SPB147 als opvolger voor mijn SKX?

Ik wel, heb er nieuw minder voor betaald :nail_care:t2:

En ik ben transparant, benader Magi van SoloJapan ff voor zijn huidige prijs. Ik eet mijn @schoen op als je meer of gelijk moet betalen aan 1050,-

4 likes

Ik kan de spb14x alleen maar aanraden, al mijn andere horloges blijven momenteel in de doos. Ik heb de 143 op staal maar draag hem ook graag op tropic. Qua afwerking vind ik het een top horloge, 6r35 is een prima uurwerk. Ongeacht wat er voor kinderziektes waren met zijn voorganger de 6r15, presteert deze gewoon top.

Ben ook een groot liefhebber van de oris 65 maart deze is list al gauw richting de 1800, en ja rond de 1000, 1100 op staal te krijgen. De oris draagt platter dat de seiko en je krijgt een meer vintage gevoel bij de oris. Moet je van houden.

Als je los een stalen band erbij wil kopen ben je alsnog onder de €1000 klaar.

7 likes

Nog wat kijk voer, oris 65 vs spb149. Het is de limited maar afgezien van uiterlijk hetzelfde.

2 likes

Haha had de upjes van @Time_Lord even gemist, ik heb niet minder dan 840,- betaald. Dat is echt een top deal voor dit horloge hoor. Zat er wel dichtbij :innocent:.

Met transparantie bedoelde ik dat ik deel waar ik mijn deal destijds heb gemaakt :ok_hand:t2:

3 likes

Ja, doen!
Wel die hier uit t blauw. Waarom zou je teveel betalen?

Oordeel zelf.

Wat ik op de filmpjes en foto’s van/over (Grand) Seiko zie, zijn het meestal vrouwtjes die dit handwerk doen.

Gezondheid! :mask:

Ik ben er benieuwd naar deze dikkert. Heb hem nog niet in handen gehad. Aangezien de kastvorm gelijkenis vertoond met de 077 zou het wel eens kunnen dat 'ie ondanks zijn fysieke afmetingen niet ‘té’ groot draagt. De kast van de 077 is 44mm maar doordat de draairing ‘maar’ 41 prima te doen. Vind ik.

Met een harde of zachte dooier? :sunglasses:

Zo is het! Een review die begon met “Let’s get started!” … nee, echt. Klik. Ik heb er zelf trouwens ook iets over geschreven.

Seiko zegt van wel. :wink:

Ik heb zelf nooit problemen ondervonden met dit uurwerk en volgens mij is het best wel een breed gebruikt uurwerk, bij de Seiko duikertjes. Vandaar mijn opmerking “bewezen”. Voor mij persoonlijk in ieder geval. Je hoort mij niet klagen, wat overigens niet betekent dat er niet geklaagd wordt.

Ik voel je. Maar het uurwerk zit niet achter een zichtbodem en als het tikt zoals het tikken moet maakt het mij niet uit of er een ETA2824 of bijv. een SW200 inzit (veel gebruikte uurwerken in deze prijsklasse) tov. een 6R… Dat van die datumwissel vind ik persoonlijk niet storend. Ik heb liever dat 'ie er een uur over doet, dan dat 'ie ineens verspringt voor of ná middernacht en exact op middernacht heb ik zelden meegemaakt in deze prijsklasse. Dat zou wel leuk zijn. :sunglasses:

4 likes

Je bent zelf een zachte dooier.

2 likes

vjjQ6Bc

5 likes

:nerd_face: googel is prachtig he.

Ik moest even zoeken @CookieJar , maar ik heb de foto gevonden van de 143 en de 077 naast elkaar :
image

image

7 likes

Er is de nieuwe Yema Pearldiver met een manufactuur uurwerk

1 like

De Navygraf modellen hebben idd ook een inhouse uurwerk en kosten ongeveer €750.

2 likes

Ondanks je enthousiasme voor de 077 gaat in de vergelijking mijn voorkeur wel uit naar de 143…

1 like

Ik vind inhouse niet persé bijzonder. In het geval van Yema doet het niets beter tov een Eta/Selita, Seiko of Miyota. Dan vind ik het eerder een (klein) nadeel dat je afhankelijk bent van Yema voor het onderhoud van het uurwerk.
Ik kies m’n horloges überhaupt niet op het uurwerk uit, maar een langere serviceinterval of gangreserve icm een preciezer uurwerk zijn mooi meegenomen. In deze prijsklasse ligt dit allemaal dicht bij elkaar, dus dan kun je kiezen wat je het mooiste vind.

3 likes

oh snap ik, zou dat in eerste instantie ook zeggen. Ben daarom ook als een van de eerste de 143 gaan passen, omdat ik hem mooier vond dan de MM200.
Het nadeel (voordeel) is dat ik de Aquis nog heb, en die 143 hangt tussen beide modellen in :thinking:

Het ontloopt elkaar allemaal niet veel, gewoon lekker kopen wat je het mooiste vindt. Die honderd euro hier of daar wat een horloge duurder is, merk je na aanschaf toch niet meer.
Of laat ik het zo zeggen : na aanschaf praat je die paar honderd euro toch wel goed, maakt niet uit welk model :smirk:

4 likes

Aha dat wist ik niet. Overigens apart dat de Nederlandse site de enige is die er iets over zegt. Op de internationale site staat er niks over :thinking:

Denk ook niet dat het correct is

Wat een onzin over dat Zaratsu polijstwerk. De gepolijste delen van de MM200 lijken op een lachspiegel.

1 like

Er is voor alletwee wat te zeggen vind ik (heb ervaring met beide). Ik vind de afwerking van de kast van de SPB een stuk mooier en de bezel van de 65 voelt goedkoper dan de SPB. De 65 is wel dunner en het kristal is mooier :blush: plus 100m ipv 200m WR. Al bij al elkaar waardig afhankelijk van wat je belangrijk vindt.

De stalen band van de 65 is wel een stuk lichter en de endlink past mooier. Dat is een dikke + voor de Oris!

Ik vond de stalen band van de 65 tegenvallen. Maar ook van de SPB149. Die komt er niet op bij mij. Rubber it is.

2 likes

Persoonlijk vind ik de 077 een stuk mooier. De band aansluiting bij de 143 is ronduit lelijk, misschien dat het op rubber meevalt, maar dan nog steeds afgeronde hoeken… Verder heeft de 143 op de één of andere manier een hele koele machinale uitstraling, de vintage vibe bij de 077 is veel groter. Just my 2 cents.

1 like