Speedmaster cal.321 jaartal? en service?

Ik ben ik het bezit van een Omega Speedmaster cal. 321. Horloge is door mijn vader aangeschaft bij Siebel in Den Haag, jaartal onbekend maar zal tussen 65 en 69 geweest zijn. Heeft heel lang in de kast gelegen en ik ben er 20 jaar geleden een keer mee op pad geweest en toen wisten ze me te vertellen dat het een cal.321 was (tikgetal). Heb de laatste tijd steeds meer de behoefte om dit horloge te gaan dragen. Bij mijn weten is er nooit onderhoud geweest, wel een keer een glas vervangen wist mijn vader maar verder niet. Als ik dit horloge dagelijks wil gaan dragen (als aandenken aan mijn vader) heeft het wel een serieuze beurt nodig denk ik… De afwijking in 24 uur is ongeveer 8/9 minuten en dat is niet handig. Ik lees dat het op dit moment alleen mogelijk is om een service te laten doen bij Omega zelf? Het gaat mij eigenlijk alleen om de binnenkant, ik vind de wijzerplaat en de wijzers wel mooi zo lekker vintage. Ik heb twee vragen: kan iemand aangeven van wanneer dit horloge is? en wat zijn de tips ivm service? Wellicht misschien wel een goed idee om hem dan in Zwitserland een complete beurt te geven, wat is wijsheid in dit geval? Met vriendlijke groet, Hans

4 likes

9 likes

Jeetje. Wat een beauty.

Wat ik altijd begreep is zeker niet naar Omega sturen ivb met eventuele vervanging van onderdelen.

Beter is een lokale Omega gecertificeerde hersteller zoeken die wel onderdelen kan bestellen maar waar je wel mee in overleg kan om waar mogelijk onderdelen te behouden. Op dit forum zijn volgens mij @Horloge24 en @Floris155 twee die in deze categorie vallen en dan mis ik er iig nog een?

5 likes
3 likes

Scherp!

1 like

Dank voor deze informatie, zeer gewaardeerd! Overigens werkt de chronograaf wel… horloge loopt wel en ik draag hem af en toe maar heeft wel een afwijking van 8/9 minuten per dag en dat vind ik niet handig. Denk dat het sowieso een jaar of 40 niet gelopen heeft en ik vind het nog knap dat alles het nog doet. Wil hem wel behouden en een service uit laten voeren, schrok ervan dat ze bij Omega dan alles vervangen en dat is nu juist niet de bedoeling.

Niet opdraaien en dragen, er zal geen smering op de wrijvingspunten aanwezig zijn en extra slijtage is gegarandeerd!

4 likes

Hier is wel meer aan gebeurd hoor. De indexen zijn helder groen en wat “sloppy”, dus ooit eens opnieuw ingelakt. Onderdelen zijn ook via Omega Certified heel lastig aan het worden. André is ook al aan het typen, en die weet er nog veel meer van dan ik. Ja dat, dus. Dit uurwerk loopt op zijn laatste benen en er zal veel vervangen moeten worden.

1 like

Ik ga er niet aan beginnen, onderdelen is het probleem. Zoals eerder aangeven, Zuid Limburg vragen

1 like

Als je het serienummer hebt kan je hier vinden van wanneer die is;

https://www.ilovemyspeedmaster.com/productiondateprediction/

1 like

Ok duidelijk verhaal, met Zuid Limburg wordt bedoeld? Begrijp ik dat ze het bij Omega zelf wel nog doen? Het is voor mij beslist geen handel of bezit maar emotionele waarde dus wil het horloge gaan dragen en als het dan wellicht naar Omega moet ivm service dan moet dat maar… zou zonde zijn als mijn zoon tzt het horloge van opa niet kan dragen

2 likes

Ferry schweitzer

2 likes

Waar kan ik dat vinden? Moet ik dan de deksel van de achterkant afdraaien?

Ja, staat in het uurwerk.

1 like

Bij Omega zijn ze ook door de onderdelen heen. Ferry Schweitzer. Moet ik het spellen? :wink: Ferry heeft een bijzondere positie binnen Omega, waar ik niet over uit ga weiden. Maak er gebruik van nu het nog kan, want hij is ook geen 25 meer.

1 like

Ja is me nu duidelijk, zal hem contacten morgen. (en zal jullie op de hoogte houden)

5 likes

Het gaat je wel goed geld kosten, maar da’s de enige route.

1 like

Dank voor de cliffhanger hè.

6 likes

Daar kunnen ze toch de onderdelen van de 321b voor gebruiken?

1 like

Zelf openen zal ik ook maar overslaan… ik heb een knutsel doosje maar verder dan bandje vervangen of schakeltje erbij of eraf ben ik nog niet gekomen de afgelopen jaren.

1 like