Speedmaster only VII (Deel 7)

20 likes

Fijne dag.

23 likes

Happy Speedy Tuesday!

21 likes

MkIV op speedy tuesday :yum: !

18 likes

Step dial doet ook veel imho, de indices komen zo ook het “trapje op”, waardoor de plaat wat meer gebroken lijkt en rustiger oogt. Is mijn persoonlijke kijk natuurlijk… @Spooler

2 likes

Vandaag weer een mini-GTG in de Omega Boutique Amsterdam gehad. Het was koud en regenachtig, ideaal weer voor lange mouwen én een leren band. Want ik mocht dan eindelijk de Omega Speedmaster 321 platina weer in ontvangst nemen, met natuurlijk de nieuwe wijzerplaat. En wat een plaatje is het!
@drh en @Sjiel waren aanwezig voor de gezelligheid en tevens getuige van de onthulling :smiley:
Geslaagde ochtend en lunch mannen!

Voor het hele verhaal:

37 likes

Kijk! Daar is hij dan. Gefeliciteerd met het in ontvangst nemen. Wat is hij prachtig geworden. Nogmaals; topverhaal!

1 like

Wat een geweldig mooi horloge is dat!

1 like

Paar plaatjes. Het licht i.c.m. mijn iPhone camera was niet best helaas!

3 moonphase Speedies. 2000, 2003 (als ik het goed zeg @Sjiel ) en 80’s Speedymoon.

Offtopic, maar epic Ploprofs. Die blauwe is wel blijven hangen!

Early 90’s vs. modern.

Bronze Gold vs. Moonshine Gold. Heel gaaf die bronze gold mesh band.

Links mijn Snoopy, rechts de Snoopy uit de boutique. De nieuwe Snoopy’s hebben echt de minder gedefinieerde lijnen. Ik zie dat nu ook rechts op de Speedmaster belettering trouwens.

En natuurlijk: het moment supreme! :fire:

29 likes

Ze worden zonder problemen vervangen op verzoek als je als eigenaar de rechtse hebt.

4 likes

Wat een geweldige Speedmastercollectie!

1 like

Goedemorgen allen :raised_hands:

15 likes

Bizar mooi blijft dit! Heel veel genot ervan gewenst!

Ik zou niet weten welke variant ik mooier vind. Ik vind het relief van links gaaf, maar rechts is ook wel weer erg strak in detail wat ik ook wel weet te waarderen.

heerlijk die Speedy rabbitholes!

5 likes

Dank jullie wel!

Waarmee vervangen ze het dan? Dit is toch hoe de nieuwe platen worden gemaakt? Ik vind voor allebei wel wat te zeggen. De nieuwe is strakker en Snoopy is minder opvallend. De oude is de OG :smiley:
Helemaal “zonder problemen” lijkt me sterk, daarmee erkennen ze dat het een productiefout is.

1 like

Je krijgt gewoon een nieuwe plaat met de “zipper”:
Surprisingly I just got the message to pick up the Snoopy today.

Before dropping it off at OB 15 Jul:

IMG_5815.webp

After pick up just now 26 Jul:

IMG_5972.webp

So it took 11 days for the dial replacement.
Anyway hope others find this useful!

7 likes

Okay, als er helemaal geen “zipper” zichtbaar is, snap ik het wel. Dan wijkt het teveel af.
Die wij gisteren zagen had wel een rits, maar natuurlijk wel dunner.

Ik denk nog steeds dat het geen fout is, maar dat ze de mal hebben aangepast (of iets dieper diamantpolijsten dan bij de oude). De tekst 50th Anniversary en de sterren zijn veel mooier en scherp bij de nieuwe plaat. Als je een loepje gebruikt natuurlijk, want anders zie je het niet :smiley:

4 likes

Het was weer een mooi dagje!

Sjiel probeert altijd mensen te enthousiasmeren voor de PloProf.
Helaas is tijdens mijn “ban” m’n hele profiel gewiped door de wedstrijdleiding, inclusief het PloProf Only topic. Veel forumleden zijn daar samen gekomen en hebben mooie shots gepost van hun bankkluis om de pols.

Kan iemand met autorisatie dit topic weer op zichtbaar zetten? Of het ff doorgeven.

4 likes

Dat is gelukt :v:

2 likes

Was alweer even geleden dat ik deze gedragen heb. Maar wat een heerlijk horloge!

31 likes

Fantastisch mooie pré professional, lang niet gezien!