Speedmaster only IV

Inderdaad! :ok_hand: Omega heeft ook de FAQ geüpdatet op de website.

5 likes

Lift off van Apollo 11 exact 54 jaar geleden:

15 likes

Ondertussen bijna 6 jaar in bezit, gekocht voor mijn 30ste verjaardag. Gaat vermoedelijk niet meer weg, er is al veel gekomen en gegaan maar ik wordt toch altijd blij met deze om de pols.

17 likes

:joy:Dat mag dus inderdaad precies niet. Opwinden van het uurwerk overigens ook niet.

Dit kan wel gewoon inderdaad; 50m = 50m. Populair gezegd is dit mijn GADA watch, of daily “beater”.

Ik moet er ook wel bij zeggen dat de horlogemaker van het omega service center ook een heel betoog afstak waarom enkel een druktest niet voldoende was en je eigenlijk alle pakkingen, kroon en drukkers moet vervangen (ondanks het advies in het boekje bij het horloge om jaarlijks te laten checken). Daarnaast vertelde hij me dat het een momentopname is en als ik het horloge stoot of toch de drukkers gebruik ik er niks aan heb. Allemaal logisch en waar. Uiteindelijk neem ik het risico.

2 likes

Ik hou het bij deze hoeveelheid water :sweat_smile:

12 likes

Ja het blijft een lastige discussie denken ik, Speedmaster en WR. :sweat_smile: Ik wil de eerste Speedmaster ook weleens zien die 50m de diepte wordt meegenomen. Zijn daar al filmpjes van? :cowboy_hat_face:

3 likes

Is een grapje :upside_down_face:

Dat is een interessante vraag. Eigenlijk zou Omega zelf dat het beste kunnen laten zien. Zou de discussie ook meteen ophouden.

2 likes

Volgens mij heeft Buzz Aldrin er ook een

Hij weet in ieder geval hoe laat het is

6 likes

Buzz met twee(?!) X-33’s en een Apollo 11 50th vandaag. Altijd weer baas boven baas.

3 likes

Ik had ook gewoon niet even op google moeten checken welke het ook alweer waren :stuck_out_tongue:

Ja, als je achterwerk op de subdial staat dan is dat het minste wat Omega kan doen, misschien heeft hij wel 1 of 1969 als LE nummer.

Hij zal ook nog de originele gouden hebben naast de moonshine:

image

1 like

Lekker. Daarvoor heeft ie nog plek op z’n bovenarm…

Ik weet wel wat ik aanzwengel :sweat_smile:
De mijne komt vaak niet verder dan handen wassen en een regenbui.

2 likes

Als we dan echt gaan muggenziften :stuck_out_tongue_winking_eye:

50 Meter onder water… ok, maar dan durf ik er niet mee 50 meter diep te gaan zwemmen aangezien zwembewegingen ook een bepaalde druk opleveren en je 50m onderwater dan meer druk creëert dan het horloge aan kan :grin:

Maar goed… mocht die ooit gaan komen

… dat dus :joy:

2 likes

Dat gaat allemaal geen probleem zijn. Omega garandeert dat echt niet zomaar zo expliciet als je zwembewegingen vervolgens een probleem zouden zijn. Zal ook nog een goede zekerheidsmarge inzitten. En in ieder geval is zwemmen of normale dieptes zeker geen probleem.
Maar goed, mensen maken zich soms teveel zorgen.

5 likes

Is WR eigenlijk een onderdeel van de METAS tests? Kan iemand eens checken op zijn uitdraai van een Speedmaster?

2 likes

Volgens mij wel. Bij een Metas test wordt het horloge oa letterlijk ondergedompeld in water en voeren ze de druk op.

2 likes

Yep:

1 like

Aha kijk aan, duidelijk! :ok_hand: Ik wist trouwens niet dat “Apollo 11 50th anniversary” ook al METAS was. Maar op zich natuurlijk logisch, want die heeft ook al het 3861 uurwerk.

2 likes

Yep, de prijsstap toen was daarom juist zo heftig met de standaard 1861.

2 likes