Speedmaster only VII (Deel 7)

Verse NA! :smiling_face_with_three_hearts::rocket:. Ook fijn die nieuwe bracelet met extra verstelmogelijkheid!

28 likes

Gefeliciteerd!

1 like

Liep net tegen een volledige set uit 2016 aan in Modena. Geen krasje te bekennen, maar even aan cappucino drinken, onderhandleen en kijken wat het wordt. Vind de nieuwste band ook wat hebben.

13 likes

Mooi. Veel plezier ermee.

1 like

Zijn we live onderdeel van het aankoopproces? :smiley:

Voor deze prijs zie je ook soms de nieuwste 3861 langskomen (wel gedragen denk ik) en dan zou ik daar voor gaan. Tenzij 2016 een speciale betekenis voor je heeft natuurlijk.

1 like

Inderdaad!

Daar zit ik ook mee, de staat is zeer goed, maar voor dat geld of iets meer heb ik ook de nieuwste. :thinking:

1 like

Jazeker.

Dit klopt ook.

Dit was de meeste zachte, fluweelachtige, misschien wel mooiste band die ik voor mijn Speedmaster had.
Maar ik heb de banden (zwart en bruin) weer verkocht. Op deze Taurillons werden mijn Speedmasters topzwaar. Dit is misschien de zachtheid van de band icm de taper naar 16mm. Hierdoor was er weinig grip op de pols en schoot het horloge steeds naar achteren.

2 likes

Je krijgt met de 3861 Moonwatch meer waar voor je geld, door het betere uurwerk en de fijnere band. Als het jaartal geen betekenis voor je heeft, zie ik dus geen voordelen in de vorige generatie Moonwatch. Tenzij je deze mooier vindt uiteraard!

1 like

Ik heb bewust voor de 1861 gekozen. De 3861 is een totaal ander uurwerk met de ankergang van George Daniels.
Het onderhoud is gecompliceerder.
En het is echt een andere look dan de Speedmaster die al meer dan 25 jaar de standaard was.
Daarbij een flinke stapel flappen meer plus een destijds onbewezen uurwerk met kinderziektes.
De keuze zou nu niet anders zijn als in 2020.

18 likes

14 likes

Hij is binnen , soepel en mooi. Geeft een beetje vintage gevoel. Of het een game changer is weet ik niet.

19 likes

Kijk! Je hebt hem al. En ook nog eens op de FOIS. Mooie combinatie hoor. Voelt lekker aan he?

1 like

Voelt erg zacht en soepel maar kwa dragen merk ik dat niet meteen. Maar de vintage gevoel maakt t wel echt af.

2 likes

Sinds vandaag hoor ik ook bij de club, blij mee!

25 likes

@Kevcor En de wijzerplaat ! :stuck_out_tongue:

16 likes

Heel mooi. Veel plezier ermee.

1 like

Ik heb de 3570.50 gehad en sinds ik een moderne 3861 incl nieuwe band gepast heb, wist ik zeker dat ik het nieuwe model wilde.

De kast bij de nieuwere Speedies is anders, waardoor hij minder vlak op de pols ligt. En ja, die band zonder taper slaat natuurlijk nergens op.

1 like

Oude foto, tijdens verkoop draag ik m niet…

Maar wàt is ie lekker!

15 likes

Steeds meer tevreden met de nieuwe band

19 likes