De 310.30.42.50.01.001 heeft de geheel matte band met artikel 020STZ013434.
310.30.42.50.01.002 is de saffierglas uitvoering met twee gepolijste strepen in de band met artikel nummer 020STZ014752.
Dank je wel! Maar dit zijn toch de oude referentienummers van de stalen banden? Referentie 020Z017488 is één van de nieuw met de nieuwe verstelling in de sluiting.
Krijg bij de nieuwe band geen horloge waaraan hij zou zitten. Bij de huidige Speedmasters staan alleen nog de oude bandnummers met een logo dat ze niet te bestellen zijn…
Zal met 2 weken wel aangepast worden zodat ook duidelijk is wat ze leveren.
Duidelijk! Dank je wel. Mijn AD krijg ook alleen maar doorgestreepte winkelwagentjes te zien bij de oude banden. Kan je wel zien welke versie van de twee banden hoort bij referentie 020Z017488?
Wederom dank! Ik gok op de volledig geborstelde
Hoe dan? Gewoon besteld? En waarom niet in Nederland besteld?
Zo gaaf!
Gewoon wachtlijst
Nederland heeft geen Omega Boutiques
Klopt
Dus…omdat ik mijn Speedmaster 3861 als enige horloge dagelijks draag wil ik mezelf niet beperken als ik af en toe ga zwemmen. Dat komt niet vaak voor, maar bv. op vakantie houd ik liever mijn horloge om als ik even afkoel in het zwembad. (Hier is al genoeg over gesproken…kan dat? Ja en Ja. Grappig detail is dat de AD slechte ervaringen ermee had en me dit best sterk afraadde.
Omega raadt zelf aan de waterdichtheid eens per jaar te checken. Het horloge is bijna een jaar oud, dus ik dacht eens in te checken bij de AD waar ik het gekocht heb. Dat was een hele fijne ervaring, dus ik ging ervan uit dat dit ook wel soepel zou lopen.
Ze stellen voor om het horloge hiervoor op te sturen naar Omega. Dat lijkt me voor zoiets relatief eenvoudigs niet de eerste keuze gelet op de verhalen van lange wachttijden (en, prijs wellicht, maar dat is secundair).
Ik ben een beetje zoekende naar een alternatief. Wat kunnen jullie aanraden?
Thanks!
Pørnø
Ik begrijp dat ze niet de juiste apparatuur in huis hebben, maar opsturen naar Omega voor het testen van de waterdichtheid is wel heel erg overdreven. Neem contact op met een goed aangeschreven horlogemaker in de buurt (hoeft geen Omega service center te zijn) en vraag wat het kost om even de waterdichtheid te laten testen. Dat stelt niet heel veel voor. Ik zou dat ook met een nieuw horloge doen, je weet maar nooit of er iets mis is gegaan met de pakkingen. Dan kan je wel aanspraak maken op de garantie, maar het wordt altijd een discussie waar je niet op zit te wachten. Dat zal ook de ervaring van de AD zijn geweest (en hij of zij heeft ook geen zin in het papierwerk als het mis gaat met jouw horloge).
Wellicht dat @Horloge24 (iemand die er echt verstand van heeft) advies kan geven.
Mooie foto! Hel toffe combinatie, die dial
Dankjewel!
Bedoel je hiermee dat het sowieso een discussie wordt, mocht er water in komen?
Is een omega service center niet de juiste weg als je zo min mogelijk discussie wilt in een geval van garantie?
In ieder geval, welke goede horlogemakers kunnen me hiermee helpen, waar jullie goede ervaringen mee hebben? Ik woon in regio Nijmegen-Arnhem.
In Diemen zit Puttman juweliers een level 3 Omega service punt, je zou hier eens naar toe kunnen bellen om te vragen of ze dit kunnen doen. Naar Omega sturen gaat wel erg ver.
Het is een chronograaf waarbij je de pushers niet mag gebruiken onder water. Dus zit er water of condens in het horloge na het zwemmen: is het een slechte pakking of heb je per ongeluk de pushers ingedrukt. Die discussie dus. Met een duikershorloge heb je dit niet? Maarja Omega maakt ook Planet Ocean chronografen
Een kennis van me had condens in zijn Speedmaster na het handen wassen. Dat is onder garantie verholpen.