Nog steeds blij mee

Gefeliciteerd
Ergens deze maand of volgende maand zou de verstelbare sluiting (slechts 2 standen net als de huidige) ook uitkomen. Alhoewel dat alleen echt relevant is voor een horloge dat je dagelijks draagt.
Nog even een plaatje erbij als we het hebben over lekkere banden (de 1450):
zoals je zegt is de huidige ook verstelbaar…heb je het hier over verstelbaar zonder de pushpin te gebruiken?
Ik gebruik de 3861 dagelijks, dus daar zou ik eventueel misschien potentieel wel oren naar hebben!
Ja klopt, het is dan uiterlijk dezelfde sluiting maar dan daarin een drukknop waarmee je het 1 standje kan verstellen. Dus net een paar mm verschil. Jammer dat ze niet drie klikjes hebben gedaan. Gregory Kissling (Omega Vice President of Design) gaf tijdens de GTG in Noordwijk aan dat het enkel voor comfort is en niet om de band in te korter of langer te maken. Daar ben ik het niet mee eens, soms heb je net twee extra standen nodig op warme dagen. En de sluiting is vrij kort, dus had prima iets langer gekund, maar dan werkt het verspringen niet goed denk ik (het is gewoon van springbar naar springbar klikken). Maar goed, de nieuwe sluiting komt er dus snel aan volgens hem. Het werd mij niet duidelijk of het dan een nieuwe referentie wordt. Maar het is wel los te koop en volledig compatible. De sluiting zit ook al op de Chronoscope, maar dat is heeft een iets andere bandaanzet. De prijs is nu ergens rond de 190 euro (zal wel meer zijn binnenkort).
Hier hetzelfde “systeem” op mijn flatlink band:
Thanks voor je antwoord! Hoewel ik het niet erg fraai vind uitzien, vind ik op een warme dag een gaatje extra wel lekker. Inderdaad, een extra gaatje was helemaal fraai geweest.
Ik ga dit toch zeker even in het achterhoofd houden, dank voor de tip!
Yeahhh best of both worlds:
Kast waar de mitsukoshi plaat in past en band van de nieuwe 3861 speedy.
Wat een verschil aan bandje kan maken zeg!
Prachtig. Omega maakt ik weet niet hoeveel special editions van die speedmaster, maar eigenlijk zouden ze gewoon een goede panda-versie als deze in de markt moeten zetten.
Liever niet, nu is dit iets wat je relatief weinig ziet. Dan is het speciale er wel af
Graag gedaan. Wat vind je er niet fraai uitzien? Dit is sowieso een andere sluiting (zie foto hieronder), niet dezelfde als die op de Moonwatch zit. Ik weet ook niet waarom ze die uitsparing aan de zijkant hebben gemaakt. Ook geen idee hoe die van de 3861 Moonwatch eruit komt te zien. Hetzelfde als de Chronoscope denk ik.
Lastige, eerst kwam de Mitsukoshi (2003), een jaar later de Apollo 11 en jaren later de Tokyo panda. Ik denk dat ze er nu wel klaar mee zijn. Ik ben het wel met je eens dat zo’n pandawijzerplaat als de Mitsukoshi schittert in eenvoud en echt wel heel erg mooi is voor in de standaard collectie.
Mitsukoshi
Apollo 11
Tokyo
Die drie plaatjes onder elkaar is bewijs genoeg. Gewoon een panda in de standaard collectie en kappen met die limited edition onzin. Zijn 3 praktisch dezelfde horloges, maar allemaal o zo speciaal en gelimiteerd. M’n reet.
Dat smallere/verjongde deel van de laatste schakel voor de sluiting, als je de band op het buitenste gaatje van de sluiting vastzet.
De laatste limited edition was 3 jaar geleden
Bijzonder achterwerk heb je dan!
Ja dat is inderdaad niet heel mooi gedaan, lijkt hetzelfde te worden? Of zit de verstelling meer in de sluiting zelf en niet aan de buitenzijde. De springbars zitten dieper in de sluiting.
Zie Fratello foto:
veel plezier met jouw mooie combi
Nieuwe band binnen voor mijn Speedmaster Reduced. Ik moest er even aan wennen, zo’n nette croco band, maar ik begin het steeds mooier te vinden. Wat vinden jullie?
Was zelf ook op zoek naar een bruine band voor mijn Reduced.
Vind de kleur wel mooi, maar ben zelf niet zo van choco print.
Twijfel zelf om onderstaande te bestellen:
Croco print fijn die auto correctie.