Hoe werkt zo’n app eigenlijk? Waar haal je die data vandaan? Want 3,9 seconde afwijking is een wel heel nauwkeurige waarneming met het blote oog.
Bij mij komt ie door het delen van de afwijking over een periode in seconde door het aantal dagen dat de periode telt. Krijg je decimale getallen van. Is inderdaad een meting met het blote oog, dus inderdaad niet teveel waarde aan hechten; je kunt er op zijn best mee zien dat het horloge -0+5s. per dag mee loopt. Houdt het zelf bij met google sheets, elke keer dat ik mijn horloge even gelijk zet met de atoomklok.
Dat is zeker waar. Alleen ben je steeds bezig met UTC - LT omrekening.
Nu snap ik ook je extra voorkeur voor GMT en world timers. (in je profiel)
Je moet als de secondenwijzer de hele minuut aantikt op een knop drukken, als je dat 1x per dag doet zal je in de app de afwijking zien.
Ik heb een tijdje een app gehad (ben de naam kwijt), maar dat werkte dus consequent niet…vond ik zo gek. Welke gebruiken jullie?
Toen ben ik het maar zelf in sheets gaan bijhouden omdat ik toch de info heb bij het corrigeren. Ik meet als ingenieur wel meer betrekkelijk nutteloze dingen in het leven dus dit kon ook nog wel
Watchcheck (Android).
Dat kan maar als je een overzicht wil hebben in welke positie het horloge in de min/plus loopt is een app die dat voor je bijhoudt inzichtelijker.
En nu niet weer gaan stunten ermee hè…
Hahahaha absoluut niet meer! Zojuist ook nog even wat krasjes weggepoetst die ontstaan waren door de val en nu is die weer pico bello!
Het leuke was dat @HorlogeHalle er ook was, zonder dat we het van elkaar wisten dat we een afspraak hadden gemaakt bij André. Hij wilde net weg gaan, maar ging gezellig weer mee naar binnen, dus het was een leuke kleine meeting. André liet het 3861 uurwerk nog vanuit onder de microscoop zien met alle uitleg er bij. Het was echt leuk!
Hahaha, nu valt het wel mee, gelukkig. Ik heb het equivalent van een 9-5 baan en ben in principe elke avond thuis; voorheen zat ik in 10 tijdzones per 12 dagen, soms
Ja, mijn voorliefde voor GMT/WT heeft daar wel mee te maken. Maar ook wel andere redenen. Maar dat is voor een ander topic
En leuk dat je nu een keer het uurwerk van je eigen Speedy hebt kunnen zien. Om toch even zeker te weten dat er geen ETA in zit.
Moonwatch undercover als zonnebloem
wat voor tape heb je hiervoor gebruikt?
Goed om te lezen! En André is een geweldenaar!
Hahahah nu je het zegt! De volgende keer zal ik de stukjes tape in de vorm van blaadjes knippen.
Ik gebruik hier elektrotape van de bouwmarkt. Kost een paar euro en je krijgt een hele boel rolletjes in alle kleuren van de regenboog haha.
Is dit dan die andere die geleverd was?
https://www.wristcandy.nl/horloges/omega-speedmaster-silver-snoopy-award-nl-2023-nieuw-2/