Speedmaster only IV

Dankjewel!

Bedoel je hiermee dat het sowieso een discussie wordt, mocht er water in komen?

Is een omega service center niet de juiste weg als je zo min mogelijk discussie wilt in een geval van garantie?

In ieder geval, welke goede horlogemakers kunnen me hiermee helpen, waar jullie goede ervaringen mee hebben? Ik woon in regio Nijmegen-Arnhem.

3 likes

In Diemen zit Puttman juweliers een level 3 Omega service punt, je zou hier eens naar toe kunnen bellen om te vragen of ze dit kunnen doen. Naar Omega sturen gaat wel erg ver.

1 like

Het is een chronograaf waarbij je de pushers niet mag gebruiken onder water. Dus zit er water of condens in het horloge na het zwemmen: is het een slechte pakking of heb je per ongeluk de pushers ingedrukt. Die discussie dus. Met een duikershorloge heb je dit niet? Maarja Omega maakt ook Planet Ocean chronografen :man_shrugging:t3:

Een kennis van me had condens in zijn Speedmaster na het handen wassen. Dat is onder garantie verholpen.

1 like

5 likes

Toch blijf ik dat vreemd vinden. Net zoiets als die JLC Polaris (duikhorloge!) van vorig jaar hier op HF waarbij ze van de fabriek uit de pakkingen waren vergeten. :face_with_raised_eyebrow: Het lijkt me toch dat een horloge de fabriek niet verlaat zonder een druktest? Dat is bij Omega toch ook onderdeel van de METAS-certificering? Of doet alleen Rolex dat?

Edit: Je ziet weleens condens maar dit is gewoon een laagje water. :scream:

4 likes

Aaah ja, helder, dank. Ik probeer zo voorzichtig mogelijk te doen en geen pushers te drukken of de kroon te gebruiken (winden, verzetten), ook nadat ik uit het water ben voor een tijdje.

Je hebt gelijk, bij de nieuwe 3861 (METAS certified) wordt dat ook getest. Mijn voorbeeld was van een oudere 1861 APollo 17. Ik denk wel dat er een verschil is tussen het gebruiken van de pushers en condens onder het glas. Als de pakking van het glas lekt, dan krijg je condens. Als het water via de pushers naar binnen komt, dan is het uurwerk nat?

Wel of niet zwemmen; buiten het zwembad een bijzonder veelzijdig ding.

14 likes

:3rd_place_medal: :2nd_place_medal: :1st_place_medal:

32 likes

Mooi!

1 like

Wat blijft die zalig zeg ! :star_struck:

1 like

Thanks! Ja helaas kan ik de meeste releases niet eerste zien voordat ik het koop, dus het blijft af en toe een grote gok. Maar dit is wel één van de beste gokjes tot nu toe. Heerlijk horloge, bijna perfect!

2 likes

Toch wel een enorme upgrade tav van het vorige model qua band en draagbaarheid. Ik was al speedmaster fan maar deze is niet van de pols te krijgen vooralsnog, Stepped dial doet het em ook wel.

19 likes

Stepped dial is voor mij ook de reden om evt een overstap naar deze te maken! :slight_smile:

1 like

Dan ben ik wel benieuwd wat het bijna perfect maakt, wat zou wat jou betreft nog een verbeter punt zijn?

Zoals eerder al door mij gezegd; prachtig horloge!

Dank je! Het zit 'm in de kleine dingen zoals:

• Geen microafstelling (met knopje) in de sluiting, ook al draagt de band super.
  • De standaard 1861 Moonwatch doos, dus geen speciale knipoog naar het verleden. Omega staat bekend om de prachtige dozen bij hun special / limited editions en dan krijg je dit…Ook bij de platinum 321. De doos verdwijnt naar zolder, maar toch een gemiste kans.
  • Het prijskaartje

Niets bijzonders dus. En perfectie bestaat niet, je kan enkel heel dicht in de buurt komen zoals deze 321 Ed White.

4 likes

Ja zeg. Spijkers op laag water.

1 like

Speedmaster en een Colheita; een erg goede combo

11 likes

Potverdomme wat geil :clap:

1 like