij.
Sober leven om de ondernemingen succesvol te krijgen en daarna vruchten plukken.

Zie wat @Yak verteld. Zich zelf blijven ontwikkelen en zo hogerop klimmen. Hulde aan hem!

5 likes

Mijn vrouw en ik werken allebei parttime in de zorg, ik hoef vaak pas ‘s middags te beginnen. Wel wat minder inkomen, maar ideaal met twee kinderen.
Als ik wat geld heb wat gemist kan worden dan koop ik een bandje oid, een deeltje van mijn vakantiegeld en/of eindejaars uitkering gebruik ik meestal om een horloge te kopen. En toch gaan we ieder jaar 3 weken op vakantie naar het buitenland.:grin:
Als de tijd rijp is verkoop ik er een paar en leg dit geld bij mijn spaargeld en ga ik voor een hoger segment horloge.

1 like

Heb ik ook altijd geleerd. Onzin natuurlijk, kwam er al snel achter dat je vooral slimmer moet werken :smiley:

Daar sluit ik me ook bij aan…

1 like

Toen ik besloten had om het roer om te gooien en me hart te volgen , en een andere ( vrij onzekere) carrière in te duiken kocht ik een rolex, als een soort start van een nieuw hoofdstuk.
Nu ruim 2 jaar verder ziet het er naar uit dat alles perfect uit gaat pakken. En als ik over 2 jaar helemaal klaar ben koop ik een Jeager lecoultre, heb ik 4 jaar voor gespaard dan, zo zie ik luxe horloges. Als onderstreping en beloning voor gedane succesvolle zaken, die je koesterd en waar je voor gespaard heb.

2 likes

Dat zou ik wel enkel zo kunnen beleven als ik dan ook direct nieuw zou kopen en geen pre-owned…

Waarom? Ik vind het zelf juist gaaf om iets moois te scoren voor een goede prijs, geef er best wat geld aan uit maar denk niet dat ik snel een nieuw horloge of een nieuwe auto zou kopen, simpelweg omdat ik een veel mooiere kan krijgen als ik het tweedehands koop. Maar ben benieuwd!

Nja Als ik hem voor zo’n persoonlijke reden zou kopen hoef ik ook een ander zijn krasjes niet :stuck_out_tongue:

Net als mijn rolex liefst factuur op naam, dus daar ga ik nu ook weer voor. Heerlijk een mooi nieuw horloge voor je zelf.
Je vrouw verklaard je voor gek, je vrienden verklaren je voor gek. Je ouders vertellen je wat je allemaal van het geld had kunnen kopen :wink: en jij,? Jij hebt gewoon een dikke klok om je pols,
Mooie Horloges zijn als in je broek plassen, iedereen ziet het alleen jij hebt het warme gevoel. :joy:

16 likes