Heel veel omzwervingen gemaakt, maar dit zijn de constanten. Niet super origineel, dat geef ik toe, maar niet voor niets ‘klassiekers’.
Eerst verliefd geworden op de SPB149 en gekocht omdat deze SLA buiten bereik lag (net als de Speedmaster) Later op het forum ingeruild voor deze grail, nog steeds erg blij mee!
Mijn eerste Speedmaster relatief goedkoop op de kop getikt
Altijd gezegd dat dit mooi was ondanks er veel zeiden, ooit wil je een Pro en zo geschiedde. Deze verkocht met iets winst, wat bijgelegd en begin 2022 via via heel scherp bij een dealer kunnen kopen.
Ik zou in jou geval;
ook voornamelijk het forum in de gaten houden voor de Speedmaster, hier zie ik ze regelmatig voor nette bedragen voorbij komen. De prijsstijging de laatste tijd gaat naar mijn mening nergens over.
Wist niet dat de Mark II wijzerplaat in de Speedmaster kast past.
Helaas wel
Zekers. Voordat de horlogehobby serieuze vormen begon aan te nemen liep ik voornamelijk met wat quartz chronografen om de pols. Toen ik in 2014 voor het eerst in Zwitserland was, zag ik in Interlaken de Speedmaster in de etalage liggen en was op slag verliefd.
Nog niks wetende over het horloge zelf - en over Omega überhaupt - ging ik me er een beetje in verdiepen en sindsdien blijft het in mijn hoofd spoken.
Conservatief en saai… maar dat is inderdaad waarom ze zo tijdloos en klassiekers zijn. Ik houd er van
Leuk om te lezen. Ik denk dat mijn omzwervingen ook zo vergaan op dit moment. Eerst begonnen met (veel) betaalbare horloges en langzaam ben ik aan het opschuiven naar het luxere segment.
Ja, ik heb er een, de nieuwere zonder tekst, op mijn 145.022 69-74 kast. De extra O ring in het deksel heb ik eruit gehaald want die raakt de uurwerkhouder (ring). Van iemand die een jonger model kast heeft ( 80`s ) weet ik dat hij met de extra O ring wel goed past. Die extra O ring is niet nodig voor de waterdichtheid.
Hij heeft die "knik’ step in de ring zoals bij de 105.012 en je zit zowat in het uurwerk, zo dicht erop is het saffier.
Weet iemand of dit ook past op speedmaster date met ref 323.30.40.40.06.001? Vind het wel mooi om de valjoux 7753 te kunnen zien.
Jazeker, heeft meer met caliber te maken en de wijzerplaat voetjes, en 861 en 1861 past ook op elkaar. Je hebt wel een andere uurwerkhouder ( ring ) nodig voor een moonwatch kast t.o.v een Mark II want die voor de moonwatch heeft een andere maatvoering en een “binnenring” waar de stofkap op past.
Dat lijkt mij niet passen want het is een geheel andere kast.
Opgelost. Dank je.
Gisteren na werk even de Speedmaster aan een druktest laten onderwerpen. Omega schrijft jaarlijks een check voor en omdat ik er ook mee te water ga ook een beetje peace of mind (ondanks het een momentopname is)
Ik vind ze ook echt leuk dragen!
Oi oi oi
Ik heb als Speedmaster noob nog een vraag:
Ik kwam zojuist een Speedmaster tegen bij de juwelier om de hoek. Deze komt uit 2001 en heeft net een recente beurt gehad. Ik kom hier vaker over de vloer dus we hadden een leuk gesprek. Ik heb nog wel even een vraag over het resetten van een caliber 1861.
Deze “snapt” toch terug op zijn plaats? Toen ik er mee ging spelen en de chronograaf wilde resetten, gleed die terug naar de 12. Een andere keer “snapte” de secondewijzer terug naar de 12. Het is jammer dat ik geen filmpje kan laten zien, maar jullie snappen vast wel wat ik bedoel.
Ik dacht namelijk dat bij het resetten de secondewijzer niet naar de 12 gleed bij de 1861.
Deze juwelier staat bekend om echte merken te verkopen, maar ik twijfel bij deze Speedmaster of die wel echt is vanwege het glijden van de secondewijzer.
Deze lijkt me gewoon echt, neppe Speedmasters springen er meteen uit.
Het serie nummer even opzoeken. Ik kan het niet lezen maar staat op de lug.
Ik vind deze band steeds mooier worden, mag ik vragen welke ’ flatlink’ dit is?
Waar zou je dan het serienummer moeten nakijken, als ze een neppe maken met een serienummer van 'n echte weet je toch ook niet veel meer?
Dit is de uncle Seiko flatlink alleen is de clasp cover geswitcht met 1 van omega