Speedmaster only IV

De anderen weet ik niet zeker maar van Willigen is nog steeds AD op dit moment, althans twee weken geleden iig nog wel.

1 like

Ah… een comfort conversion kit, zonder comfort :joy:

Ik ben benieuwd naar je ervaring of die past! Oh… en zou je ook kunnen vermelden of de tussen-links brushed of gepolijst zijn? :blush:

1 like

Klopt, maar volgens mij neemt Omega afscheid in NL van AD’s die in steden zitten waar ook S/C zit, dus dat zou betekenen dat van Willegen er ook aan moet geloven binnenkort.
Het merkenpakket is volgens mij ook niet op het niveau dat Omega wenst.

1 like

Ik had tot okt '22 mijn aanbetaling voor een Snoopy 3 bij Van Willegen DH staan maar dat is teruggestort toen ik door hun per mail geïnformeerd ben dat ze per 1-1-2023 geen AD meer zouden zijn.

1 like

Je hebt inderdaad gelijk. Als ik de kaart bekijk van alle AD’s is Van Willigen nog steeds AD, volgens de website van Omega.

Dat gerucht heb ik ook gehoord van een ex-AD haha. Die deed even een boekje vol ongenoegen open welke kant Omega op wilt gaan :see_no_evil:

Of anders net over de grens? In luik zit een fijne.

die is aan het verbouwen of Antwerpen?

3 likes

Ik dacht inderdaad dat ze al gemeld hebben gekregen dat ze geen AD meer zijn maar dat ze dit jaar een soort uitloop hebben en daarna stopt het definitief.
Die Snoopy 3 krijgen ze dus niet meer omdat die naar AD’s gaan waar Omega verder mee gaat.

Kahle Laren en Pertijs Breda blijven vooralsnog wel AD dacht ik.

Maakt toch niet meer uit, geluk bij een ongeluk dat ik daardoor voor de A386 50th anniversary als sluitstuk kon gaan.

2 likes

Deze pracht binnen gekregen voor full service, wat een juweel. Met cal. 321. :hugs:

18 likes

Mooi hoor !
Uit welk jaar is deze ?

Geen idee eigenlijk, ergens jaren '60, moet het laten opzoeken bij Omega om juiste jaar te laten bepalen.

1 like

Via deze site is het ook redelijk nauwkeurig;

https://www.ilovemyspeedmaster.com/productiondateprediction/

Omega boutique schiphol is ook onderdeel van gassan. Maar je kan via Gassan service center gewoon bestellen zei een medewerker laatst.

1 like

Zo mooi die oude Speedmasters !

Ik dacht dat je online op basis van het serienummer wel kon vinden hoe oud een Omega Speedmaster is ?

Klant wou dit op een officieel document ontvangen.

Volgens de site is hij van feb. 1967 :wink:

2 likes

Hopelijk wordt het EOA weer opgestart in de toekomst of is er iets anders beschikbaar wat afdoende is voor de klant?

1 like

Dat is bizar ……. ik ben geboren in februari 1967 ……… als ie ‘m ooit weg doet ……

1 like

Hier ook een 1450/808 die origineel op deze 3590.50 kwam. Verreweg de mooiste band op de Speedy in mijn optiek.

Archieffoto want hij ligt in de kluis

19 likes

Mijn vriendin is inmiddels op de hoogte van de Moonwatch. Tot haar vervelends toe heb ik haar over de Speedmaster Professional verteld. Na vele “hmmm” en “ja ja” te hebben gehoord zag ik haar afdwalen en toen nam ze laatst onderstaande foto.

Even vergeten dat voor een niet horloge-nerd mijn verhaal ontzettend saai was, dacht ik dat mijn verhaal bij haar het ene oor in ging en het andere oor weer uit. Dus ik dacht dat ze van het hele verhaal niks had meegekregen.

Niets was minder waar. Gisteren kwam ze aan op Utrecht CS. Omdat er geen treinen reden tussen Utrecht en Apeldoorn moest ze de bus nemen, maar die was net weg (fijne aansluiting haha). Omdat de volgende bus veel later kwam, belde ze me op om te vertellen dat ze even wat op Hoog Catharijne ging eten en ze pas ver na etenstijd thuis zou zijn.

Toen ze eenmaal thuis was gekomen kwam ze met een grote Lego tas thuis! Ze was klaarblijkelijk ook naar de Lego Store gegaan en had de Lunar Lander voor me meegenomen als cadeautje!!! Kennelijk had ze toch wel wat gehoord van mijn verhaal want ze zei: “Zo, nu past je horloge mooi bij deze set”. Ze mag blijven :rofl:

42 likes

She’s a keeper! Beiden! Of alle drie.

1 like