Dank je! Nee, ik heb een hekel aan stalen aftermarket hommage banden op mijn horloges (maakt het leven wel eenvoudiger en goedkoper ). Dit is geen oordeel over anderen die dit graag doen, ik vind het echter afdoen aan de beleving. Plus, ik had deze band er al opzitten voordat alle replica banden op de markt kwamen.
Dit is dus een echte Omega 1450/808 band uit de jaren ‘80. Buiten dat het fantastisch staat, is het een leuke knipoog naar de eerste Radial Speedmaster (waar de ST1 op gebaseerd is), die begin jaren ‘80 meeging op de Space shuttle missies.
Ik had eerst een 1175/640 erop gezet uit exact 1981, toen de Space Shuttle de eerste missie vloog. Maar de 1450 is in alle opzichten een betere band. Het was de tweede Omega band die met volledig solid links is opgebouwd. De 1447 was de eerste en lijkt enorm op de 1450.
Toen ze dit artikel uitbrachten, kon je nog niks met de nieuwe sluiting want je moet ook de sluiting schakels erbij bestellen. En deze stonden lange tijd op “not available”. Weet iemand of dit inmiddels is opgelost? Wellicht onze held @Horloge24
Ik heb inmiddels contact gehad met S&C. Zij geven aan dat er een compleet nieuwe band nodig is. Ik heb vermeld dat volgens Fratello artikel 117Z017553 zou moeten passen op de huidige Speedmasters met 3861 uurwerk. De inkoopafdeling van S&C meldt anders.
Ik ben nu zelf ook een beetje verward, aangezien ik in het filmpje ook zie dat de clasp (waarbij de sluitstukken al in de clasp zitten) toch wel degelijk past.
Hihi, ik moet binnenkort even in Utrecht zijn en zal eens binnen lopen. Ook vlieg ik binnenkort naar Engeland, dus ik kan ook eens langslopen bij de Omega Boutique op Schiphol en anders kan ik het later altijd proberen in Interlaken. Of in Biel zelf? Ik ben namelijk van plan om naar het Omega museum te gaan. Nog kansen genoeg dus en het heeft niet direct haast.
Oooh echt! Dat maakt het nog veel cooler. Ik vond het al heel mooi er op staan en dat het een originele is maakt het nog veel specialer. Past super goed bij de Speedy Tuesday (dat is toch wel een beetje mijn favo geworden, helemaal op bracelet).
Dat zijn een stelletje kruideniers met 0 verstand van dit soort zaken. Gewoon vragen of ze het onderdeel kunnen bestellen en geen kletspraat accepteren. Anders via een andere Omega dealer of certified watch maker.
Precies, dat is dus het probleem. Wellicht dat het inmiddels wel kan of dat het inderdaad onderdeel is van de sluiting. Lastig in te schatten zo.
Ik zou het als eigenaar echt zonde vinden. Ik ben er een paar keer geweest (in Den Haag) en nu dus de klantenservice gecontacteerd, maar ik krijg inderdaad het idee dat ze totaal niet geïnteresseerd in me zijn als potentiële nieuwe klant.
Ik heb nog een extra vraag gesteld of de tussen-links, hetzij deze links nep/ingegraveerd zijn (die naast de mid-link) brushed zijn of gepolijst zijn, of niet aanwezig zijn. Bij de oude clasp op de compleet brushed bracelet zijn de tussen-links ook brushed (zie foto).
Klopt. Je hebt dan nog Gassan en op Schiphol zit een Omega Boutique. Alleen die laatste zit achter de douane in het Non-Schengen gebied, dus zonder ticket naar een Non-Schengen gebied kom je er niet
Die ken ik niet. Ik weet wel dat Eugene van Baal,Van Willigen en Van Hell ook Omega AD waren (dit zijn voor mij bekende juweliers waar ik voorheen kwam), maar Omega had klaarblijkelijk besloten om nog maar met een paar AD’s verder te gaan. Met de eenpitters werd dus mee gestopt.