Nog steeds geen rumors over een nieuwe Speedy special he?.. Omega laat het ene na het andere jubileum aan zich voorbij gaan.
Nope, lijkt me toch echt over en uit.
Echt wel een gemis. Ik zie Fratello ook alleen nog maar tig bandjes en pouches uitgeven. Zo benieuwd wat voor ideeen Robert had voor een ST3. Het leek zo dichtbij te zijn vorig jaar!
Edit: Dat is toevallig! Fratello heeft net een artikel gepubliceerd over dit onderwerp.
Jullie hebben het steeds over de secondewijzer, maar het gaat toch over de chronograafwijzer?
Als die niet als een malle terugspringt naar 12 moet je erbij weg blijven vind ik.
Ik ben vandaag nog even terug geweest, omdat ik dat had afgesproken. De chronograafwijzer liep nu voor geen meter. De juwelier heeft hem gelijk uit de handel genomen en teruggestuurd naar de horlogemaker.
Ik heb ze vriendelijk bedankt en inderdaad gezegd dat deze Speedmaster het niet gaat worden.
“can be worn for swimming (with vigorous movement)”
Hier staat wat een snelheid van 36km/u zwemmen aan dynamic pressure doet;
Over waterschade gesproken:
als het bij alleen service en wijzerplaatvervanging blijft heeft die geluk;
DIA 304 MET I MET LUM 44.25 9904 BLUE 064WKZ005194 $1,100
DISC MINERAL GLASS MOONPHASE BLACK 064TNZ005382 $1’184.00 (its crazy the little moon disc is more than the dial)
67WZ000433 | KIT HANDS SPEEDMASTER $121.00
Plus any of the other parts that are damaged from water ingress, and the standard service charge.
Modern Omega movement parts can be expensive. A balance complete for this watch is $918.
Is hij dieper gegaan dan 50m?
Hij heeft het over een regenbui, maar met 6 jaar zonder service en/of jaarlijkse druktest zal het ook gebruikers error zijn. Vreemd dat iemand niet meteen actie onderneemt.
Tsja, met alle respect, maar een druktest is ook maar een test. En je zou toch mogen verwachten dat rubber-seals wel meer dan 6 jaar meegaan. Want hoevaak voer je een service uit bij Omega? Iedere 10jr toch?
Eens, verhaal roept desondanks toch vragen op hoe het precies zover heeft kunnen komen.
8 jaar is mijn gedachte, maar ben weer opnieuw begonnen met tellen voor mijn Speedy dus zal het pas rond 2030 meemaken.
Gezien de schade door “slechts” een regenbui, dan vraag ik mij af of er überhaupt nog wel een seal aanwezig was
Lijkt mij ook. Zo’n moment opname zegt relatief weinig. Mooi als je horloge de test haalt, maar wat als het een week later fout gaat?
Omega adviseert elke 5 a 8 jaar een servicebeurt.
Klopt helemaalm en dat zegt het omega service center (level 3) waar ik was ook. Het is ook logisch; je meet of het horloge vervormt onder boven- of onderdruk op een bepaald moment. Dit zou in theorie zelfs kunnen zijn met het achterdeksel deels losgedraaid. Mocht het horloge beschadigen nadien kun je ervan uitgaan dat de test niet meer geldig is.
Hij vertelde me:
- eens per jaar druktest laten doen (zoals Omega voorschrijft)
- na drie jaar de pakkingen, kroon en drukkers vervangen
- drie jaar daarna de reguliere onderhoudsbeurt (ik gebruik het horloge elke dag, zou wat langer kunnen begreep ik).