SPB147 als opvolger voor mijn SKX?

:upside_down_face: ?

Ja! Leukste moderne duiker in z’n prijscategorie. De nieuwe SPB187 is ook erg cool, maar draagt volgens mij een stuk groter. Toch erg benieuwd ook naar deze.

2 likes

Weeeeeeer met je eens. :rofl:

:point_up:t5: :point_up:t5:



Ik heb ze naast elkaar gehouden en gepast, maar voor mij geen twijfel.
En ja @koekoek, Medamayaki afgewerkt :star_struck:

4 likes

Idd?? Eerste keer dat ik dit lees

Dan lopen jullie allebei achter :grin: Zelfs ik wist dat al voordat ik hem kocht (en dat wil wat zeggen).

2 likes

Ik heb het eens gelezen in de review van RLC, dus dan klopt het wel toch?

Anyway, vintage heeft niet de voorkeur. Ik deel de mening dat dat met zijn eigen problemen komt.

Ben toch benieuwd waar zich dit voor jou concreet in uit. Heb geen ervaring met Oris, maar het gevoel bij de naam is dat het doorgaans goede horloges met goede afwerking maakt. Overigens is de Oris 65 ook niet verkeerd qua looks, maar om de een of andere reden nooit serieus overwogen.

Klopt, ziet er erg tof uit, maar net als de SPB077 wordt het denk ik wat te massief op mijn pols. Zie wel dat de SPB187 42mm is tegen de 44 van de 077, misschien maakt dat toch het verschil. Kan de lug to lug zo niet achterhalen.

Ik meen dat in de SPB077 een 6r15 zit. Als dat een bewezen uurwerk is, geldt dat jouw inziens dan ook voor de 6r35?

  1. Never pay retail.
  2. Hier op het forum in nieuwstaat voor 800 euro en een beetje te krijgen.

Ik lees 48mm, wat wel goed draagbaar zou zijn…

1 like

Zonder twijfel eens

1 like

Kijk eens aan. Ik zou niet twijfel

3 likes

Ik wel, heb er nieuw minder voor betaald :nail_care:t2:

En ik ben transparant, benader Magi van SoloJapan ff voor zijn huidige prijs. Ik eet mijn @schoen op als je meer of gelijk moet betalen aan 1050,-

4 likes

Ik kan de spb14x alleen maar aanraden, al mijn andere horloges blijven momenteel in de doos. Ik heb de 143 op staal maar draag hem ook graag op tropic. Qua afwerking vind ik het een top horloge, 6r35 is een prima uurwerk. Ongeacht wat er voor kinderziektes waren met zijn voorganger de 6r15, presteert deze gewoon top.

Ben ook een groot liefhebber van de oris 65 maart deze is list al gauw richting de 1800, en ja rond de 1000, 1100 op staal te krijgen. De oris draagt platter dat de seiko en je krijgt een meer vintage gevoel bij de oris. Moet je van houden.

Als je los een stalen band erbij wil kopen ben je alsnog onder de €1000 klaar.

7 likes

Nog wat kijk voer, oris 65 vs spb149. Het is de limited maar afgezien van uiterlijk hetzelfde.

2 likes

Haha had de upjes van @Time_Lord even gemist, ik heb niet minder dan 840,- betaald. Dat is echt een top deal voor dit horloge hoor. Zat er wel dichtbij :innocent:.

Met transparantie bedoelde ik dat ik deel waar ik mijn deal destijds heb gemaakt :ok_hand:t2:

3 likes

Ja, doen!
Wel die hier uit t blauw. Waarom zou je teveel betalen?

Oordeel zelf.

Wat ik op de filmpjes en foto’s van/over (Grand) Seiko zie, zijn het meestal vrouwtjes die dit handwerk doen.

Gezondheid! :mask:

Ik ben er benieuwd naar deze dikkert. Heb hem nog niet in handen gehad. Aangezien de kastvorm gelijkenis vertoond met de 077 zou het wel eens kunnen dat 'ie ondanks zijn fysieke afmetingen niet ‘té’ groot draagt. De kast van de 077 is 44mm maar doordat de draairing ‘maar’ 41 prima te doen. Vind ik.

Met een harde of zachte dooier? :sunglasses:

Zo is het! Een review die begon met “Let’s get started!” … nee, echt. Klik. Ik heb er zelf trouwens ook iets over geschreven.

Seiko zegt van wel. :wink:

Ik heb zelf nooit problemen ondervonden met dit uurwerk en volgens mij is het best wel een breed gebruikt uurwerk, bij de Seiko duikertjes. Vandaar mijn opmerking “bewezen”. Voor mij persoonlijk in ieder geval. Je hoort mij niet klagen, wat overigens niet betekent dat er niet geklaagd wordt.

Ik voel je. Maar het uurwerk zit niet achter een zichtbodem en als het tikt zoals het tikken moet maakt het mij niet uit of er een ETA2824 of bijv. een SW200 inzit (veel gebruikte uurwerken in deze prijsklasse) tov. een 6R… Dat van die datumwissel vind ik persoonlijk niet storend. Ik heb liever dat 'ie er een uur over doet, dan dat 'ie ineens verspringt voor of ná middernacht en exact op middernacht heb ik zelden meegemaakt in deze prijsklasse. Dat zou wel leuk zijn. :sunglasses:

4 likes

Je bent zelf een zachte dooier.

2 likes

vjjQ6Bc

5 likes

:nerd_face: googel is prachtig he.

Ik moest even zoeken @CookieJar , maar ik heb de foto gevonden van de 143 en de 077 naast elkaar :
image

image

7 likes