Prachtig. Op de shortlist…
Hi ik heb net op de site van omega gekeken en de speedmaster is 200 euro duurder geworden.
Ik heb er gelukkig 1, maar kan me voorstellen dat het op den duur niet meer te doen is.
Het is voor mij nog steeds een van de mooiste horloges.
De saffieren versie volgens mij zelfs 300 euro. Is nu list 8900 euro.
Op dit tempo is de saffier volgend jaar 10k. Ben blij dat ik tijdig voorzien ben van de Omega modellen die ik wilde hebben. Tegen de huidige listprijzen zie je mij niet zo gauw meer eentje kopen.
Dat lezen wel al jaren maar ik geloof dat de gehele horlogeindustrie daar toch weinig last van heeft.
(en ik deel je mening)
En op dit tempo is een gemiddelde Rolex a list zelfs goedkoper dan een Speedy.
Denk dat er nog wel aardig wat rek in zit, zeker zolang Rolex bij de AD amper te krijgen is.
Wel een gevaarlijk spel als Omega het te ver doorvoert. Is goed duur aan het worden.
Dat denk ik ook. Nu is het nog te doen, totdat het weer makkelijker wordt om een Rolex bij de AD te kopen. De echte gekte is er toch al een beetje af.
Genoeg over Rolex. Benieuwd wat Omega nog gaat presenteren dit jaar. Wel erg stil dit jaar. Op een serie blauwe dials na.
Ik hoop nog wel op een Seamaster 300m met een lug to lug van max 48mm en een nieuwe band met taper. Dat zou gaaf zijn.
Volgens mij wordt het ook wel weer eens tijd voor een nieuwe Planet Ocean, een update dan. Geen limited editions.
Ik hoorde wel al eerder hints vanuit RJ Fratello dat er een band met taper aan te zit te komen voor de Seamaster 300m. Dat is al even geleden, maar er lijkt dus wel iets aan te komen. Ik denk dat een andere band al een wereld van verschil zal zijn voor de draagbaarheid van de 300m. Ik heb hem nu 3 keer gehad en hij trekt me nog steeds / alweer. Dus bij een goede update ga ik zeker voor de bijl.
Als je de lijn doortrekt zou de 300m in 2024 aan de beurt zijn voor een update.
Ja die was volgens mij vorig jaar of het jaar daarvoor al aan de beurt. Omega is de laatste twee jaar vooral druk met prijsverhogingen lijkt het.
Prijzen voor de standaard Speedy Pro’s zijn nog prima te rechtvaardigen.
De gouden modellen daarentegen…
Dit was een van de grote motivaties voor mij om vorig jaar de nieuwe saffier te kopen. Ik wist dat dat dé speedmaster was die ik wilde hebben. Een 1861 was geen optie meer.
Maar de list prijs was toen 7600 en met een beetje korting net onder de 7K te krijgen. Dat vond ik al echt op het randje. Nu a 8900 rond ik mentaal inderdaad inderdaad al af naar 10K en dat is het gewoon echt niet waard.
Wie kan mij uitleggen waarom witgoud 15k duurder is dan geelgoud
Ik heb die witgouden eens omgehad en in niks voelt het als een horloge van 60k. Gewoon exact dezelfde afwerking als de stalen versie, scherpe band ook best, echt onbegrijpelijke prijs. Wel hele mooi dial in het echt, maar die kan je ook krijgen voor bijna 15% van de prijs op de Tokyo rising sun.
Leuk, maar niet heel boeiend. Zo’n zelfde marketingverhaaltje hebben ze ook bij moonshine gold dus ik zie de 15k verschil nog steeds niet.
domme vraag misschien, maar hoe vaak kan je zoiets doen?
Geen idee eigenlijk maar het krast niet dus je haalt er geen echte laag vanaf