Dankje! even kijken of ik deze ergens used op de kop kan tikken.
Voor alle banden ga je nu al richting de 800 euro, maar wel heel goed gemaakt.
De '57 Speedmaster band past ook zonder problemen op de 1861 kasten. De eindschakels steken iets uit maar het geeft wel een mooie look.
Hier op de Ultraman:
Hoe het uitsteekt:
En de Apollo 11 50th Anniversary band heeft dezelfde looks, maar dan steken de eindschakels niet iets uit. Dan moet je wel het lipje van de eindschakels iets vijlen of heel dunne springbars gebruiken.
Hier die band op de Snoopy 50th:
Ook oudere banden passen vaak goed, zoals de 1479 (helaas bijna net zo duur geworden als de nieuwe banden), hier op een 3590.50 Speedmaster waar het origineel op geleverd werd. Ik heb het ook 1861 Speedmaster gemonteerd, ook hier heb je aangepaste springbars nodig of je moet weer iets gaan vijlen.
Amen! Zeker geen populaire mening hier op het forum, maar ook ik doe geen namaak aan mijn authentieke horloges.
Op mijn ST1 heb ik een authentieke 1450 gezet, maar dat was voordat de namaak op de markt kwam. De prijzen van een echte complete 1450 gaan al richting de 2000 euro.
Lekker hè? Het heeft het horloge net even iets meer.
Ja eens. Lekker iets meer gewicht in de clasp ook, merk dat het horloge nu beter in het midden blijft zitten.
Ja helemaal eens!
Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik me moeilijk aan de indruk kan onttrekken dat het een andere staalsoort is. Heb de niet-verstelbare sluiting anderhalf jaar dagelijks gedragen en daar zitten slechts krassen op. Heb de nieuwe sluiting een paar weken en er zitten al diverse âhakkelsâ in de afgeschuinde stukken. Kan toeval zijn, maar viel me recentelijk op. Ik heb niet de indruk dat ik hele andere gekke dingen doe ineens.
Dat denk ik. Ik heb in ieder geval nergens last van.
Hallo kenners en liefhebbers.
Lees al een tijdje mee op het forum. Heb nog niet veel gepost dus wat dat betreft ben ik vrij nieuw hier.
Omega Speedmaster heeft altijd mijn aandacht gehad. En dan met name de Professional 3861 Saffire.
Nu zit ik op Chrono24 te kijken en als ik op dit type filter bijv. op bouwjaar 2022 in NL dan vindt ik een zestal horloges variĂŤrend in prijs van 6299 tot 7250. Van allemaal is de staat âzeer goedâ.
Waar zit dit prijsverschil in? Toch in de staat van het horloge ondanks dat ze allemaal âzeer goedâ zijn of heeft het te maken met het type verkoper, particulier of professioneel?
Zijn er verder nog specifieke zaken waar ik op moet letten mocht ik een dergelijk horloge aanschaffen?
Alle informatie is welkom.
Heb je een link naar de C24 lijst, en heb je hier al in het blauwe gedeelte gekeken?
Voor 7250 kan je met goed zoeken ook wel een gloednieuwe krijgen.
Dan hoef je ânergensâ op te letten, behalve het ophogen van je pinlimiet.
Ik heb geen idee. Ik heb wel wat haarlijntjes op de nieuwe clasp zitten, maar dat komt doordat ik zelf de clasp op een steen had gelegd en het horloge een beetje had verschoven toen ik een foto maakte. Verder heb ik niet echt het idee dat de clasp âkwetsbaarderâ is.
Hoi en welkom!
Voor deze prijzen zou ik ook zeker even langsgaan bij wat juweliers/ADâs die de Speedmaster verkopen. Als je er naar vraagt, is het altijd wel mogelijk om wat korting te krijgen en kun je ergens tussen deze prijzen gaan uitkomen. Dan is die dus nieuw!
Ik zeg hetâŚ
Vraag sowieso een foto van de binnenkant van de sluiting, je wil degene hebben met snelverstelling.
Deze is nieuw nieuw voor 7120:
https://www.juwelier.nu/product/speedmaster-moonwatch-professional/
Je kan Kremer in Emmen eens bellen. Hij heeft soms ook scherpe deals voor nieuwe horloges. Ik heb er mijn 3861 gehaald.
@JoBe Zeker de moeite waard! Emmen ligt voor mij niet in de buurt, maar ben er toch heen gereden, want dit horloge wilde ik toch graag eens passen en in het echt aanschouwen.
Wat een leuke ervaring was dat! Hele aardige kerel en zijn vader kletst ook honderd uit.
Het was niet een standaard AD ervaring zoals bij S&C of Gassan. Daar wordt je overigens keurig en netjes geholpen en ze zijn heel correct, maar het is mij iets te stijfjes. Ik voel me dan een beetje ongemakkelijk. Bij Kremer was het gewoon een oude jongens krentenbrood situatie.
Er staat een nieuwe op MP voor 6950 en die is verkoper is betrouwbaar. De mijne daar ook gehaald en de prijs was nog onderhandelbaar.