SPB147 als opvolger voor mijn SKX?

Er is de nieuwe Yema Pearldiver met een manufactuur uurwerk

1 like

De Navygraf modellen hebben idd ook een inhouse uurwerk en kosten ongeveer €750.

2 likes

Ondanks je enthousiasme voor de 077 gaat in de vergelijking mijn voorkeur wel uit naar de 143…

1 like

Ik vind inhouse niet persé bijzonder. In het geval van Yema doet het niets beter tov een Eta/Selita, Seiko of Miyota. Dan vind ik het eerder een (klein) nadeel dat je afhankelijk bent van Yema voor het onderhoud van het uurwerk.
Ik kies m’n horloges überhaupt niet op het uurwerk uit, maar een langere serviceinterval of gangreserve icm een preciezer uurwerk zijn mooi meegenomen. In deze prijsklasse ligt dit allemaal dicht bij elkaar, dus dan kun je kiezen wat je het mooiste vind.

3 likes

oh snap ik, zou dat in eerste instantie ook zeggen. Ben daarom ook als een van de eerste de 143 gaan passen, omdat ik hem mooier vond dan de MM200.
Het nadeel (voordeel) is dat ik de Aquis nog heb, en die 143 hangt tussen beide modellen in :thinking:

Het ontloopt elkaar allemaal niet veel, gewoon lekker kopen wat je het mooiste vindt. Die honderd euro hier of daar wat een horloge duurder is, merk je na aanschaf toch niet meer.
Of laat ik het zo zeggen : na aanschaf praat je die paar honderd euro toch wel goed, maakt niet uit welk model :smirk:

4 likes

Aha dat wist ik niet. Overigens apart dat de Nederlandse site de enige is die er iets over zegt. Op de internationale site staat er niks over :thinking:

Denk ook niet dat het correct is

Wat een onzin over dat Zaratsu polijstwerk. De gepolijste delen van de MM200 lijken op een lachspiegel.

1 like

Er is voor alletwee wat te zeggen vind ik (heb ervaring met beide). Ik vind de afwerking van de kast van de SPB een stuk mooier en de bezel van de 65 voelt goedkoper dan de SPB. De 65 is wel dunner en het kristal is mooier :blush: plus 100m ipv 200m WR. Al bij al elkaar waardig afhankelijk van wat je belangrijk vindt.

De stalen band van de 65 is wel een stuk lichter en de endlink past mooier. Dat is een dikke + voor de Oris!

Ik vond de stalen band van de 65 tegenvallen. Maar ook van de SPB149. Die komt er niet op bij mij. Rubber it is.

2 likes

Persoonlijk vind ik de 077 een stuk mooier. De band aansluiting bij de 143 is ronduit lelijk, misschien dat het op rubber meevalt, maar dan nog steeds afgeronde hoeken… Verder heeft de 143 op de één of andere manier een hele koele machinale uitstraling, de vintage vibe bij de 077 is veel groter. Just my 2 cents.

1 like

Allemaal details, de 077 gaat toch gewoon nat op die wijzers?

1 like

Die urenwijzer is inderdaad niks. Wat is ook niet zo kon waarderen waren de semi gloss indices en wijzers. Heel raar vond ik dat, niet brushed, niet gepolijst maar iets vreemds er tussen in?

1 like

Dat is simpel op te lossen. Hier de SBDC053 met een wijzermod. Want eens, die originele zijn leeeeelijk.

4 likes

Sbdc doet het voor mij niet. Niet alleen de wijzers zijn

ook de indices doen het niet voor mij. Voor nu neig ik naar de SPB147, maar ik merk dat ook de 65 wel wat begint rond te spoken in the old noodle…

My man!

2 likes

Te rammelend of - wat ik ook wel eens gelezen heb - de clasp te groot?

Maar als we het dan over de uurwerk-prijs verhouding hebben dan scoort zo’n Oris met een simpel selitatje voor 2k list nou toch ook niet zo lekker? :sweat_smile:

Heb je er een SPB043 band op geslingerd?

Neen. Is de band van mijn (inmiddels verkochte) SBDC053. Die past perfect.

\care

1 like