Watchcheck (Android).
Dat kan maar als je een overzicht wil hebben in welke positie het horloge in de min/plus loopt is een app die dat voor je bijhoudt inzichtelijker.
En nu niet weer gaan stunten ermee hè…
Hahahaha absoluut niet meer! Zojuist ook nog even wat krasjes weggepoetst die ontstaan waren door de val en nu is die weer pico bello!
Het leuke was dat @HorlogeHalle er ook was, zonder dat we het van elkaar wisten dat we een afspraak hadden gemaakt bij André. Hij wilde net weg gaan, maar ging gezellig weer mee naar binnen, dus het was een leuke kleine meeting. André liet het 3861 uurwerk nog vanuit onder de microscoop zien met alle uitleg er bij. Het was echt leuk!
Hahaha, nu valt het wel mee, gelukkig. Ik heb het equivalent van een 9-5 baan en ben in principe elke avond thuis; voorheen zat ik in 10 tijdzones per 12 dagen, soms
Ja, mijn voorliefde voor GMT/WT heeft daar wel mee te maken. Maar ook wel andere redenen. Maar dat is voor een ander topic
En leuk dat je nu een keer het uurwerk van je eigen Speedy hebt kunnen zien. Om toch even zeker te weten dat er geen ETA in zit.
Moonwatch undercover als zonnebloem
wat voor tape heb je hiervoor gebruikt?
Goed om te lezen! En André is een geweldenaar!
Hahahah nu je het zegt! De volgende keer zal ik de stukjes tape in de vorm van blaadjes knippen.
Ik gebruik hier elektrotape van de bouwmarkt. Kost een paar euro en je krijgt een hele boel rolletjes in alle kleuren van de regenboog haha.
Is dit dan die andere die geleverd was?
https://www.wristcandy.nl/horloges/omega-speedmaster-silver-snoopy-award-nl-2023-nieuw-2/
Ja er is zo iets als inlooptijd.
De olie moet verspreid worden de tandwielen moeten inlopen ten opzichte van elkaar. Zeker als hij een tijd stilstaat.En wat ook wil helpen is je horloge regelmatig demagnetiseren.
En om een goeie meting te krijgen moet je het horloge 2 weken constant dragen. En daarna je afwijking controleren. Is dit tussen de 0 s/d En +5s/d is hij binnen de tolerantie van Omega.
Zo niet terug naar je verkoop punt.
Ik heb hetzelfde probleem gehad.
Speedmaster uit 2019 2e hands gekocht en dit had 1 jaar niet gelopen. Afwijking was -9 per dag na 2 weken. Is onder garantie geheel geserviced in december 2021en loopt nu +1.
Dit is de Watch accuracy meter uit de Android playstore.
Caliber 3861 zou in principe bestand moeten zijn tegen 15.000 gauss, dus je zou er nog net een MRI scan mee in moeten kunnen zonder dat het uurwerk magnetisch wordt.
Klopt niet aan gedacht.dan zou ik helemaal snel teruggaan.
Mooi stukje informatie.
Het is niet dat ik een probleem heb met mijn horloge. Juist niet!
Alleen de dag nadat ik hem voor het eerst opgewonden had was er een afwijking van zo’n +5 a +6 seconde. Dat liep daarna terug.
Nu twee weken later loopt ie akelig nauwkeurig. Na 2,5 dag nu een afwijking van +1 seconde. +1 seconde over 2,5 dag lijkt mij erg weinig.
Jouw verhaal over het inlopen na lange stilstand kan dan de afwijking in het begin goed verklaren.
Zo zonde, meteen naar de GD terwijl sommigen echt als liefhebber willen hebben.
Ik vraag me af in hoeverre je vanaf het begin consequent het horloge hebt opgewonden, de nauwkeurigheid neemt af naarmate de gangreserve lager wordt.
Daarnaast is de positie van je horloge door de dag verschillend waardoor die de ene dag meer in 9 up loopt en de andere dag dial up (bv achter je laptop).
Als je niet aan het begin een basiswaarde van elke positie hebt om te vergelijken met wat de huidge waardes zijn in dezelfde posities is het IMO lastig om precies te zeggen of het uurwerk “veranderd” is.