Speedmaster only IV

:grinning:

Supercoole Speedmaster. Heb er ook vaak naar gekeken maar een later bouwjaar (zonder tritium) in goede staat is vrij prijzig. Voor een servicebeurt: Wesselink & Vreeker.

Voor nu: genieten!

1 like

Wat een schitterende collectie!

1 like

Is wel 950 euro he, Omega Certified. Ik zeg - Ed Schouten, Timefix. Zal iets meer dan de helft zijn.

Is gecertificeerd voor ongeveer alles behalve Omega. :wink: Maar dit is geen extreem (wel een beetje hoor) lastig uurwerk. Als ik niet net iets te bang was voor wijzerschade, zou ik hem ook nog kunnen doen.

2 likes

Thanks, sinds ik hem voor het eerst zag op het forum ben ik verliefd. Maar de meeste exemplaren waren veelal duur en in matige staat. Deze heeft een minuscuul deukje in de bezel op 11 (hebben veel is me opgevallen, is ook een onhandig opstaand randje) en een paar hele kleine krasjes, maar als je zou zeggen dat hij uit 22 in plaats van 99 is zou je het ook geloven. Safier is perfect.

Heb er 1900 voor betaald, denk ik best een goede prijs in deze markt. Originele band zat er bij, maar die is lelijk en ietwat vergaan (bovenkant nog goed, maar liner laat los). De Omega-buckle overgezet en de band houd ik voor mocht hij ooit weggaan (wat ik niet van plan ben).

4 likes

Haha dat deukje zie ik nu pas. Wel de moeite waard om het te laten herstellen samen met die beurt. Voor de rest is 'ie om door een ringetje te halen. Hier heb je een hele mooie deal aan gedaan.

1 like

Waarom zijn die latere bouwjaren eigenlijk prijziger? Vind zelf dat vergeelde tritium wel charmant. Als ik zou mogen kiezen zou dat denk ik zelfs m’n voorkeur hebben. Maar ja, in goede staat en acceptabele prijs liggen ze niet voor het oprapen :sweat_smile:

Waarom de latere bouwjaren duurder zijn weet ik ook niet.

Wel leuk om dit te lezen:

17 mei 2022.

Ja, die had ik gelezen. Daarom ook blij dat ik toch nog even 100 van de prijs kreeg :clown_face:

3 likes

17 likes

25 likes

Heel mooi! Ben geen groot fan van de flatlink maar verder fantastisch! :+1:

Dit is een 145.022-69?

1 like

Gefeliciteerd! Gave dingen en deze is in zeer goede staat! Het is mijn smaak niet, maar wel een horloge waar de kleur ook echt een functie heeft.

Als je het geld gebruikt voor een ander horloge die je wel vaker gaat dragen, dan kan het natuurlijk wel. Ik zou het wel eerst voorzichtig in de groep gooien (de familiegroep, niet HF natuurlijk).

Thanks! Jij hebt ook een geweldige 145.022 (69?). Duidelijk niet vertroeteld! Hoe lang heb je 'm?
Het tritium is nog intact en nog redelijk mooi op kleur.

1 like

31 likes

Fantastische foto Nav! Lekker bezig!

2 likes

Eens! Prachtig beeld en prachtig horloge!

1 like

Dankjewel. Ja dit is een 145.022 uit 1971 met de oude pre-mooi caseback.
Ik had er eerst een Omega mesh band op, maar heb onlangs een Forstner flat link er op gezet.

Hier nog met de mesh:

9 likes

19 likes

25 likes

19 likes